izzo wrote: "Забележка - някох беше листнал по-горе какви опции има
ВАГ-КОМ-а. Байка, бач повече от това са; ЗАВИСИ КАКВО
ТИ ПОДДЪРЖА ОБД-ТО НА КОЛАТА! "
Байка чети внимателно! Това което беше листнато си беше за точно определена кола - баш много повече са!!! - но не всяка кола ги има. Разгледай си внимателно VAG-COM-a - на autoscan пише кои модули в кои коли са вградени ... евентуално разбира се.
Kind Ragards
ZB
Интерфейс за диагностика
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- zaio_baio
- Мнения: 607
- Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
:-)
Това се опитах да обесня още в първия си поуст по въпроса - описаните модули е вероятно да ги имаш - но не е задължително - на моя дизел има само един еърбег от общо описаните 5 или 6 модула. Досега обаче не съм виждал да има повече модули от описаните - дори и след като редактираш autoscan.txt.


- zaio_baio
- Мнения: 607
- Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Update
Update-нат е сайта на Autodiags http://autodiags.net-bg.net
http://autodiagnostic.50megs.com
Добавени са ELM32x диагностичните модули и евтин вариант на OBD интерфейса!
Regards
ZB
http://autodiagnostic.50megs.com
Добавени са ELM32x диагностичните модули и евтин вариант на OBD интерфейса!
Regards
ZB
А имали начин да се провери дали някой е ползвал TachoPro донгъл (или каквото и да е там устройство с аналогично действие) и с колко е превъртял километража ?
Бях чел някъде, че данните за пробега се "пазели" на две места
. Едно било това, което се вижда на километража и то можело да се променя с подобни донгъли. Другото обаче посмъртно неможело да се пипне, но пък за сметка на това се четяло само в специализиран VW сервиз с незнам си каква апаратура.
Питането е VW Passat 1999, предполагам с OBD-2, 1.9 TDI, AJM - PD мотор.
Между другото, Зайо Байо, що не постнете малко цени на това което предлагате на autodiags.net-bg.net ?
Проявявам интерес да си купя OBD кабел и soft за да си се забвлявам. Някакви препоръки/съвети ?
Бях чел някъде, че данните за пробега се "пазели" на две места

Питането е VW Passat 1999, предполагам с OBD-2, 1.9 TDI, AJM - PD мотор.
Между другото, Зайо Байо, що не постнете малко цени на това което предлагате на autodiags.net-bg.net ?
Проявявам интерес да си купя OBD кабел и soft за да си се забвлявам. Някакви препоръки/съвети ?
Ето виждаш ли - точно това ме притеснява. Вярно, че не съм дизайнер на автомобилни компютри, но като човек с някакви инжинерни (компютърни) познания (това не означава, че съм прав), разсъждавам по следния начин:
Според мен датчика за изминатото разстояние (odo-meter) е един и информация от него се взима за цялата система (аналогично на датчика за външната температура-надали виждаш различни показания на дисплея на климатроника и екраните на таблото, при мен са в оборотомера). Съгласи се, че просто няма как показанието ти да е 151151, а в comp-a да пише 151158. Да не ще да слагат два датчика - един на колата и един на компютъра, та нощно време докъто ти спиш, понеже компютъра ти пази и кола и ... вероятно обикаля около нея, та за 5-6 годинки няма как да не навърти 6-7 километра
Така-а-а, ясно е, че при транспортиране на колата, преглед и сервизно обслужване ПРЕДИ продажбата се понатрупва някой друг километър, което да речем е в твоя случай (разлика от 7км.) и според мен си е нещо нормално и в реда на нещата за описаните дейности (транспорт, проверки, едно-друго). Да де, ама клиента се кефи като си купи нова кола да види 000000.0 км. показание. И пичовете (new car seller-и) -- хоп един TachoPro (или както там си го наричат във VW tool-a) и клиента е повече от happy. Това според мен дори си е в реда на нещата, защото, съгласи се, че +/- 7км. едва ли имат значение за един автомобил.
Не така стоят нещата обаче със second-hand машините. Всички знаем по германия, австрия, да не говорим за италия и родното ни BG, какви хора държат авто къщите. Е, според тебе, проблем ли им е (на авто търговците) да платят та ако ще и 1,000 EUR на кадърни BG инжинери, каквито явно има (вж. http://autodiags.net-bg.net) и вместо на 150,000 км.(реални за една примерно 5 годишна кола карана по аутобаните на Европата), да си купиш превъзходно фау-ве, с показание 60,000 км., ползвано от пенсионирана зъболекарка ?
Всичко това, разбира се го знаят и гениите които проектират компютри и съм почти сигурен, че има начин да направят така, че да не може да се променят показанията на километража, но както сам знаеш в повечето случай boss-овете са други хора. Та те (boss-овете де, които в същност се явяват "производителите на втомобили") казват: "За нас е важен клиента, който си купува НОВА кола, а твоята работа, мили ми синко, е да направиш така, че ако на километража пише 000007.2км. това да не го откаже от покупката на автомобила. И дори нещо повече, понеже аз ти плащам заплатата, направи така че въпреки колата да е на 7км. клиента да види 000000.0". Ако колата пък влезе във фирмен сервиз те ще установят реалните километри и ще извършат всички полагащите операции за този период на обслужване.
Любопитно ми е друго: защо (ако съм прав) и в UNITRADE/SAKAR AUTO и в Супер Дизел, за които съм уверен, че си разбират от работата, мълчат по тези въпроси или се правят на ощипана девица.
Всичко изказано до тук е само едно мое съчинение-разсъждение и наистина очаквам по-кадърните от мен момчета (и момичета) в тази област да го опровергаят или потвърдят. Но и тази разлика от 7км., която е при теб, е само един фактите, които ме карат да мисля по този начин. Вслучаи като този например си казвам: дай Боже да греша !
Все пак има и по-лош вариянт - подмяната на километрите, която както е видно е възможна, да е тотална. Сиреч да не се водят два "записа" за изминатите километри. Е, тогава вече е обяснимо защо на 70,000 сменяме съединители и на 100,000 водни помпи; за сегменти и други износващи се части направо не ми се мисли...
Според мен датчика за изминатото разстояние (odo-meter) е един и информация от него се взима за цялата система (аналогично на датчика за външната температура-надали виждаш различни показания на дисплея на климатроника и екраните на таблото, при мен са в оборотомера). Съгласи се, че просто няма как показанието ти да е 151151, а в comp-a да пише 151158. Да не ще да слагат два датчика - един на колата и един на компютъра, та нощно време докъто ти спиш, понеже компютъра ти пази и кола и ... вероятно обикаля около нея, та за 5-6 годинки няма как да не навърти 6-7 километра

Така-а-а, ясно е, че при транспортиране на колата, преглед и сервизно обслужване ПРЕДИ продажбата се понатрупва някой друг километър, което да речем е в твоя случай (разлика от 7км.) и според мен си е нещо нормално и в реда на нещата за описаните дейности (транспорт, проверки, едно-друго). Да де, ама клиента се кефи като си купи нова кола да види 000000.0 км. показание. И пичовете (new car seller-и) -- хоп един TachoPro (или както там си го наричат във VW tool-a) и клиента е повече от happy. Това според мен дори си е в реда на нещата, защото, съгласи се, че +/- 7км. едва ли имат значение за един автомобил.
Не така стоят нещата обаче със second-hand машините. Всички знаем по германия, австрия, да не говорим за италия и родното ни BG, какви хора държат авто къщите. Е, според тебе, проблем ли им е (на авто търговците) да платят та ако ще и 1,000 EUR на кадърни BG инжинери, каквито явно има (вж. http://autodiags.net-bg.net) и вместо на 150,000 км.(реални за една примерно 5 годишна кола карана по аутобаните на Европата), да си купиш превъзходно фау-ве, с показание 60,000 км., ползвано от пенсионирана зъболекарка ?
Всичко това, разбира се го знаят и гениите които проектират компютри и съм почти сигурен, че има начин да направят така, че да не може да се променят показанията на километража, но както сам знаеш в повечето случай boss-овете са други хора. Та те (boss-овете де, които в същност се явяват "производителите на втомобили") казват: "За нас е важен клиента, който си купува НОВА кола, а твоята работа, мили ми синко, е да направиш така, че ако на километража пише 000007.2км. това да не го откаже от покупката на автомобила. И дори нещо повече, понеже аз ти плащам заплатата, направи така че въпреки колата да е на 7км. клиента да види 000000.0". Ако колата пък влезе във фирмен сервиз те ще установят реалните километри и ще извършат всички полагащите операции за този период на обслужване.
Любопитно ми е друго: защо (ако съм прав) и в UNITRADE/SAKAR AUTO и в Супер Дизел, за които съм уверен, че си разбират от работата, мълчат по тези въпроси или се правят на ощипана девица.
Всичко изказано до тук е само едно мое съчинение-разсъждение и наистина очаквам по-кадърните от мен момчета (и момичета) в тази област да го опровергаят или потвърдят. Но и тази разлика от 7км., която е при теб, е само един фактите, които ме карат да мисля по този начин. Вслучаи като този например си казвам: дай Боже да греша !
Все пак има и по-лош вариянт - подмяната на километрите, която както е видно е възможна, да е тотална. Сиреч да не се водят два "записа" за изминатите километри. Е, тогава вече е обяснимо защо на 70,000 сменяме съединители и на 100,000 водни помпи; за сегменти и други износващи се части направо не ми се мисли...
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен има разлика в километрите, защото като си купих колата и километража ми изведнъж отказа да работи. Не отчита нито скорост нито изминати километри. Някаква джаджа се счупила и я смениха в Сакар ауто. И разликата не помня колко беше но карах поне 500 км с развален километраж защото нямаха на склад и с порачка ми доставиха джаджката.
В Сакар казаха че точно щото са бъзикали километрите се е счупила. И тръгвам към сервиза да я сменят като я получиха и километража си тръгна. Но така и така я бях платил и я смениха. Ще си потърся из фактурите да видя какво точно са сменяли.
В Сакар казаха че точно щото са бъзикали километрите се е счупила. И тръгвам към сервиза да я сменят като я получиха и километража си тръгна. Но така и така я бях платил и я смениха. Ще си потърся из фактурите да видя какво точно са сменяли.
- zaio_baio
- Мнения: 607
- Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
:-)
Няма как да се разбере дали е ползван подобен донгъл за да се "въздейства" на показанието на километража - за съжаление VAG автомобилите имат порочната практика да не пазят няколко показания на различни места - при старите табла, които нямат връзка с ECU показанията се пазят в самото табло, при новите инструментите им за закачени към ECU и Tаcho донгъла променяйки показанието на километража променя това и в ECU. Unitrade/Autotrade имат VAG тестери които не правят нищо повече от един VAG-COM /Другарите от ROSSTECH - господ здраве да им дава - са се погрижили да няма разлики с тестера VAG1552/, така че няма как да се прочете някакво реално показание от свръх тайна клетка от паметта на борд компютъра - просто няма такава. Нещата се променят коренно около и след 2004 година - върха е модела X5 на БМВ - показанието се пази на над 4 места - едно от което е ключа на колата
))) така че променянето на показанието само на едно място там не води до постигане на желания резултат. А темата за автотърговците и пенсионираните зъболекарки, местните попове и други тем подобни бавнокаращи и суперзагрижени за състоянието на автомобилите си разполагащи с прекалено много пари и обслужващи ги едва ли не само в сервиза в завода във Волфсбург е коментирана достатъчно.
Поздрави
ZB
http://autodiags.net-bg.net

Поздрави
ZB
http://autodiags.net-bg.net
- zaio_baio
- Мнения: 607
- Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
:-)
rumen написа:А не си ли зададе въпроса как така на новопроизведен чарк ти "набиха" старите километри ? Има начини значи, въпроса е: каде е истината и има ли кой да ни я покаже ?
Отговорът е прост - показанието не се пази в чарк-а.

Regards
ZB
http://autodiags.net-bg.net
- Vladko
- Мнения: 2480
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: :-)
/Другарите от ROSSTECH - господ здраве да им дава - са се погрижили да няма разлики с тестера VAG1552
А с 5051? и няколко бързи мисли в този ред
-X5 ги прекодират и 4те модула,а за хората които не са купували чисто нова кола и си мислят че я изкарваш на 00000000 км-жестоко се лъжете до 20-30км може да показва без проблем
А с 5051? и няколко бързи мисли в този ред

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта