Подаване на ток

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Пет 09 мар 2007 16:59


незнам колко струваха.....в метро мисля че ги гледах.... :roll:




Потребителски аватар
momo 1
Мнения: 561
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БУРГАС

Мнениеот momo 1 » Пет 09 мар 2007 17:30


понеже винаги имам 30-40 коли на склад доста често ми се налага да паля с кабели винаги с запален двигател, изтощеният акумулатор трябва да се възбуди за две три минути никога не е имало проблем и за двете коли


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Вто 13 мар 2007 12:56


Ludia написа:само да добавя че такива "зареждачки" от запалка в запалка се продават ;)


Много лесен и ефективен начин да се запалиш (не двигателя, а колата, или поне половината инсталация)... mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 13 мар 2007 13:24


zmej написа:
Ludia написа:само да добавя че такива "зареждачки" от запалка в запалка се продават ;)


Много лесен и ефективен начин да се запалиш (не двигателя, а колата, или поне половината инсталация)... mhihi mhihi mhihi

разбира ти на тебе кратуната...
значи при тоя процес тока е висок само през пътвите няколко секунди (20-25А) после рязко спада на 10-15А и понеже гнездото на запалката е пригодено за високи токове обикновено няма проблеми.
в най-лошия случай на едната кола ще и гръмне бушона за запалката (цели 25 стотинки :shock )


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 22 май 2007 2:22


Понеже скоро давах ток на един познат и възникнаха пак спорове. Той ми вика запали си колата после няма да може да запалиш. Аз обаче си държа на моето и не я паля. Слагаме кабелите той пали, откачаме кабелите и аз си паля без проблем. Това вече два пъти ми се случва.
Аз не мога да разбера какво е значението дали моя акумулатор върти моя стартер или на другата кола. А пък и като са вързани двата в този на когото давам ток пак е останало малко ток. И понеже спора се разрастна казаха че на колите с инжекцион им трябва много повече ток. Даже един ми каза че когато пали инжекцията черпи около 700А ток. Аз му казах че е невъзможно защото повечето акумулатори са със 250 - 300А стартов ток. Нека сега по запознатите да кажат в случай че като закачим двата акумулатора колата си върти и пали без проблем, трябва ли аз да паля моята?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 22 май 2007 6:48


Winner25 написа:... Даже един ми каза че когато пали инжекцията черпи около 700А ток...

Приказки от 1001 нощ. Ако инжекцията черпи 700А, какво остава за стартера (дори той черпи по-малко) ?
Winner25 написа:...Нека сега по запознатите да кажат в случай че като закачим двата акумулатора колата си върти и пали без проблем, трябва ли аз да паля моята?

Дори и твоята да пали по-проблемно (в смисъл "падне" твоя акумулатор), по-добре да НЕ палиш твоята - не заради акумулатора ти, ами заради електрониката ти (повечето коли под 18 годишна възраст я имат).


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Вто 22 май 2007 12:33


nii написа:
хихи от довечера ще съм с нова соларна система за перманентно дозареждане на акумулатора ;) ще ви покажа снимки като стане.



Айдеееееееееееее чакаме снимките на Соларната система!!!


lubo_dud
Мнения: 163
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот lubo_dud » Вто 22 май 2007 20:04


L&R написа:
DragoGT написа:е да де ама пък на изгасена кола хич не пали ;)

Ма нали ме разбра, че подаващата кола е по-застрашена, може да и натовариш алтернатора повече и бум.
Смущения и пикове по захранването са друга бира вече.


Това е много полезна информация.


Потребителски аватар
olele39
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
Автомобил: Sharan
Двигател: AUY 4motion
Местоположение: СОФИЯ Мл.1

Мнениеот olele39 » Вто 22 май 2007 20:31


Моят скромен опит ме е научил така: свържи 2-та акумулатора-запали болната кола. Ако не стане-запали здравата и изчакай 15мин. Изгаси здравата и болната пали дори да е дизел.


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Вто 29 май 2007 20:21


olele39 написа:Моят скромен опит ме е научил така: свържи 2-та акумулатора-запали болната кола. Ако не стане-запали здравата и изчакай 15мин. Изгаси здравата и болната пали дори да е дизел.

Да колега това и предложенията та nii са правилни и проверени в практиката. А по европейските книги пише разбира се. За моята кола
пише следното:

