Интерфейс за диагностика

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Сря 18 май 2005 9:57


izzo wrote: "Забележка - някох беше листнал по-горе какви опции има
ВАГ-КОМ-а. Байка, бач повече от това са; ЗАВИСИ КАКВО
ТИ ПОДДЪРЖА ОБД-ТО НА КОЛАТА! "

Байка чети внимателно! Това което беше листнато си беше за точно определена кола - баш много повече са!!! - но не всяка кола ги има. Разгледай си внимателно VAG-COM-a - на autoscan пише кои модули в кои коли са вградени ... евентуално разбира се.

Kind Ragards
ZB




Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Сря 18 май 2005 10:06


Зайка, недей вярва на всичко което пише.
В AutoScan на VAG-COM за едната ми кола пише:
01, 02, 03, 08, 15:
Engine, AutoTranny, ABS, HVAC, AirBags.
Пак: САМО 1 и 3 имам на ОБД1-то....

Тфа са по default.

Разбира се, могат да се едитват от AutoScan.txt.

But keep it real, homie.


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Сря 18 май 2005 10:15


Това се опитах да обесня още в първия си поуст по въпроса - описаните модули е вероятно да ги имаш - но не е задължително - на моя дизел има само един еърбег от общо описаните 5 или 6 модула. Досега обаче не съм виждал да има повече модули от описаните - дори и след като редактираш autoscan.txt.

:lol:


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Сря 18 май 2005 10:55


Aaight, aaight, we kool, we kool....


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Update

Мнениеот zaio_baio » Пет 20 май 2005 14:55


Update-нат е сайта на Autodiags http://autodiags.net-bg.net
http://autodiagnostic.50megs.com

Добавени са ELM32x диагностичните модули и евтин вариант на OBD интерфейса!

Regards
ZB


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

нов ъпдейт!!!

Мнениеот zaio_baio » Сря 25 май 2005 11:35


Добавени са CAN и BMW Carsoft модулите.

http://autodiags.net-bg.net


Regards
ZB


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 07 юни 2005 14:08


А имали начин да се провери дали някой е ползвал TachoPro донгъл (или каквото и да е там устройство с аналогично действие) и с колко е превъртял километража ?
Бях чел някъде, че данните за пробега се "пазели" на две места :roll: . Едно било това, което се вижда на километража и то можело да се променя с подобни донгъли. Другото обаче посмъртно неможело да се пипне, но пък за сметка на това се четяло само в специализиран VW сервиз с незнам си каква апаратура.
Питането е VW Passat 1999, предполагам с OBD-2, 1.9 TDI, AJM - PD мотор.
Между другото, Зайо Байо, що не постнете малко цени на това което предлагате на autodiags.net-bg.net ?
Проявявам интерес да си купя OBD кабел и soft за да си се забвлявам. Някакви препоръки/съвети ?


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Вто 07 юни 2005 16:08


Мойта Bora e същата година същия мотор. В Юнитрейд и в Супердизел където съм ходил за диагностика ми казаха че посмъртно немогат да кажат пипан ли е километража или не. На него показва 151 151 в компютъра на колата показва 151 158 примерно.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Сря 08 юни 2005 9:51


Ето виждаш ли - точно това ме притеснява. Вярно, че не съм дизайнер на автомобилни компютри, но като човек с някакви инжинерни (компютърни) познания (това не означава, че съм прав), разсъждавам по следния начин:
Според мен датчика за изминатото разстояние (odo-meter) е един и информация от него се взима за цялата система (аналогично на датчика за външната температура-надали виждаш различни показания на дисплея на климатроника и екраните на таблото, при мен са в оборотомера). Съгласи се, че просто няма как показанието ти да е 151151, а в comp-a да пише 151158. Да не ще да слагат два датчика - един на колата и един на компютъра, та нощно време докъто ти спиш, понеже компютъра ти пази и кола и ... вероятно обикаля около нея, та за 5-6 годинки няма как да не навърти 6-7 километра :D
Така-а-а, ясно е, че при транспортиране на колата, преглед и сервизно обслужване ПРЕДИ продажбата се понатрупва някой друг километър, което да речем е в твоя случай (разлика от 7км.) и според мен си е нещо нормално и в реда на нещата за описаните дейности (транспорт, проверки, едно-друго). Да де, ама клиента се кефи като си купи нова кола да види 000000.0 км. показание. И пичовете (new car seller-и) -- хоп един TachoPro (или както там си го наричат във VW tool-a) и клиента е повече от happy. Това според мен дори си е в реда на нещата, защото, съгласи се, че +/- 7км. едва ли имат значение за един автомобил.
Не така стоят нещата обаче със second-hand машините. Всички знаем по германия, австрия, да не говорим за италия и родното ни BG, какви хора държат авто къщите. Е, според тебе, проблем ли им е (на авто търговците) да платят та ако ще и 1,000 EUR на кадърни BG инжинери, каквито явно има (вж. http://autodiags.net-bg.net) и вместо на 150,000 км.(реални за една примерно 5 годишна кола карана по аутобаните на Европата), да си купиш превъзходно фау-ве, с показание 60,000 км., ползвано от пенсионирана зъболекарка ?
Всичко това, разбира се го знаят и гениите които проектират компютри и съм почти сигурен, че има начин да направят така, че да не може да се променят показанията на километража, но както сам знаеш в повечето случай boss-овете са други хора. Та те (boss-овете де, които в същност се явяват "производителите на втомобили") казват: "За нас е важен клиента, който си купува НОВА кола, а твоята работа, мили ми синко, е да направиш така, че ако на километража пише 000007.2км. това да не го откаже от покупката на автомобила. И дори нещо повече, понеже аз ти плащам заплатата, направи така че въпреки колата да е на 7км. клиента да види 000000.0". Ако колата пък влезе във фирмен сервиз те ще установят реалните километри и ще извършат всички полагащите операции за този период на обслужване.
Любопитно ми е друго: защо (ако съм прав) и в UNITRADE/SAKAR AUTO и в Супер Дизел, за които съм уверен, че си разбират от работата, мълчат по тези въпроси или се правят на ощипана девица.

Всичко изказано до тук е само едно мое съчинение-разсъждение и наистина очаквам по-кадърните от мен момчета (и момичета) в тази област да го опровергаят или потвърдят. Но и тази разлика от 7км., която е при теб, е само един фактите, които ме карат да мисля по този начин. Вслучаи като този например си казвам: дай Боже да греша !

Все пак има и по-лош вариянт - подмяната на километрите, която както е видно е възможна, да е тотална. Сиреч да не се водят два "записа" за изминатите километри. Е, тогава вече е обяснимо защо на 70,000 сменяме съединители и на 100,000 водни помпи; за сегменти и други износващи се части направо не ми се мисли...


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Сря 08 юни 2005 10:11


При мен има разлика в километрите, защото като си купих колата и километража ми изведнъж отказа да работи. Не отчита нито скорост нито изминати километри. Някаква джаджа се счупила и я смениха в Сакар ауто. И разликата не помня колко беше но карах поне 500 км с развален километраж защото нямаха на склад и с порачка ми доставиха джаджката.
В Сакар казаха че точно щото са бъзикали километрите се е счупила. И тръгвам към сервиза да я сменят като я получиха и километража си тръгна. Но така и така я бях платил и я смениха. Ще си потърся из фактурите да видя какво точно са сменяли.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Сря 08 юни 2005 10:18


А не си ли зададе въпроса как така на новопроизведен чарк ти "набиха" старите километри ? Има начини значи, въпроса е: каде е истината и има ли кой да ни я покаже ?


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Сря 08 юни 2005 10:23


Няма как да се разбере дали е ползван подобен донгъл за да се "въздейства" на показанието на километража - за съжаление VAG автомобилите имат порочната практика да не пазят няколко показания на различни места - при старите табла, които нямат връзка с ECU показанията се пазят в самото табло, при новите инструментите им за закачени към ECU и Tаcho донгъла променяйки показанието на километража променя това и в ECU. Unitrade/Autotrade имат VAG тестери които не правят нищо повече от един VAG-COM /Другарите от ROSSTECH - господ здраве да им дава - са се погрижили да няма разлики с тестера VAG1552/, така че няма как да се прочете някакво реално показание от свръх тайна клетка от паметта на борд компютъра - просто няма такава. Нещата се променят коренно около и след 2004 година - върха е модела X5 на БМВ - показанието се пази на над 4 места - едно от което е ключа на колата :-)))) така че променянето на показанието само на едно място там не води до постигане на желания резултат. А темата за автотърговците и пенсионираните зъболекарки, местните попове и други тем подобни бавнокаращи и суперзагрижени за състоянието на автомобилите си разполагащи с прекалено много пари и обслужващи ги едва ли не само в сервиза в завода във Волфсбург е коментирана достатъчно.

Поздрави
ZB
http://autodiags.net-bg.net


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Сря 08 юни 2005 10:29


rumen написа:А не си ли зададе въпроса как така на новопроизведен чарк ти "набиха" старите километри ? Има начини значи, въпроса е: каде е истината и има ли кой да ни я покаже ?


Отговорът е прост - показанието не се пази в чарк-а. :ble:

Regards
ZB
http://autodiags.net-bg.net


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Сря 08 юни 2005 15:30


На Пасати ДО B4, за тези съм сигурен, щото и B3 и B4 имам подръка,
пробега се пази в cluster-a САМО. Тфа да поясня - кутията със стрелките.

Пробега НЕ може да се промени с VAG-COM, но не твърдя
че не може да се промени въобще.


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: :-)

Мнениеот Vladko » Сря 08 юни 2005 16:14


/Другарите от ROSSTECH - господ здраве да им дава - са се погрижили да няма разлики с тестера VAG1552
А с 5051? и няколко бързи мисли в този ред :D -X5 ги прекодират и 4те модула,а за хората които не са купували чисто нова кола и си мислят че я изкарваш на 00000000 км-жестоко се лъжете до 20-30км може да показва без проблем



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта