H2O написа:joro_tt написа:Mасово по газстанциите вечерно време затварят крановете за връщане на газовата фаза към резервоара на газстанцията.По този начин през разходомера минават газови мехури, които също начукват на брояча и в крайна сметка ннапълненото количество е по малко.
Познава се по налягането на манометъра на колонката, ако е под 6 бара
работата е съмнителна
Колега,това може да ти повярва някой който не разбира.Запознат ли с с ПРОПАН-БУТАНА като гориво или приказваш наизуст
Вече 4 години правя газстанции...
При изправна колонка през разходомера минава само течност
H20, искаш да кажеш че е възможно съществено да смачкаш обема на *течност*??? Революция във физиката?.
Това няма как да стане...
Устройството на повечето (да не казвам всички) колонки е следното:
1.Горивото идващо от помпата минава първо през газоотделител.
Там се отделят мехурите които са се получили по тръбата от помпата до колонката.
Мехурите се подават към друга тръба (към колонката има винаги 2 тръбопровода) и по нея те се връщат в резервоара.
2.Горивото се подава към диференциален клапан.
Функнцията му е да поддържа налягане на течната фаза винаги по голямо от това на газовата фаза - от там следва че на изхода му вече не трябва да се образуват мехури.
3.Горивато минава през разходомера и се отчита.
При затворен кран на трасето газова фаза вече нито газоотделителя нито диференциалния клапан ще работи както трябва - мехурите не се отделят.
Налягането при зареждане зависи от:
1.Каква помпа е монтирана на газстанцията
2.На какво налягане е настроен байпасния клапан - той е при помпата
обикновено се настройва на 10-13бар.
3.Какво е налагането вътре в резервоара на газстанцията.
4.Каква е съотношението пропан/бутан
Високото налягане на колонката не е критерий че се лъже, а по скоро че байпасния клапан е заседнал, или е настроен на по високо налягане, или просто времето е горещо и налягането в резервоара е високо (налягането след помпата = Pрезервоар+Pдиф. на помпата), - причината е комплексна - но това не пречи на колонката да отчита правилно.
Ниското налягане е по-лошия вариант - който говори за - направилна работа на помпата, което в най честия вариант е неотделянето на газофата фаза в нея, а от там и преди раходомера.
Друг начин за лъжене е настройване на самия разходомер за отчита повече( има едни винтове които са пломбирани, но майстори на пломби сякакви).
Не е невъзможно да се разбазика и електрониката на колонката.
Толкова от мене