Экстренный запуск двигателя
Если двигатель не заводится из-за
того, что разряжен аккумулятор, то
при помощи дополнительного пуско-
вого кабеля можно подключить к
нему аккумулятор другого автомо-
биля. Для этого выполните следую-
щие действия:
• Оба аккумулятора должны иметь но-
минальное напряжение 12 В. Ёмкость
(А/час) заряженного аккумулятора
должна примерно соответствовать
ёмкости разряженного.
• Используйте дополнительные пус-
ковые кабели только с достаточно
большим поперечным сечением; ве-
личина сечения указана в специ-
фикации изготовителя.
• Используйте дополнительные пус-
ковые кабели только с надлежащим
образом изолированными соедините-
льными зажимами.
Внимание!
Разряженный аккумулятор
замерзает при температуре
ниже 0°C. Поэтому перед
подсоединением пускового
кабеля он должет оттаять.
• Между автомобилями не должно
быть никаких других контактов, пос-
кольку после соединения положи-
тельных клемм аккумуляторов между
такими контактами может потечь ток.
• Разряженный аккумулятор должен
быть надлежащим образом соединен
с кабелями электрической системы
автомобиля.
• Запустите двигатель того автомо-
биля, который является поставщиком
электроэнергии.
• Убедитесь, что соединительные за-
жимы имеют достаточную площадь
контактов.
A – Разряженный аккумулятор
B – Заряженный аккумулятор
Аккумулятор находится в отсеке
двигателя слева по ходу движения
автомобиля.
Пусковой кабель должен быль
подключён в следующем по-
рядке:
Перед тем, как подсоединять кабель к
положительной клемме (+) аккуму-
лятора, откиньте крышку блока пре-
дохранителей (см. стр. 3.51).
1. Один конец кабля (+) (красный)
подключить к клемме (+) разряжен-
ного аккумулятора A.
2. Другой конец красного кабеля к
клемме (+) аккумулятора B.
3. Один конец кабеля (–) (чёрный)
подключить к клемме (–) аккумуля-
тора B.
4. Другой конец чёрного кабеля (–) к
несущей конструкции кузова авто-
мобиля или к блоку цилиндров.
Не подключайте кабель к отрицатель-
ной клемме разряженного аккуму-
лятора. Искры могут вызвать воспла-
менение газов, испаряющихся из
аккумулятора.
Внимание!
• Неизолированные части
соединительных зажимов
никогда не должны контакти-
ровать друг с другом.
Пусковой кабель, подклю-
ченный к положительной
клемме аккумулятора, не
должен контактировать ни с
какой другой частью авто-
мобиля - может произойти
короткое замыкание.
• Кабель должен быть уло-
жен так, чтобы его не могли
задеть никакие движущиеся
части в отсеке двигателя.
• Не наклоняйтесь над акку-
муляторами, поскольку при
этом существует риск по-
лучить кислотные ожоги.
• Никогда не держите рядом
с аккумулятором ничего, что
может вызвать возгорание
(открытое пламя, горящая
сигарета и т.д.) - может про-
изойти взрыв.
• Запустите двигатель, выполнив дей-
ствия, описанные в разделе “Запуск
двигателя”.
• Если двигатель не запускается
сразу, то через 10 секунд следует
выключить его, выждать примерно 30
секунд, а затем повторить попытку.
• Когда двигатель заработает, сни-
мите кабели в порядке, обратном
описанному выше порядку под-
ключения.

Имаше и картинка, но не мога да я добавя за съжаление.
Убеден съм че е премислена всяка дума и е проверено многократно. Даже се канех да го копирам на листче А5, да го ламинирам и да си го сложа при кабелите(моя изработка), та като се наложи на децата, отварят четат и действат по картинки. :lol:


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Вто 29 май 2007 21:14


wili98 написа:L&R ще си позволя да те опонирам..
Захранващите кабели, я прокарат 70-80 ампера я не.. всичко останало е афиф...
нали се сещаш, че за да прокараш нормално 100 ампера ти трябва 12-15 мм2 кабел..
дотук добре.. но да не говорим за факта, колко може да прекараш през връзката с тез кирливи щипки...

както и да е.
Акумулатора на зареждащата кола в този момент много сериозно започва да се изпразва.., и разтоварва много сериозно натоварването в/у диодната плочка

диодните плочки за 50, 60, 80 AH bosch са абсолютно еднакви.. за останалите не съм сигурен...

та в този ред на мисли остават само едни диоди в алтернатора..
които според изброените фактори.. не би трябвало да страдат..
Още повече, че във всички книжки които съм чел, се казва, че се пали колата източник да работи ;)


Абсолютно съм съгласен.

А отделно за минуса се препоръчва да е по-възможност на купето даден или още по-добре на двигателя, освен заради изпаренията(най-малко заради тяхІ) а заради факта, че стартера взима маса от ширмованата връзка двигател-купе-акумулатор. Така вързан минусов кабел на двигателя просто се намаляват загубите от сечение и прочее на въпросната връзка и КПД-то се увеличава.


Genesis
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Genesis » Сря 30 май 2007 8:24


Аз пък правя следното.
Понеже зимата има моменти когато паля трудно (дизеларка на безброй километри) а колата трябва да запали на всяка цена и не ми се занимава да търся някой да ми дава ток, винаги в багажника си карам 2-ра батерия и съм си направил 2 къси силови кабелчета на клеми и щипки. Цялата процедура по аварийно палене с 2 батерий ми отнема около половин минута.
А по въпроса на питащия: паленето на донорския автомобил преди подаването на ток към пробемната машина се прави с презумцията после да не стане така, че си дал ток а пък после ти самия не можех да запалиш. И това е станало вече нещо като не писан закон, но не е най-правилното особено наистина ако има електоники и колата е лична.
По мое мнение вече изразено тук най-добре е да се подава ток 10-тина мин докато проблемния акумулатор се повъзбуди, да се изгаси подаващия ток кола и тогава другия мотор да се опита да се пали.
(и тук една хватка: ако падналия акумулатор е паднал почти до дупка с добавянето 2-ра батерия не може да се запали проблемната кола никога).


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stan4o_mc » Чет 03 яну 2008 18:36


А като нямаме кабели какво правим?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 03 яну 2008 18:46


stan4o_mc написа:А като нямаме кабели какво правим?
    Чакаме да се стопли времето :офф


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Чет 03 яну 2008 19:33


stan4o_mc написа:А като нямаме кабели какво правим?


или търсиш кабели или ако си сигурен че на проблемната кола и требе съвсем малко да запали даваш твойта бактерия.
НО НИКОГА ДОКАТО Е ЗАПАЛЕНА ВАШАТА КОЛА НЕ И СВАЛЯЙТЕ АКУМУЛАТОРА .И НЕ Я ОСТАВЯЙТЕ ДА РАБОТИ БЕЗ АКУМУЛАТОР
щото ше се купуват ЕКУ-та и комутатори и т.н.

Последна промяна от martineli на Нед 06 яну 2008 14:43, променено общо 1 път.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта