За слабото място на TD /демпферна шайба/

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
RS-Racing
Мнения: 60
Регистриран на: Пет 11 май 2007 17:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бяла (Русенска област)

а

Мнениеот RS-Racing » Чет 24 май 2007 0:54


Така аз сам сменил няколко зъбни колела на коляновия вал,шпонката се оронва и почва да губи центровка.Ако не се осетиш на време и удряш клапаните аз сам ги удрял един пат но нямах големи поражения понеже колата беше на място.А един приятел удари сас 100км/ч и попиля камара работи.Във книжката на GTD пише,че при две сменяния на ангренажниа ремак се сменя и зъбното колело но понеже я караме вече 5 години смеи свикнали.Пък и преди 5 години небяха навлязли толкова тия атомобили и за тва стана гафа поне бяха рядкост дизелите.Иначе маисторите слагат някво лепило ама аз му нямам доверие стягам с пистолета на ваздух,шаибата на ръка неможе да се затегне добре.Някои ако реши да стяга с пистолета да знае,че требяда държи на белег на коляновия вал дане избяга защото ако избяга почва всичко на ново.За всеки случей вдигнете колата на крик и включете на 5-та скорост и завартете няколко оборота да видите дали не закача клапана в боталото няма грешки че са фатални.Тоя мотор спецялно е един от наи добрите дизели на германците просто е много добър.Белезите на за центрофката на зеловия мотор са:Горе разпределителния вал реската да е на средно положения,Помпата се слага штифт или болт мисля 14мм беше забравил съм,На коляновия вал гледа се белега (тои е очертан с бяло)да застане точно на болта.Слага се ремака и се стяга шаибата и ако всичко е минало океи мотора звани.Дано съм бил полезен,извинетеме за грешките несам писал много отдавна.

Последна промяна от RS-Racing на Чет 28 юни 2007 20:52, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
bulaki
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
Двигател:
Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
Контакти:

Мнениеот bulaki » Пон 28 май 2007 16:25


Еее колега,ти направо си за "Грамотни ли сме"!Толкова правописни грешки не съм виждал никога през живота си!!!!!Как поне не можа,една запетайка да сложиш!!!!


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Вто 05 юни 2007 9:12


Здрвейте колеги,

от толкова много изписано, всеки казва различни неща ..
не ми стана ясно как да разбера последно кога ми е тръгнала демферната шайба ? Какво и каде трябва да слушам или какво трябва да видя ? Не разбрах каде да се сложат тия белези с които се установява кога приплъзва!

моля кажете, че нещо ме притеснихте!


Потребителски аватар
meltin
Мнения: 167
Регистриран на: Вто 05 окт 2004 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот meltin » Вто 05 юни 2007 9:14


Един признак е свирене на ремъка на алтернатора, при някои е при загрял при други е при студен двигател.


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Вто 05 юни 2007 9:15


meltin написа:Един признак е свирене на ремъка на алтернатора, при някои е при загрял при други е при студен двигател.

e сега пък алтернатора?
той какво общо има с ангренажа и демпферната че нещо не ми е ясно?


Потребителски аватар
meltin
Мнения: 167
Регистриран на: Вто 05 окт 2004 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот meltin » Вто 05 юни 2007 9:34


patzo написа:
meltin написа:Един признак е свирене на ремъка на алтернатора, при някои е при загрял при други е при студен двигател.

e сега пък алтернатора?
той какво общо има с ангренажа и демпферната че нещо не ми е ясно?

Ами тоя ремък се задвижва от демферната шайба.


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Вто 05 юни 2007 9:36


значи признака е само ако свири ремъка на алтернатора ? нищо друго?


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 05 юни 2007 10:37


Не обърквайте така patzo. Свиренето най-често е от разбит лагер на ангренажната ролка! Аз имах подобно свирене, което се появяваше когато си пожелае. Ролката имаше значителен луфт и оттам идваше свиренето. А за демпферната шайба - и аз съм доста обезпокоен и съвсем скоро мисля да ходя да я погледнат, защото прочетох достатъчно и много от симптомите в тази http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=2078&highlight=%E4%EE%E1%E0%E2%EA%E8 тема съвпадат :?


Потребителски аватар
meltin
Мнения: 167
Регистриран на: Вто 05 окт 2004 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот meltin » Вто 05 юни 2007 10:52


При мен бяха сменени всички обтегачи и т.н., както и самия ремък, затова единственото, което беше останало е самата демферна шайба... и майстора като чу от къде идва свистенето директно я качи на канала и я провери по-определения начин.

А аз си бях взел ремък за смяна.

Последна промяна от meltin на Вто 05 юни 2007 11:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 05 юни 2007 10:58


meltin написа:...и я провери по-определения начин...

А именно? Кажи как може да се провери - ОК, на канал. Какво да гледа човек? Как да разбере, че е разбита демпферната шайба?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 05 юни 2007 11:10


С маркер белезите-описано е по нагоре.


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Вто 05 юни 2007 11:57


моля да ме извините за незнанието но ... на снимката номер 10 ли е тази шайба кято трябва да гледам ?

ако я пипам с ръка мога ли да разбера дали е разхлабена и да видя тази шпонка дали е изядена ?

Изображение


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 05 юни 2007 12:09


Не гледай оная отдолу неозначената.


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Сря 06 юни 2007 9:59


Rabbit_TDI написа:Не гледай оная отдолу неозначената.

извинявай за тъпия въпрос, но .. отдолу се виждат 2?!?
коя да гледам.. тази която е по в ляво на снимката или тази която се вижда от дясната страна.. ?

и как точно да постапя? с белило за химикал става ли ? маркирам ролката и ремака така че да се засичат и после паля и ако са се разместили да сменям докато е време ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 06 юни 2007 10:03


Не съм го правил но.Не двете шайби трябва да са една върху друга/лявата и дясната/.Драскаш с маркер една черта между двете и пускаш мотора.Ходиш отдолу и поглеждаш ,ако белязката се е разместила значи си е отишла демферната.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 777, pe6o__ и 192 госта