Вентилирани вместо плътни дискове?
- xaxobgcc
- Мнения: 217
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 16:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив/София
Вентилирани вместо плътни дискове?
Има ли някъв проблем ако вместо плътен спирачен диск си сложа вентилиран говорим за 256мм. Става въпрос за предни дискове? Пасата е 90г. РП
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Няма проблем ама трябва да смениш някои неща :
-има една конзола дето на нея с двата водача се закрепва спир. апарат.
През въпросната конзола минава диска а вентилирания е по-дебел.
Точно затова трябва и да си вземеш по-тънки накладки (има дебели за тънките дискова и тънки за дебелите/вентилираните/ дискове).
-има една конзола дето на нея с двата водача се закрепва спир. апарат.
През въпросната конзола минава диска а вентилирания е по-дебел.
Точно затова трябва и да си вземеш по-тънки накладки (има дебели за тънките дискова и тънки за дебелите/вентилираните/ дискове).
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
xaxobgcc написа:scuba написа:трябва да смениш спирачните апаратиПитай патило
Какво точно имаш предвид? То е ясно, че с дисковете ще сменям и накладките с по тънки. Ама защо и апаратите? Гледам на схемите ми изглеждат еднакви.
И аз това питам защото единия диск беше някакви мм и накладките са някакви мм.Другия диск е повече мм и накладките му бяха по-малко мм ама сбора на първите и вторите е еднакъв т.е. общото разстояние накладки+диск се запазва еднакво.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Някакви мм...
Диска е дебел 10 или 11мм (плътния)
А вентилирания е 25мм (Почти повече от двойното !
Ако накладките са по 17мм всяка и диска (плътния е 11мм) значи общо стават 2х17+11=45мм празно място
А в другия случай - сметката е 2х17+25=59мм
КАкто :scuba написа:
трябва да смениш спирачните апарати Питай патило
Точно и това трябва да направиш!
Въпроса е ЗАЩО ИСКАШ вентилираниІ Ако само за гъзария - по-добре си стой с тия.
Или ако искаш има спортни - плътни (с няколко цилиндрични отвори или овални отвори), но ядат накладките 2 пъти по-бързо от обикновенните! И спират по-добре де
А вентилирания е 25мм (Почти повече от двойното !

Ако накладките са по 17мм всяка и диска (плътния е 11мм) значи общо стават 2х17+11=45мм празно място
А в другия случай - сметката е 2х17+25=59мм
КАкто :scuba написа:
трябва да смениш спирачните апарати Питай патило
Точно и това трябва да направиш!
Въпроса е ЗАЩО ИСКАШ вентилираниІ Ако само за гъзария - по-добре си стой с тия.
Или ако искаш има спортни - плътни (с няколко цилиндрични отвори или овални отвори), но ядат накладките 2 пъти по-бързо от обикновенните! И спират по-добре де

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Някакви мм...
krraynov написа:Диска е дебел 10 или 11мм (плътния)
А вентилирания е 25мм (Почти повече от двойното !![]()
Ако накладките са по 17мм всяка и диска (плътния е 11мм) значи общо стават 2х17+11=45мм празно място
А в другия случай - сметката е 2х17+25=59мм
Ето точни данни от книгата за Пасат 88-94 година
Дебелина на диска:
-плътен 13мм
-вентилиран 20мм
Накладки :
-за плътен 14мм
-за вентилиран 11мм
Като сметнеш за плътен излиза 2х14мм + 13мм = 41мм
Като сметнеш за вентилиран излиза 2х11мм + 20мм = 42мм
Разликата в дебелините е нищожна.Възможно е налагането на сменянае на апаратчето само в случай че не съответства на основата (кято вече заъдлжително трябва да се смени понеже за плътен диск е широка точно толкова,колкото да мине диск-а).
Успех!
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Някакви мм...
zfa159 написа:krraynov написа:Диска е дебел 10 или 11мм (плътния)
А вентилирания е 25мм (Почти повече от двойното !![]()
Ако накладките са по 17мм всяка и диска (плътния е 11мм) значи общо стават 2х17+11=45мм празно място
А в другия случай - сметката е 2х17+25=59мм
Ето точни данни от книгата за Пасат 88-94 година
Дебелина на диска:
-плътен 13мм
-вентилиран 20мм
Накладки :
-за плътен 14мм
-за вентилиран 11мм
Като сметнеш за плътен излиза 2х14мм + 13мм = 41мм
Като сметнеш за вентилиран излиза 2х11мм + 20мм = 42мм
Разликата в дебелините е нищожна.Възможно е налагането на сменянае на апаратчето само в случай че не съответства на основата (кято вече заъдлжително трябва да се смени понеже за плътен диск е широка точно толкова,колкото да мине диск-а).
Успех!
Е когато цифрите говорят и боговете

Понеже скоро и аз се занимавах с дискове и накладки


Ако размерите са такива - то може и феродото на фреза да се отнеме малко, ако не влиза....
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
xaxobgcc написа:Крайната ми цел е да не се загряват толкова много дисковете при висока скорост, но май ще се наложи да сменя и апаратите. Мерси колеги.
- Колега извинявай за спама но каква висока скорост/160-170км/ и какво спортно каране искаш от тази 17г кола та да ти трябват вентилирани дискове


- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Теодор написа:xaxobgcc написа:Крайната ми цел е да не се загряват толкова много дисковете при висока скорост, но май ще се наложи да сменя и апаратите. Мерси колеги.Колега извинявай за спама но каква висока скорост/160-170км/ и какво спортно каране искаш от тази 17г кола та да ти трябват вентилирани дискове
Ако си имал проблеми със спирането то е било от менте накладки а не от дисковете
![]()
А ако загряват ( а то не може без) те са пресметнати! Някой чичко (умен) с дебели очила е стоял, стоял ... и е смятал смятал и е решил че там не трябва да са вентилирани а плътни - 1-во щото издържат и 2-ро щото са по-ефтини и 3-то има сигурно, но не ми идва наум сега!
Не казвам че няма и фабрични дефекти на В2-ката (аз знам, че едниния от тях е с охлаждането на радиатора с антифриза , парното (без филтър) и още други такива) но специално спирачките, мисля че са си ок.
Аз карах В2-ка преди до преди 2 години. Тогава я смених с В3-ка. И Двете коли ги карах почти 2 седмици - ту едната ту другата.
Трябва да ти кажа, че В2-ката спираше като... не знам как да опраделя - асфалт къртеше. а В3-ката не беше така - но сменях дискове, феродо и спир. течност и тя се оправи, но вече нямаше как да сравня щото първата я бях продал вече. Но имах възможност да сравнявам затова казвам, че спирачките на В2-ката си бяха чисто наред, ако всичко е изправно!
Аз по принцип съм върл притивник на това да се подменят възли и аргегати и да се поставят различни от оригиналните. Това по принцип (

Карай си количката

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е...цифрите са нещо много относсително понякога
Всъщност няма за какво да се отнема от материала защото дори при нови накладки апаратчето може да се прибере дотолкова,че да има хлабина между диска и накладката и то по-голяма от въпросния милиметър който излиза проблемен в случая.
Идеята не ми е съвсем яснамакар че би трябвало да има ефект в ефективността на спирачките.
По повод износването не съм съгласен че с вентилирани е по-голямо понеже цифрите отново говорят :
-накладката и в двата случая трябва да се износи със 7мм за да се каже че е за смяна (така пише и за двата типа накладки) т.е. би следвало да се износят за еднакво време със 7мм.Диска трябва да се износи с 2мм за да му дойде време за смяна а плътния с 3мм така че и там не е кой знае каква разликата.
Честно казано не съм карал с вентилирани и говоря теоретично ама предполагам че съм прав щом го пише в книгата за VW.
Аз лично си реших случайно проблема с загряването на дисковете - махнах си отзад за към главината металния диск който незнам какво точно пази или защитавапо принцип защото беше изгнил.Засега само отдясно съм го махнал ама ще го разкарм и отляво понеже не виждам смисъл да съществува в това си състояние там.
По повод спортното каране - тази колица е твърде тежка за такъв тип каране и аз понеже преди карах по-пъргава няколко пъти си прегрявах накладките ама като изкривих дисковете се научих че не става както на другите коли да си скачаш по спирачките като луд.
Иначе аз си взех дискове и накладки BOSCH от Елит Кар за 140лв. всичко и съм много доволен от спирането.
Също така голямо значение има дали си с лети или с железни джанти.Алуминия действа като радиатор за охлаждане на главината и диска и оттам се подобрява ефективността на спирането а и инерцията на колелото е по-малка защото е по-леко което също е от значение за ефективното спиране.
Ако си регулираш добре и задния кантар на задния мост ще се учудиш колко добре може да ти спира колицата
Успех!

Всъщност няма за какво да се отнема от материала защото дори при нови накладки апаратчето може да се прибере дотолкова,че да има хлабина между диска и накладката и то по-голяма от въпросния милиметър който излиза проблемен в случая.
Идеята не ми е съвсем яснамакар че би трябвало да има ефект в ефективността на спирачките.
По повод износването не съм съгласен че с вентилирани е по-голямо понеже цифрите отново говорят :
-накладката и в двата случая трябва да се износи със 7мм за да се каже че е за смяна (така пише и за двата типа накладки) т.е. би следвало да се износят за еднакво време със 7мм.Диска трябва да се износи с 2мм за да му дойде време за смяна а плътния с 3мм така че и там не е кой знае каква разликата.
Честно казано не съм карал с вентилирани и говоря теоретично ама предполагам че съм прав щом го пише в книгата за VW.
Аз лично си реших случайно проблема с загряването на дисковете - махнах си отзад за към главината металния диск който незнам какво точно пази или защитавапо принцип защото беше изгнил.Засега само отдясно съм го махнал ама ще го разкарм и отляво понеже не виждам смисъл да съществува в това си състояние там.
По повод спортното каране - тази колица е твърде тежка за такъв тип каране и аз понеже преди карах по-пъргава няколко пъти си прегрявах накладките ама като изкривих дисковете се научих че не става както на другите коли да си скачаш по спирачките като луд.
Иначе аз си взех дискове и накладки BOSCH от Елит Кар за 140лв. всичко и съм много доволен от спирането.
Също така голямо значение има дали си с лети или с железни джанти.Алуминия действа като радиатор за охлаждане на главината и диска и оттам се подобрява ефективността на спирането а и инерцията на колелото е по-малка защото е по-леко което също е от значение за ефективното спиране.
Ако си регулираш добре и задния кантар на задния мост ще се учудиш колко добре може да ти спира колицата

Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта