
Въпрос за чип
- shotoman
- Мнения: 456
- Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
- Автомобил: VW Polo 6N1
- Двигател: AEE 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Въпрос за чип
Значи подхвърлиха ми, но не съм много наясно. Колата е Passat 98` 1.9 TDI, 110 коня. За някакъв чип ми споменаха. Какъв е този чип, какво променя, ще съсипе ли по-бързо колата, колко конски сили вдига и най-вече колко парички струва такова чудо и какво се изисква за поставянето му! 

- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Значи колега аз не претендирам да съм разбирач но с две три думи ще ти обясня моята гледна точка.Този така наречен чип прави едно единствено нещо което ще повиши мощността на двигателя ти с 30% ако е с турбокомпресор.Това се получава като има един клапан преди турбото който се нарича уестгейт и той трябва да сработи когато налягането/скоростта на изгорелите газове завъртащи турбината/премине определена стойност.Турбината ти се върти примерно с 80 000 оборота за мин.,да обаче този клапан ако се отваря когато турбината развърти над 100 000 об мин ще получиш повече напомпан въздух в двигателя а от там и увеличената мощност.Тоест чипа способства за по късното отваряне на този клапан,в следствие на което турбината ще се върти по - бързо и износването и ще е по-интензивно,това може да се компенсира с по-голяма турбина която да поеме натоварването и е желателно да се прави по този начин иначе не се знае колко ще ти издържи турбото.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Danny boy написа:Значи колега аз не претендирам да съм разбирач но с две три думи ще ти обясня моята гледна точка.Този така наречен чип прави едно единствено нещо което ще повиши мощността на двигателя ти с 30% ако е с турбокомпресор.Това се получава като има един клапан преди турбото който се нарича уестгейт и той трябва да сработи когато налягането/скоростта на изгорелите газове завъртащи турбината/премине определена стойност.Турбината ти се върти примерно с 80 000 оборота за мин.,да обаче този клапан ако се отваря когато турбината развърти над 100 000 об мин ще получиш повече напомпан въздух в двигателя а от там и увеличената мощност.Тоест чипа способства за по късното отваряне на този клапан,в следствие на което турбината ще се върти по - бързо и износването и ще е по-интензивно,това може да се компенсира с по-голяма турбина която да поеме натоварването и е желателно да се прави по този начин иначе не се знае колко ще ти издържи турбото.
Колега това описание на работата на чипа е такава простотия че не е истина ! Или поне не се отнася за истински чип а за някакво подобие. Не ми се влиза в подробности но ако искаш да разбереш нещо за това какво представлява чипосването прочети малко из форумите и тогава пиши ,че сега само лъжеш колегата ! Само мога да кажа че добрия чип изобщо не води до по-голямо износване на мотора освен ако ти не го натискаш повече от преди понеже те кефи как дърпа !
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Stivi написа:Danny boy написа:Значи колега аз не претендирам да съм разбирач но с две три думи ще ти обясня моята гледна точка.Този така наречен чип прави едно единствено нещо което ще повиши мощността на двигателя ти с 30% ако е с турбокомпресор.Това се получава като има един клапан преди турбото който се нарича уестгейт и той трябва да сработи когато налягането/скоростта на изгорелите газове завъртащи турбината/премине определена стойност.Турбината ти се върти примерно с 80 000 оборота за мин.,да обаче този клапан ако се отваря когато турбината развърти над 100 000 об мин ще получиш повече напомпан въздух в двигателя а от там и увеличената мощност.Тоест чипа способства за по късното отваряне на този клапан,в следствие на което турбината ще се върти по - бързо и износването и ще е по-интензивно,това може да се компенсира с по-голяма турбина която да поеме натоварването и е желателно да се прави по този начин иначе не се знае колко ще ти издържи турбото.
Колега това описание на работата на чипа е такава простотия че не е истина ! Или поне не се отнася за истински чип а за някакво подобие. Не ми се влиза в подробности но ако искаш да разбереш нещо за това какво представлява чипосването прочети малко из форумите и тогава пиши ,че сега само лъжеш колегата ! Само мога да кажа че добрия чип изобщо не води до по-голямо износване на мотора освен ако ти не го натискаш повече от преди понеже те кефи как дърпа !
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... da4f0b6394
Колега аз съм чел достатъчно ама май ти не си чел,та на почети малко барем ти стане ясно кво са писали хората дето разбират много повече от мене и тебе.И ако има да добавиш нещо повече то поясни и ние да разберем че да не си ходим прости от твоя свят.

ПП нищо лично ама малко си коригирай тона с който говориш
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Тема за чиптунинг
Има си тема, там са питанките. А това за тона не се отнася до теб...
Има си тема, там са питанките. А това за тона не се отнася до теб...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта