Вентилирани вместо плътни дискове?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
xaxobgcc
Мнения: 217
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 16:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив/София

Вентилирани вместо плътни дискове?

Мнениеот xaxobgcc » Пон 04 юни 2007 13:59


Има ли някъв проблем ако вместо плътен спирачен диск си сложа вентилиран говорим за 256мм. Става въпрос за предни дискове? Пасата е 90г. РП




Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пон 04 юни 2007 14:23


Трябва и други накладки.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 04 юни 2007 14:23


Няма проблем ама трябва да смениш някои неща :
-има една конзола дето на нея с двата водача се закрепва спир. апарат.
През въпросната конзола минава диска а вентилирания е по-дебел.
Точно затова трябва и да си вземеш по-тънки накладки (има дебели за тънките дискова и тънки за дебелите/вентилираните/ дискове).


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Пон 04 юни 2007 14:26


трябва да смениш спирачните апарати :-) Питай патило


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 04 юни 2007 14:27


Вероятно и тях ще трябва ама доколкото помня разликата в дебелината на тънкие/дебелите накладки не е ли колкото е разликата между тънкия и дебелия диск т.е. защо се сменя и апаратчето?


Потребителски аватар
xaxobgcc
Мнения: 217
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 16:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив/София

Мнениеот xaxobgcc » Пон 04 юни 2007 14:30


scuba написа:трябва да смениш спирачните апарати :-) Питай патило


Какво точно имаш предвид? То е ясно, че с дисковете ще сменям и накладките с по тънки. Ама защо и апаратите? Гледам на схемите ми изглеждат еднакви.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 04 юни 2007 18:46


xaxobgcc написа:
scuba написа:трябва да смениш спирачните апарати :-) Питай патило


Какво точно имаш предвид? То е ясно, че с дисковете ще сменям и накладките с по тънки. Ама защо и апаратите? Гледам на схемите ми изглеждат еднакви.

И аз това питам защото единия диск беше някакви мм и накладките са някакви мм.Другия диск е повече мм и накладките му бяха по-малко мм ама сбора на първите и вторите е еднакъв т.е. общото разстояние накладки+диск се запазва еднакво.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Някакви мм...

Мнениеот krraynov » Пон 04 юни 2007 19:11


Диска е дебел 10 или 11мм (плътния)
А вентилирания е 25мм (Почти повече от двойното ! :!:

Ако накладките са по 17мм всяка и диска (плътния е 11мм) значи общо стават 2х17+11=45мм празно място
А в другия случай - сметката е 2х17+25=59мм

КАкто :scuba написа:
трябва да смениш спирачните апарати Питай патило

Точно и това трябва да направиш!

Въпроса е ЗАЩО ИСКАШ вентилираниІ Ако само за гъзария - по-добре си стой с тия.
Или ако искаш има спортни - плътни (с няколко цилиндрични отвори или овални отвори), но ядат накладките 2 пъти по-бързо от обикновенните! И спират по-добре де ;-)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Някакви мм...

Мнениеот zfa159 » Пон 04 юни 2007 19:27


krraynov написа:Диска е дебел 10 или 11мм (плътния)
А вентилирания е 25мм (Почти повече от двойното ! :!:

Ако накладките са по 17мм всяка и диска (плътния е 11мм) значи общо стават 2х17+11=45мм празно място
А в другия случай - сметката е 2х17+25=59мм

Ето точни данни от книгата за Пасат 88-94 година
Дебелина на диска:
-плътен 13мм
-вентилиран 20мм
Накладки :
-за плътен 14мм
-за вентилиран 11мм
Като сметнеш за плътен излиза 2х14мм + 13мм = 41мм
Като сметнеш за вентилиран излиза 2х11мм + 20мм = 42мм
Разликата в дебелините е нищожна.Възможно е налагането на сменянае на апаратчето само в случай че не съответства на основата (кято вече заъдлжително трябва да се смени понеже за плътен диск е широка точно толкова,колкото да мине диск-а).
Успех!


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Някакви мм...

Мнениеот krraynov » Пон 04 юни 2007 19:34


zfa159 написа:
krraynov написа:Диска е дебел 10 или 11мм (плътния)
А вентилирания е 25мм (Почти повече от двойното ! :!:

Ако накладките са по 17мм всяка и диска (плътния е 11мм) значи общо стават 2х17+11=45мм празно място
А в другия случай - сметката е 2х17+25=59мм

Ето точни данни от книгата за Пасат 88-94 година
Дебелина на диска:
-плътен 13мм
-вентилиран 20мм
Накладки :
-за плътен 14мм
-за вентилиран 11мм
Като сметнеш за плътен излиза 2х14мм + 13мм = 41мм
Като сметнеш за вентилиран излиза 2х11мм + 20мм = 42мм
Разликата в дебелините е нищожна.Възможно е налагането на сменянае на апаратчето само в случай че не съответства на основата (кято вече заъдлжително трябва да се смени понеже за плътен диск е широка точно толкова,колкото да мине диск-а).
Успех!


Е когато цифрите говорят и боговете :banghead: мълчат.
Понеже скоро и аз се занимавах с дискове и накладки ;-) но там размерите бяха други. Горните ги писах по спомени от преди 3-4 години, когато си карах RP-то от 1989 и само накладки сменях. Кой да ти знае че и дебелината на дисковете се гледала :-)...
Ако размерите са такива - то може и феродото на фреза да се отнеме малко, ако не влиза....


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Пон 04 юни 2007 19:40


Леле! И каква е крайната цел все пак?


Потребителски аватар
xaxobgcc
Мнения: 217
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 16:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив/София

Мнениеот xaxobgcc » Пон 04 юни 2007 19:42


Крайната ми цел е да не се загряват толкова много дисковете при висока скорост, но май ще се наложи да сменя и апаратите. Мерси колеги. :)


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 04 юни 2007 19:56


xaxobgcc написа:Крайната ми цел е да не се загряват толкова много дисковете при висока скорост, но май ще се наложи да сменя и апаратите. Мерси колеги. :)
    Колега извинявай за спама но каква висока скорост/160-170км/ и какво спортно каране искаш от тази 17г кола та да ти трябват вентилирани дискове :roll: Ако си имал проблеми със спирането то е било от менте накладки а не от дисковете :wink:


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Мнениеот krraynov » Пон 04 юни 2007 20:50


Теодор написа:
xaxobgcc написа:Крайната ми цел е да не се загряват толкова много дисковете при висока скорост, но май ще се наложи да сменя и апаратите. Мерси колеги. :)
    Колега извинявай за спама но каква висока скорост/160-170км/ и какво спортно каране искаш от тази 17г кола та да ти трябват вентилирани дискове :roll: Ако си имал проблеми със спирането то е било от менте накладки а не от дисковете :wink:



А ако загряват ( а то не може без) те са пресметнати! Някой чичко (умен) с дебели очила е стоял, стоял ... и е смятал смятал и е решил че там не трябва да са вентилирани а плътни - 1-во щото издържат и 2-ро щото са по-ефтини и 3-то има сигурно, но не ми идва наум сега!

Не казвам че няма и фабрични дефекти на В2-ката (аз знам, че едниния от тях е с охлаждането на радиатора с антифриза , парното (без филтър) и още други такива) но специално спирачките, мисля че са си ок.
Аз карах В2-ка преди до преди 2 години. Тогава я смених с В3-ка. И Двете коли ги карах почти 2 седмици - ту едната ту другата.
Трябва да ти кажа, че В2-ката спираше като... не знам как да опраделя - асфалт къртеше. а В3-ката не беше така - но сменях дискове, феродо и спир. течност и тя се оправи, но вече нямаше как да сравня щото първата я бях продал вече. Но имах възможност да сравнявам затова казвам, че спирачките на В2-ката си бяха чисто наред, ако всичко е изправно!

Аз по принцип съм върл притивник на това да се подменят възли и аргегати и да се поставят различни от оригиналните. Това по принцип ( :-) ) в повечето случаи води до други (абсолютно често - нежелани)последици....

Карай си количката :drive


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 04 юни 2007 21:32


Е...цифрите са нещо много относсително понякога 8)
Всъщност няма за какво да се отнема от материала защото дори при нови накладки апаратчето може да се прибере дотолкова,че да има хлабина между диска и накладката и то по-голяма от въпросния милиметър който излиза проблемен в случая.
Идеята не ми е съвсем яснамакар че би трябвало да има ефект в ефективността на спирачките.
По повод износването не съм съгласен че с вентилирани е по-голямо понеже цифрите отново говорят :
-накладката и в двата случая трябва да се износи със 7мм за да се каже че е за смяна (така пише и за двата типа накладки) т.е. би следвало да се износят за еднакво време със 7мм.Диска трябва да се износи с 2мм за да му дойде време за смяна а плътния с 3мм така че и там не е кой знае каква разликата.
Честно казано не съм карал с вентилирани и говоря теоретично ама предполагам че съм прав щом го пише в книгата за VW.
Аз лично си реших случайно проблема с загряването на дисковете - махнах си отзад за към главината металния диск който незнам какво точно пази или защитавапо принцип защото беше изгнил.Засега само отдясно съм го махнал ама ще го разкарм и отляво понеже не виждам смисъл да съществува в това си състояние там.
По повод спортното каране - тази колица е твърде тежка за такъв тип каране и аз понеже преди карах по-пъргава няколко пъти си прегрявах накладките ама като изкривих дисковете се научих че не става както на другите коли да си скачаш по спирачките като луд.
Иначе аз си взех дискове и накладки BOSCH от Елит Кар за 140лв. всичко и съм много доволен от спирането.
Също така голямо значение има дали си с лети или с железни джанти.Алуминия действа като радиатор за охлаждане на главината и диска и оттам се подобрява ефективността на спирането а и инерцията на колелото е по-малка защото е по-леко което също е от значение за ефективното спиране.
Ако си регулираш добре и задния кантар на задния мост ще се учудиш колко добре може да ти спира колицата ;)
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта