



BG нафта. Полезно инфо и малко дискусия по въпроса!
Това че цената на рафинерията в Солун е обявена на еди какви си нива, не значи че рафинерията не може да продава на дъщерната си компания в България на цени ПЛАЦ - минус, и ЕКО ЕЛДА наистина внасят от СОЛУН, просто отиди на границата и ще видиш техните нафтовози как я пресичат. Повечето неща които е писал версаче са простотий. Румънската нафта наистина е хубава, аз също купувам от нея, става въпрос професионално и количествата са около 1 000 000 литра на месец. А че на ЛУКОЙЛ Дизела е гаден е ясно, но не е чак такъв боклук какъвто го описвате, при бензинити е по плачевно състоянието, ниски октанови числа, гадни точки на кипене и пламни температури и прочие простотии, но това е ... welcome to bulgaristan
- passat_comby
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
BG нафта полезно инфо
Да колеги истинаша е както винаги някъде там по средата на нещата . 1 .Капацитет на рафинерия ЛУК ОЙЛ Бургас 12500000 т годишна лреработка на суров петрол . Поради отпадане на Атмосверна Дистилаця 1 и 2 редукция на 7500000 т гсдишно. 2 . Дялът н а светлите горива е около 50 процента , /бензини дизел и авиационни / горива . 3 .Един от ОСНОВНИТЕ играчи на пазара Нафтекс Петролиум е пропуснат заедoно с Петрол , основен дилар на Лук Ойл и вносител на горива от Румъния, Гърция ,и Италия .4 . Относно цени на доставяне на нефт има две плац котировки Средизмноморска и Северно море . 5. За цени на производителя и краина цена за потребителя . ЗА КОЛИЧСТВО ОТСТЪПКА./ 20000 т _ 20% . Фдрмиране на примерна цена за дезел на тон 1 барел = 166 л . 1 тон нефт = 6 барела или 6 по 65 =390 долара по 1.45 лв =566 лв за тон+ транспортни и др. расходи + 90 % акциз, пътни ,и еко такси + % печалба ОБЩО 1,76 лв за литар при относително тегло 0, 850 гр за 1 литър. 1000 л =850 кг =1760 лв. и т. н. ИЗВОДА за мен а може би и за ВАС е ......... .
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
------- Прав е!!! от две години се занимавам с горива.Само ОМВ карат с нафта от чужбина т.е. от Румъния.Всичко друго е от скапания Лукойл.Евро 4 румънците го вкараха първи в БГ.Сега имат вече и ЕВРО 5.А колкото до Лукойл нафтата винаги е им с различни показатели на качество.Не съм и очаквал друго от руснак!!! Но за сега най добрия дизел е е на румънците в БГ.versace написа:dobrinb написа:По отношение на Еко Елда, има една, две теми, а също така има и двама души от форума /поне/, които работят там. Аз лично съм доволен от нафтата им.
По отношение на това от къде са им горивата, само ще отбележа, че собствената им рафинерия е в Солун, което е на 300 км от София. Бургас е на 390 км. Много ме съмнява да вземат горива от Лукойл, да не говорим, че по думи на официални техни представители всички горива идват от Гърция, не съм сигурен за газта.
1. Франкоцената на тон гориво в Солун е по-висока с 10% - 15% от тази в Бургас.
2. Понеже вече сме една територия (търговска) с Гърция, количествата купени от рафинерията не се третират като износ и върху тях се налагат всички преки и косвени данъци за страната производител т.е. цената на литър става приблизително колкото е в Гърция на бензиностанциите, а там е по-скъпо от България. Приблизителния търговски марж в Гърция между едра доставка и дребна продажба е до 3 евро цента на литър.
3. Простия икономически извод е, че и Еко продават Бургаска нафта.
4. На Еко Елда, 100% от записания капитал е собственост на гръцко дружество, част от от NBG GROUP, за които мога да изнеса лекция. Пак ти казвам продават си българска нафтичка.
ПП. Ти си помпа-дюза, пробвай румънска нафта. При теб ефекта трябва да е осезаем. При двигателите на Тойота Д4Д също е осезателен ефекта и се изразява в изчесване на паразитното чукане на горивната система до 1600 оборота.
Re: BG нафта. Полезно инфо и малко дискусия по въпроса!
versace написа:Реших да споделя с Вас моите наблюдения в сектора светли горива и по-конкретно за дизела.
....
За мен беше много полезна информация, за която ти багодаря!



- tskostov
- Мнения: 494
- Регистриран на: Нед 11 фев 2007 0:39
- Автомобил: Seat Ibiza MK III 2002
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
най хубавата нафта
пичове скоро разбрах къде сипват най най хубавата нафта!!!! в своге има един лукоил от сички лукойли на които съм зареждал там нафтата е наи хубава!!!! колата работи наи добре като заредя там!!! иначе в софия съм най доволен от шеловете и екото!!! другите според мен не струват!!! 

- tskostov
- Мнения: 494
- Регистриран на: Нед 11 фев 2007 0:39
- Автомобил: Seat Ibiza MK III 2002
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
H2O написа:------- Прав е!!! от две години се занимавам с горива.Само ОМВ карат с нафта от чужбина т.е. от Румъния.Всичко друго е от скапания Лукойл.Евро 4 румънците го вкараха първи в БГ.Сега имат вече и ЕВРО 5.А колкото до Лукойл нафтата винаги е им с различни показатели на качество.Не съм и очаквал друго от руснак!!! Но за сега най добрия дизел е е на румънците в БГ.versace написа:dobrinb написа:По отношение на Еко Елда, има една, две теми, а също така има и двама души от форума /поне/, които работят там. Аз лично съм доволен от нафтата им.
По отношение на това от къде са им горивата, само ще отбележа, че собствената им рафинерия е в Солун, което е на 300 км от София. Бургас е на 390 км. Много ме съмнява да вземат горива от Лукойл, да не говорим, че по думи на официални техни представители всички горива идват от Гърция, не съм сигурен за газта.
1. Франкоцената на тон гориво в Солун е по-висока с 10% - 15% от тази в Бургас.
2. Понеже вече сме една територия (търговска) с Гърция, количествата купени от рафинерията не се третират като износ и върху тях се налагат всички преки и косвени данъци за страната производител т.е. цената на литър става приблизително колкото е в Гърция на бензиностанциите, а там е по-скъпо от България. Приблизителния търговски марж в Гърция между едра доставка и дребна продажба е до 3 евро цента на литър.
3. Простия икономически извод е, че и Еко продават Бургаска нафта.
4. На Еко Елда, 100% от записания капитал е собственост на гръцко дружество, част от от NBG GROUP, за които мога да изнеса лекция. Пак ти казвам продават си българска нафтичка.
ПП. Ти си помпа-дюза, пробвай румънска нафта. При теб ефекта трябва да е осезаем. При двигателите на Тойота Д4Д също е осезателен ефекта и се изразява в изчесване на паразитното чукане на горивната система до 1600 оборота.
пич какво имаш впредвид под румънците??? има едни новички бензиностанции Ромпетрол

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: най хубавата нафта
tskostov написа:пичове скоро разбрах къде сипват най най хубавата нафта!!!! в своге има един лукоил от сички лукойли на които съм зареждал там нафтата е наи хубава!!!! колата работи наи добре като заредя там!!! иначе в софия съм най доволен от шеловете и екото!!! другите според мен не струват!!!
Не бъди много сигурен - може да я "кръщават " с ЛКГ и разни други цетан подобрители и затова да ти се струва хубава -



http://www.youtube.com/watch?v=QwX8yF8k ... ed&search=
http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=5071



- PESHERLAN
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Колеги,аз работя на една от бензоностанцийте на Ромпетрол,но която е под франчайз както го наричат.Намира се на изхода на гр.Плевен посока Ловеч.
Значи това което аз знам и бих споделил с вас е,че румънците имат затворен цикъл на работа.Имат 2 рафинерий-едната е на Констанца а другата е на Черна вода,като също добиват и петрол от там,само че той не е достатъчен за да могат да работят рафинерийте с пълния си капацитет,затова внасят Петрол и от Каспийския басейн.Знам също,че се държи изключително на качеството на горивата.На нас горивото ни го доставят от терминала на Ромпетрол в Русе със техни си цистерни.Аз карам с това гориво моята машина и съм доволен!
Значи това което аз знам и бих споделил с вас е,че румънците имат затворен цикъл на работа.Имат 2 рафинерий-едната е на Констанца а другата е на Черна вода,като също добиват и петрол от там,само че той не е достатъчен за да могат да работят рафинерийте с пълния си капацитет,затова внасят Петрол и от Каспийския басейн.Знам също,че се държи изключително на качеството на горивата.На нас горивото ни го доставят от терминала на Ромпетрол в Русе със техни си цистерни.Аз карам с това гориво моята машина и съм доволен!

- PESHERLAN
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Колеги,понеже темата стана доста интересна,реших дадам и аз малко повече инфо относно бензиностанцийте на ROMPETROL и тяхната дейност.

Последна промяна от PESHERLAN на Вто 29 май 2007 22:03, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта