Газстанциите крадат?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 29 май 2007 11:13


The Red Guy написа:Отчети и това, че част от бензиностанциите не са собственост на Лукойл, а само франчайзинг. Имат си техен собственик, само ползват логото и горивата на Лукойл. Е такива за заинтересовани от това да те крадат, защото кинтите отиват в техния джоб.

joro_tt написа:
Станислав написа:Къде на колонката се намира този манометър? Няколко пъти все гледах ама все не мога да го видя. :oops:

над кобура за пребиране на пистолета


Не винаги по колонките има манометър, лично аз гледам за такъв всеки път.

колегата е най-точен от всички!
Затова не се чудете,че на т.н ГОЛЕМИ крадат здраво(това всъщност са местни мушмороци,богатеещи под крилото на Големите)!Във Варна най-много крадат на Топливо,следват ШЕЛ,после Лукойл и противно на моите предишни наблюдения най-добре пълнят(поне да момента) на OMV и ЕКО.
А трикът с газовите мехури е стар като света...Не можем да избягаме от него(но тогава налягането е много високо,а не ниско!!! налягане над 10 бара със сигурност говори за наличие на мехури)
Гледаш манометъра(тамо до кобура) и ако много високо ....се хващаш за кобура и.....бум-бум газаджиите в чутурите дебели! :lol: Аз три пъти вдигах преди 1 година скандали в OMV заради неточно зареждане и виж хората се поравиха...знаеш как хубаво зареждат вече!!! :P МАШАЛЛА на таквизи умни и разбрани люде! :!:

Последна промяна от joker на Вто 29 май 2007 12:10, променено общо 1 път.




j90
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 27 май 2007 0:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот j90 » Вто 29 май 2007 12:00


Да колега прав си на 100%,не го писах понеже не бях сигорен ама сега сиспомних гогато налягането е голямо бягаи тва ми го е казал работник на газстанция,то затова на повечето пистолета не изклучва,амипочва да трака съчмата и така се преебава междо другото!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 29 май 2007 15:29


H20, искаш да кажеш че е възможно съществено да смачкаш обема на *течност*??? Революция във физиката?. :-)


Потребителски аватар
Miteto
Мнения: 309
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 20:07
Автомобил: Фейтън
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Miteto » Вто 29 май 2007 15:50


Брат, на мен в бутилката ми имаше около 5 литра тя е 30 но събира 24 маааааааакс 25 та баш на лукойл ми сипаха още 24 литра та станаха 29, винаги до сега като стигне 24 литра и почва да дрънчи маркуча а аз я карам докато свърши газта, така че няма как да съм се объркал;)


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Вто 29 май 2007 17:43


psstv18rp написа:H20, искаш да кажеш че е възможно съществено да смачкаш обема на *течност*??? Революция във физиката?. :-)
А ти знаеш ли какво представляват 15 атмосфери налягане.Няма да се разберем,а Митето как разбра че имаш 5 лтр.в бутилката :lol: .Най добре е да се заключи темата,че ше излезна защитник на бензиностанциите.ЕЙ ЗАРАДИ ТЕЗИ РАЗПРАВИИ БОГАТИТЕ ДЪРЖАВИ НЕ КАРАТ НА ГАЗ МАСОВО :idea:


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Вто 29 май 2007 18:47


H2O написа:
psstv18rp написа:H20, искаш да кажеш че е възможно съществено да смачкаш обема на *течност*??? Революция във физиката?. :-)
А ти знаеш ли какво представляват 15 атмосфери налягане.Няма да се разберем,а Митето как разбра че имаш 5 лтр.в бутилката :lol: .Най добре е да се заключи темата,че ше излезна защитник на бензиностанциите.ЕЙ ЗАРАДИ ТЕЗИ РАЗПРАВИИ БОГАТИТЕ ДЪРЖАВИ НЕ КАРАТ НА ГАЗ МАСОВО :idea:

Не карат на газ щото имат пари за нафта и бензин и заплатата е 2000евро средната а не са мизерници като нас дето ко има чалъм ще пиеме по цял ден вода да пикаеме в резервоара ако и така ставаше.Ония има 20 000 евро за кола мислиш ли че му пука че бенза е 1 евро?,и я сменя през 5 години пак с нова.


Потребителски аватар
Miteto
Мнения: 309
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 20:07
Автомобил: Фейтън
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Miteto » Вто 29 май 2007 18:59


Н2О следя разхода при всяко зареждане и знам стрелката където застане колко горе долу литра има в бутилката.


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Вто 29 май 2007 20:27


H2O написа:
joro_tt написа:Mасово по газстанциите вечерно време затварят крановете за връщане на газовата фаза към резервоара на газстанцията.По този начин през разходомера минават газови мехури, които също начукват на брояча и в крайна сметка ннапълненото количество е по малко.
Познава се по налягането на манометъра на колонката, ако е под 6 бара
работата е съмнителна
Колега,това може да ти повярва някой който не разбира.Запознат ли с с ПРОПАН-БУТАНА като гориво или приказваш наизуст


Вече 4 години правя газстанции...
При изправна колонка през разходомера минава само течност
H20, искаш да кажеш че е възможно съществено да смачкаш обема на *течност*??? Революция във физиката?.

Това няма как да стане...
Устройството на повечето (да не казвам всички) колонки е следното:
1.Горивото идващо от помпата минава първо през газоотделител.
Там се отделят мехурите които са се получили по тръбата от помпата до колонката.
Мехурите се подават към друга тръба (към колонката има винаги 2 тръбопровода) и по нея те се връщат в резервоара.
2.Горивото се подава към диференциален клапан.
Функнцията му е да поддържа налягане на течната фаза винаги по голямо от това на газовата фаза - от там следва че на изхода му вече не трябва да се образуват мехури.
3.Горивато минава през разходомера и се отчита.

При затворен кран на трасето газова фаза вече нито газоотделителя нито диференциалния клапан ще работи както трябва - мехурите не се отделят.
Налягането при зареждане зависи от:
1.Каква помпа е монтирана на газстанцията
2.На какво налягане е настроен байпасния клапан - той е при помпата
обикновено се настройва на 10-13бар.
3.Какво е налагането вътре в резервоара на газстанцията.
4.Каква е съотношението пропан/бутан

Високото налягане на колонката не е критерий че се лъже, а по скоро че байпасния клапан е заседнал, или е настроен на по високо налягане, или просто времето е горещо и налягането в резервоара е високо (налягането след помпата = Pрезервоар+Pдиф. на помпата), - причината е комплексна - но това не пречи на колонката да отчита правилно.
Ниското налягане е по-лошия вариант - който говори за - направилна работа на помпата, което в най честия вариант е неотделянето на газофата фаза в нея, а от там и преди раходомера.
Друг начин за лъжене е настройване на самия разходомер за отчита повече( има едни винтове които са пломбирани, но майстори на пломби сякакви).
Не е невъзможно да се разбазика и електрониката на колонката.
Толкова от мене


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 30 май 2007 11:22


H20, дали са 12 или 15 атмосферите няма значение. Течностите са *практически* несвиваеми! Теоретично са свиваеми, но коефициента им на свиваемост е много нисък.

А в случая говорим за сериозно свиване - от 35 да направиш 30 литра., че и по-малко :-) Замисляш ли се колко % са това? И твърдиш че ще стане само заради 2-3 атмосфери в повече? Ако мачкаш въздух - може би. :-)

А joro_tt много добре го е обяснил. Интересно ми беше да разбера как на практика работи измамата с "мехурчетата", пък и самите колонки.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 30 май 2007 11:38


От изпечени "Бензанжии" знам, че например през лятото , ако зареждаш газ е наи добре да го направиш сутринта когато е още хладно :lol:


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Сря 30 май 2007 12:00


mafiota написа:От изпечени "Бензанжии" знам, че например през лятото , ако зареждаш газ е наи добре да го направиш сутринта когато е още хладно :lol:


Това е правилно.
При по висока температура газа се разширява, т.е. обемното количество е сущото но като плътност е по малко и оттам като тегло е по мално.

Пропан бутана има 1% обемно разширение за 6 градуса, т.е. при повишаване на температурата с 6 градуса се разширява с 1%


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Сря 30 май 2007 12:03


Miteto написа:Брат, на мен в бутилката ми имаше около 5 литра тя е 30 но събира 24 маааааааакс 25 та баш на лукойл ми сипаха още 24 литра та станаха 29, винаги до сега като стигне 24 литра и почва да дрънчи маркуча а аз я карам докато свърши газта, така че няма как да съм се объркал;)


Случва се понякога да ти задържи клапата и затова да напълниш повече. Аз съм вдигал луди скандали за такива неща, ама се е оказвало понякога, че е напразно. След като си засека разхода и то излиза, че е ззадържал клапанът.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 30 май 2007 12:16


joro_tt написа:
H2O написа:
joro_tt написа:Mасово по газстанциите вечерно време затварят крановете за връщане на газовата фаза към резервоара на газстанцията.По този начин през разходомера минават газови мехури, които също начукват на брояча и в крайна сметка ннапълненото количество е по малко.
Познава се по налягането на манометъра на колонката, ако е под 6 бара
работата е съмнителна
Колега,това може да ти повярва някой който не разбира.Запознат ли с с ПРОПАН-БУТАНА като гориво или приказваш наизуст


Вече 4 години правя газстанции...
При изправна колонка през разходомера минава само течност
H20, искаш да кажеш че е възможно съществено да смачкаш обема на *течност*??? Революция във физиката?.

Това няма как да стане...
Устройството на повечето (да не казвам всички) колонки е следното:
1.Горивото идващо от помпата минава първо през газоотделител.
Там се отделят мехурите които са се получили по тръбата от помпата до колонката.
Мехурите се подават към друга тръба (към колонката има винаги 2 тръбопровода) и по нея те се връщат в резервоара.
2.Горивото се подава към диференциален клапан.
Функнцията му е да поддържа налягане на течната фаза винаги по голямо от това на газовата фаза - от там следва че на изхода му вече не трябва да се образуват мехури.
3.Горивато минава през разходомера и се отчита.

При затворен кран на трасето газова фаза вече нито газоотделителя нито диференциалния клапан ще работи както трябва - мехурите не се отделят.
Налягането при зареждане зависи от:
1.Каква помпа е монтирана на газстанцията
2.На какво налягане е настроен байпасния клапан - той е при помпата
обикновено се настройва на 10-13бар.
3.Какво е налагането вътре в резервоара на газстанцията.
4.Каква е съотношението пропан/бутан

Високото налягане на колонката не е критерий че се лъже, а по скоро че байпасния клапан е заседнал, или е настроен на по високо налягане, или просто времето е горещо и налягането в резервоара е високо (налягането след помпата = Pрезервоар+Pдиф. на помпата), - причината е комплексна - но това не пречи на колонката да отчита правилно.
Ниското налягане е по-лошия вариант - който говори за - направилна работа на помпата, което в най честия вариант е неотделянето на газофата фаза в нея, а от там и преди раходомера.
Друг начин за лъжене е настройване на самия разходомер за отчита повече( има едни винтове които са пломбирани, но майстори на пломби сякакви).
Не е невъзможно да се разбазика и електрониката на колонката.
Толкова от мене

Във Варна и в София застреляха някои газови босове......
Ти с тези съкровени разкрития дето направи да не си следващия-щото газовата мафия дебне????


Потребителски аватар
digigi
Мнения: 192
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:24
Автомобил: Audi A6 C8 50TDI
Двигател: 2019
Местоположение: Варна-->London

Мнениеот digigi » Сря 30 май 2007 13:26


Перфектни обяснения колега "joro_tt" :lol:
Ниското налягане е по-лошия вариант - който говори за - направилна работа на помпата, което в най честия вариант е неотделянето на газофата фаза в нея, а от там и преди раходомера.

Само не разбрах колко трябва да бъде налягането с което трябва да се пълни :?: Ниско било лош вариант, други колеги пък изказаха мнение, че високо било пък лошо и не разбрах къде е правилното налягане - например между 6-10 атмосфери :roll: ...
Целта е като отида газстанцията и да си гледам поне манометъра и като видя много ниско или много високо да бягам от там... :олелеее


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Сря 30 май 2007 13:30


digigi написа:Перфектни обяснения колега "joro_tt" :lol:
Ниското налягане е по-лошия вариант - който говори за - направилна работа на помпата, което в най честия вариант е неотделянето на газофата фаза в нея, а от там и преди раходомера.

Само не разбрах колко трябва да бъде налягането с което трябва да се пълни :?: Ниско било лош вариант, други колеги пък изказаха мнение, че високо било пък лошо и не разбрах къде е правилното налягане - например между 6-10 атмосфери :roll: ...
Целта е като отида газстанцията и да си гледам поне манометъра и като видя много ниско или много високо да бягам от там... :олелеее


8-12бар, на толкова се настройва байпасния клапан
Има и газстанции с малки помпи там е по малко



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта