
Подаване на ток
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
zmej написа:Ludia написа:само да добавя че такива "зареждачки" от запалка в запалка се продават
Много лесен и ефективен начин да се запалиш (не двигателя, а колата, или поне половината инсталация)...![]()
![]()
разбира ти на тебе кратуната...
значи при тоя процес тока е висок само през пътвите няколко секунди (20-25А) после рязко спада на 10-15А и понеже гнездото на запалката е пригодено за високи токове обикновено няма проблеми.
в най-лошия случай на едната кола ще и гръмне бушона за запалката (цели 25 стотинки

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Понеже скоро давах ток на един познат и възникнаха пак спорове. Той ми вика запали си колата после няма да може да запалиш. Аз обаче си държа на моето и не я паля. Слагаме кабелите той пали, откачаме кабелите и аз си паля без проблем. Това вече два пъти ми се случва.
Аз не мога да разбера какво е значението дали моя акумулатор върти моя стартер или на другата кола. А пък и като са вързани двата в този на когото давам ток пак е останало малко ток. И понеже спора се разрастна казаха че на колите с инжекцион им трябва много повече ток. Даже един ми каза че когато пали инжекцията черпи около 700А ток. Аз му казах че е невъзможно защото повечето акумулатори са със 250 - 300А стартов ток. Нека сега по запознатите да кажат в случай че като закачим двата акумулатора колата си върти и пали без проблем, трябва ли аз да паля моята?
Аз не мога да разбера какво е значението дали моя акумулатор върти моя стартер или на другата кола. А пък и като са вързани двата в този на когото давам ток пак е останало малко ток. И понеже спора се разрастна казаха че на колите с инжекцион им трябва много повече ток. Даже един ми каза че когато пали инжекцията черпи около 700А ток. Аз му казах че е невъзможно защото повечето акумулатори са със 250 - 300А стартов ток. Нека сега по запознатите да кажат в случай че като закачим двата акумулатора колата си върти и пали без проблем, трябва ли аз да паля моята?
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Winner25 написа:... Даже един ми каза че когато пали инжекцията черпи около 700А ток...
Приказки от 1001 нощ. Ако инжекцията черпи 700А, какво остава за стартера (дори той черпи по-малко) ?
Winner25 написа:...Нека сега по запознатите да кажат в случай че като закачим двата акумулатора колата си върти и пали без проблем, трябва ли аз да паля моята?
Дори и твоята да пали по-проблемно (в смисъл "падне" твоя акумулатор), по-добре да НЕ палиш твоята - не заради акумулатора ти, ами заради електрониката ти (повечето коли под 18 годишна възраст я имат).
olele39 написа:Моят скромен опит ме е научил така: свържи 2-та акумулатора-запали болната кола. Ако не стане-запали здравата и изчакай 15мин. Изгаси здравата и болната пали дори да е дизел.
Да колега това и предложенията та nii са правилни и проверени в практиката. А по европейските книги пише разбира се. За моята кола
пише следното:
Экстренный запуск двигателя
Если двигатель не заводится из-за
того, что разряжен аккумулятор, то
при помощи дополнительного пуско-
вого кабеля можно подключить к
нему аккумулятор другого автомо-
биля. Для этого выполните следую-
щие действия:
• Оба аккумулятора должны иметь но-
минальное напряжение 12 В. Ёмкость
(А/час) заряженного аккумулятора
должна примерно соответствовать
ёмкости разряженного.
• Используйте дополнительные пус-
ковые кабели только с достаточно
большим поперечным сечением; ве-
личина сечения указана в специ-
фикации изготовителя.
• Используйте дополнительные пус-
ковые кабели только с надлежащим
образом изолированными соедините-
льными зажимами.
Внимание!
Разряженный аккумулятор
замерзает при температуре
ниже 0°C. Поэтому перед
подсоединением пускового
кабеля он должет оттаять.
• Между автомобилями не должно
быть никаких других контактов, пос-
кольку после соединения положи-
тельных клемм аккумуляторов между
такими контактами может потечь ток.
• Разряженный аккумулятор должен
быть надлежащим образом соединен
с кабелями электрической системы
автомобиля.
• Запустите двигатель того автомо-
биля, который является поставщиком
электроэнергии.
• Убедитесь, что соединительные за-
жимы имеют достаточную площадь
контактов.
A – Разряженный аккумулятор
B – Заряженный аккумулятор
Аккумулятор находится в отсеке
двигателя слева по ходу движения
автомобиля.
Пусковой кабель должен быль
подключён в следующем по-
рядке:
Перед тем, как подсоединять кабель к
положительной клемме (+) аккуму-
лятора, откиньте крышку блока пре-
дохранителей (см. стр. 3.51).
1. Один конец кабля (+) (красный)
подключить к клемме (+) разряжен-
ного аккумулятора A.
2. Другой конец красного кабеля к
клемме (+) аккумулятора B.
3. Один конец кабеля (–) (чёрный)
подключить к клемме (–) аккумуля-
тора B.
4. Другой конец чёрного кабеля (–) к
несущей конструкции кузова авто-
мобиля или к блоку цилиндров.
Не подключайте кабель к отрицатель-
ной клемме разряженного аккуму-
лятора. Искры могут вызвать воспла-
менение газов, испаряющихся из
аккумулятора.
Внимание!
• Неизолированные части
соединительных зажимов
никогда не должны контакти-
ровать друг с другом.
Пусковой кабель, подклю-
ченный к положительной
клемме аккумулятора, не
должен контактировать ни с
какой другой частью авто-
мобиля - может произойти
короткое замыкание.
• Кабель должен быть уло-
жен так, чтобы его не могли
задеть никакие движущиеся
части в отсеке двигателя.
• Не наклоняйтесь над акку-
муляторами, поскольку при
этом существует риск по-
лучить кислотные ожоги.
• Никогда не держите рядом
с аккумулятором ничего, что
может вызвать возгорание
(открытое пламя, горящая
сигарета и т.д.) - может про-
изойти взрыв.
• Запустите двигатель, выполнив дей-
ствия, описанные в разделе “Запуск
двигателя”.
• Если двигатель не запускается
сразу, то через 10 секунд следует
выключить его, выждать примерно 30
секунд, а затем повторить попытку.
• Когда двигатель заработает, сни-
мите кабели в порядке, обратном
описанному выше порядку под-
ключения.
Имаше и картинка, но не мога да я добавя за съжаление.
Убеден съм че е премислена всяка дума и е проверено многократно. Даже се канех да го копирам на листче А5, да го ламинирам и да си го сложа при кабелите(моя изработка), та като се наложи на децата, отварят четат и действат по картинки.

- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
wili98 написа:L&R ще си позволя да те опонирам..
Захранващите кабели, я прокарат 70-80 ампера я не.. всичко останало е афиф...
нали се сещаш, че за да прокараш нормално 100 ампера ти трябва 12-15 мм2 кабел..
дотук добре.. но да не говорим за факта, колко може да прекараш през връзката с тез кирливи щипки...
както и да е.
Акумулатора на зареждащата кола в този момент много сериозно започва да се изпразва.., и разтоварва много сериозно натоварването в/у диодната плочка
диодните плочки за 50, 60, 80 AH bosch са абсолютно еднакви.. за останалите не съм сигурен...
та в този ред на мисли остават само едни диоди в алтернатора..
които според изброените фактори.. не би трябвало да страдат..
Още повече, че във всички книжки които съм чел, се казва, че се пали колата източник да работи
Абсолютно съм съгласен.
А отделно за минуса се препоръчва да е по-възможност на купето даден или още по-добре на двигателя, освен заради изпаренията(най-малко заради тяхІ) а заради факта, че стартера взима маса от ширмованата връзка двигател-купе-акумулатор. Така вързан минусов кабел на двигателя просто се намаляват загубите от сечение и прочее на въпросната връзка и КПД-то се увеличава.
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз пък правя следното.
Понеже зимата има моменти когато паля трудно (дизеларка на безброй километри) а колата трябва да запали на всяка цена и не ми се занимава да търся някой да ми дава ток, винаги в багажника си карам 2-ра батерия и съм си направил 2 къси силови кабелчета на клеми и щипки. Цялата процедура по аварийно палене с 2 батерий ми отнема около половин минута.
А по въпроса на питащия: паленето на донорския автомобил преди подаването на ток към пробемната машина се прави с презумцията после да не стане така, че си дал ток а пък после ти самия не можех да запалиш. И това е станало вече нещо като не писан закон, но не е най-правилното особено наистина ако има електоники и колата е лична.
По мое мнение вече изразено тук най-добре е да се подава ток 10-тина мин докато проблемния акумулатор се повъзбуди, да се изгаси подаващия ток кола и тогава другия мотор да се опита да се пали.
(и тук една хватка: ако падналия акумулатор е паднал почти до дупка с добавянето 2-ра батерия не може да се запали проблемната кола никога).
Понеже зимата има моменти когато паля трудно (дизеларка на безброй километри) а колата трябва да запали на всяка цена и не ми се занимава да търся някой да ми дава ток, винаги в багажника си карам 2-ра батерия и съм си направил 2 къси силови кабелчета на клеми и щипки. Цялата процедура по аварийно палене с 2 батерий ми отнема около половин минута.
А по въпроса на питащия: паленето на донорския автомобил преди подаването на ток към пробемната машина се прави с презумцията после да не стане така, че си дал ток а пък после ти самия не можех да запалиш. И това е станало вече нещо като не писан закон, но не е най-правилното особено наистина ако има електоники и колата е лична.
По мое мнение вече изразено тук най-добре е да се подава ток 10-тина мин докато проблемния акумулатор се повъзбуди, да се изгаси подаващия ток кола и тогава другия мотор да се опита да се пали.
(и тук една хватка: ако падналия акумулатор е паднал почти до дупка с добавянето 2-ра батерия не може да се запали проблемната кола никога).
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
stan4o_mc написа:А като нямаме кабели какво правим?
или търсиш кабели или ако си сигурен че на проблемната кола и требе съвсем малко да запали даваш твойта бактерия.
НО НИКОГА ДОКАТО Е ЗАПАЛЕНА ВАШАТА КОЛА НЕ И СВАЛЯЙТЕ АКУМУЛАТОРА .И НЕ Я ОСТАВЯЙТЕ ДА РАБОТИ БЕЗ АКУМУЛАТОР
щото ше се купуват ЕКУ-та и комутатори и т.н.
Последна промяна от martineli на Нед 06 яну 2008 14:43, променено общо 1 път.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта