елтехниците да помагат:искам да си направя фаровете да се вклю4ват автомати4но при све4еряване,като същевременно денем искам да остане на схемата с намалена мощност на дългите светлини ,а ксенона да се вклю4ва само когато е тъмни4ко.
коп4ето за автомати4ни фарове от по новите модели го имам,въпроса е как да стане свързването??
денем да е на ДРЛ а ксенона само при нужда?
ел схема за фарове с фотоклетка?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13542
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
не се занимавай с глупости за да не останеш без фарове на тъмно.
Много голяма играчка е настройката на чувствителността на датчика.
Кога е денем ?? А ако е затъмнено от облаци и предстои валеж ?А кога е вечер , а как е на осветени улици и как е , ако в датчика ти светят светлини на кола ?? Няма гаранция че където и да се сложи датчика няма някой да го освети , я при завой, разминаване изпреварване и .т.н.
Много голяма играчка е настройката на чувствителността на датчика.
Кога е денем ?? А ако е затъмнено от облаци и предстои валеж ?А кога е вечер , а как е на осветени улици и как е , ако в датчика ти светят светлини на кола ?? Няма гаранция че където и да се сложи датчика няма някой да го освети , я при завой, разминаване изпреварване и .т.н.
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
kris11 написа:Scarchu написа:kris11 написа:...
Едно прятелче си беше направил нещо подбно на Опела, само че вместо с опто датчик с електронен часовник.
Добре , но като притъмнее посред бял ден заради потоп ??
Вариянт 1.) Часовника се компарира с фотоклетка;
2.) Да не забравяме че ключа си остава за Непредвидени случаи.
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Може случайно да се освети, но неможе случайно да се затъмни
Фотоклетка+таймер само за изключване ! тоест: тъмно-веднага се палят, светло-изчакване 30сек. Ако по време на изчакването се появи поне един инпулс за тъмно, таймера се резетва и отново чака още 30 сек. Така в тунела ще се "палят веднага" а има голяма вероятност когато караш в града през тези 30сек. да минеш през не осветен от лампи участък.
пс: разбира се важно е и мястото на фото-датчика както и неговата чувствителност.

Фотоклетка+таймер само за изключване ! тоест: тъмно-веднага се палят, светло-изчакване 30сек. Ако по време на изчакването се появи поне един инпулс за тъмно, таймера се резетва и отново чака още 30 сек. Така в тунела ще се "палят веднага" а има голяма вероятност когато караш в града през тези 30сек. да минеш през не осветен от лампи участък.
пс: разбира се важно е и мястото на фото-датчика както и неговата чувствителност.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе вижда ми се малко прекалено усложнено и ненадеждно. Освен че трябва на датчика да му се търси място, трябва и да се пази от замърсяване, и да се поддържа чист и т.н.
Място трудно ще се намери, такова че самата кола да не го засенчва и т.н. Може би на тавана на купето отвътре, гледащ надолу така че да не приема директна светлина идваща през прозорците а само отразена от вътрешните повърхности. Но ще се лъже ако се пусне плафон вероятно.
Иначе определено трябва да е с изчакване от най-малко 1 минута, при това и в двете "посоки".
Не бива да ги включва веднага при притъмняване, защото може да се излъже при преминаване под по-голямо дърво, мост и т.н.
Трябва и да се мисли как ще работи в задръстване - да не стане така че като се поместиш малко по-напред и излезе изпод лампата да светне, а после като спреш под следващата - пак да угасне и т.н.
В такъв случай изчакването няма да помага защото почти не се движиш.
Място трудно ще се намери, такова че самата кола да не го засенчва и т.н. Може би на тавана на купето отвътре, гледащ надолу така че да не приема директна светлина идваща през прозорците а само отразена от вътрешните повърхности. Но ще се лъже ако се пусне плафон вероятно.
Иначе определено трябва да е с изчакване от най-малко 1 минута, при това и в двете "посоки".
Не бива да ги включва веднага при притъмняване, защото може да се излъже при преминаване под по-голямо дърво, мост и т.н.
Трябва и да се мисли как ще работи в задръстване - да не стане така че като се поместиш малко по-напред и излезе изпод лампата да светне, а после като спреш под следващата - пак да угасне и т.н.

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Изчакването в никакъв случай не трябва да е в двете посоки , влизаш в тунел и ......мрак ! Незабравяйте за прага на задействане , по този повод "Моста и дървото" няма да коментирам
Що се отнася за задръстванията....не бях се замислял, но хубавото на уличните лампи е , че като светят МИГАТ (с 50 Hz)
На Пежо има такъв сензор и се намира на предният прозорец , комбиниран със сензора за пускане на чистачките .


Що се отнася за задръстванията....не бях се замислял, но хубавото на уличните лампи е , че като светят МИГАТ (с 50 Hz)


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта