ел схема за фарове с фотоклетка?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

ел схема за фарове с фотоклетка?

Мнениеот niks76 » Пон 21 май 2007 23:32


елтехниците да помагат:искам да си направя фаровете да се вклю4ват автомати4но при све4еряване,като същевременно денем искам да остане на схемата с намалена мощност на дългите светлини ,а ксенона да се вклю4ва само когато е тъмни4ко.
коп4ето за автомати4ни фарове от по новите модели го имам,въпроса е как да стане свързването??
денем да е на ДРЛ а ксенона само при нужда?




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 22 май 2007 18:51


не се занимавай с глупости за да не останеш без фарове на тъмно.
Много голяма играчка е настройката на чувствителността на датчика.
Кога е денем ?? А ако е затъмнено от облаци и предстои валеж ?А кога е вечер , а как е на осветени улици и как е , ако в датчика ти светят светлини на кола ?? Няма гаранция че където и да се сложи датчика няма някой да го освети , я при завой, разминаване изпреварване и .т.н.


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Вто 22 май 2007 19:21


kris11 написа:... Няма гаранция че където и да се сложи датчика няма някой да го освети , я при завой, разминаване изпреварване и .т.н.


Едно прятелче си беше направил нещо подбно на Опела, само че вместо с опто датчик с електронен часовник.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 22 май 2007 20:44


Scarchu написа:
kris11 написа:...

Едно прятелче си беше направил нещо подбно на Опела, само че вместо с опто датчик с електронен часовник.


Добре , но като притъмнее посред бял ден заради потоп ??


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Вто 22 май 2007 21:37


За да се избегне лъжливо включване на светлините може да се направи с изчакване като например в рамките на половин минута се направят няколко проверки за осветеността и чак тогава да се включат светлините. ( само идея ). :idea:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 23 май 2007 0:25


добре като идея ,а нещо за реализация?
аиде бе даите нещо да се измисли :roll:


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Сря 23 май 2007 7:51


kris11 написа:
Scarchu написа:
kris11 написа:...

Едно прятелче си беше направил нещо подбно на Опела, само че вместо с опто датчик с електронен часовник.


Добре , но като притъмнее посред бял ден заради потоп ??


Вариянт 1.) Часовника се компарира с фотоклетка;

2.) Да не забравяме че ключа си остава за Непредвидени случаи.


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Сря 23 май 2007 18:44


Фотоклетка в купето ? :)


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Сря 23 май 2007 18:48


CyberBlade написа:Фотоклетка в купето ? :)

и като минеш под улична лампа да ти се гасат фаровете mhihi


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Чет 24 май 2007 3:37


Ludia написа:
CyberBlade написа:Фотоклетка в купето ? :)

и като минеш под улична лампа да ти се гасат фаровете mhihi


+ таймер (закъснителна проверовъчна система)


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 24 май 2007 8:14


Може случайно да се освети, но неможе случайно да се затъмни :wink:
Фотоклетка+таймер само за изключване ! тоест: тъмно-веднага се палят, светло-изчакване 30сек. Ако по време на изчакването се появи поне един инпулс за тъмно, таймера се резетва и отново чака още 30 сек. Така в тунела ще се "палят веднага" а има голяма вероятност когато караш в града през тези 30сек. да минеш през не осветен от лампи участък.
пс: разбира се важно е и мястото на фото-датчика както и неговата чувствителност.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 24 май 2007 10:09


Абе вижда ми се малко прекалено усложнено и ненадеждно. Освен че трябва на датчика да му се търси място, трябва и да се пази от замърсяване, и да се поддържа чист и т.н.

Място трудно ще се намери, такова че самата кола да не го засенчва и т.н. Може би на тавана на купето отвътре, гледащ надолу така че да не приема директна светлина идваща през прозорците а само отразена от вътрешните повърхности. Но ще се лъже ако се пусне плафон вероятно.

Иначе определено трябва да е с изчакване от най-малко 1 минута, при това и в двете "посоки".
Не бива да ги включва веднага при притъмняване, защото може да се излъже при преминаване под по-голямо дърво, мост и т.н.

Трябва и да се мисли как ще работи в задръстване - да не стане така че като се поместиш малко по-напред и излезе изпод лампата да светне, а после като спреш под следващата - пак да угасне и т.н. :-) В такъв случай изчакването няма да помага защото почти не се движиш.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1038
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Пет 25 май 2007 20:52


Такива фотоклетки обикновено следят скоростта на смяна тъмно-светло и не реагират на бързи промени. Имат си логика която сравнява с някакви предварително зададени стойности.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 26 май 2007 0:50


добре де,даите някои линк къде да търся инфо


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 26 май 2007 9:22


Изчакването в никакъв случай не трябва да е в двете посоки , влизаш в тунел и ......мрак ! Незабравяйте за прага на задействане , по този повод "Моста и дървото" няма да коментирам :roll:
Що се отнася за задръстванията....не бях се замислял, но хубавото на уличните лампи е , че като светят МИГАТ (с 50 Hz) :wink: На Пежо има такъв сензор и се намира на предният прозорец , комбиниран със сензора за пускане на чистачките .
Изображение



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта