


рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия
Колеги, изчетох доста теми, ама не открих конкретен и задоволителен отговор. Въпроса ми е къде мога да отида и коректно да ми диагностицират турбото и да кажат какво трябва да му се прави. Става въпрос за Сеат Ибиза 2001г 1.9 тди 110 коня ASV мотор. Турбото е с променлива геометрия. Колата не гори много масло, почти не спада на щеката, ама горе при вх. колектор има масълце, леки капки, даже леко беше опръскало стария ангренажен ремък...може да е отпреди и турбото да е правено в Италия, ама знае ли човек. Колата иначе си стреля много, не хрупа като върнеш газта, не харчи много, не пуши. Кажете сега в кой сервиз да отида без "да ме води приятел" там, за да се направи евентуално и профилактика или рециклиране, ако се налага, преди да е станало фатално положението. Мислех си за ХЕЕД 91, ама те май не се занимават задълбочено с чужди турбини знам ли. Бош дизел сервиз ли или пък реал турбо срещу ОМВ? Мерси предварително!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Лично мнение ,но няма такова нещо като предварителна диагностика и профилактика.За да се разбере какво е състоянието на турбината трябва да се отвори.Всяко отваряне на натоварен агрегат който вече е работил/същото се отнася и до обезглавяване на мотора/не е желателно защото вече се е сработил-така че накрая да не стане след 2-3 профилактики турбото да се "профилактира само".Иначе с турбини май най-известното е реал-турбо.Ако имаш познат авиотехник също става щото те са отваряли много турбини
Моя съвет е ако не създава ядове да я закачиш на ВАГ-Ком и да покараш малко като в същото време компа записва диаграма и да видиш дали се държи стабилно.Също така задължително е ако колата е минала 100-150к километри катализатора да изчезне.За да е в ред дълго време турбината не ръчкай много колата преди да е загрял мотора и по-важното след "яко" ръчкане остави колата да работи на ниски обороти/или на празин ход ако си стигнал/ за минутка-две/иначе горещото масло се коксува и става..../ 


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
niks76 написа:колега ,ако искаш да се вкараш в някои филм на ужасите си разбутаи колата без при4инанормално по4ти всеки сервиз ще ти каже 4е турбината ти е наи малко за профилактика-кои бяга от някои лев без нищо да бутне;а оттам нататък ще по4нат и ядовете.....
ти си решаваш



- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- sharan4e
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
При мен се счупи турбокомпресора и докато търсехме втора употреба разглобихме старата турбина, евентуално да ползваме от другата само средната част т.е. витлата със лагера. Бяха яко блокирали лопатките на променливата геометрия и вакуум клапана
- тя затова сигурно се и счупи де. Понеже не намерихме втора се наложи да купя НОВА. Абсолютно никаква разлика няма във вървежа преди и след ремонта.
Та по твоя въпрос - това, което можеш да направиш е да я свалиш да отвиеш болтчетата на корпуса и да я разглобиш. Нищо кой знае кво не е. Единственото, което НЕ СЕ ПИПА Е гайката на оста, която държи витлата...Иначе лопатките се почистват с нафта и се раздвижват, клапана също само се раздвижва. Това е.

Та по твоя въпрос - това, което можеш да направиш е да я свалиш да отвиеш болтчетата на корпуса и да я разглобиш. Нищо кой знае кво не е. Единственото, което НЕ СЕ ПИПА Е гайката на оста, която държи витлата...Иначе лопатките се почистват с нафта и се раздвижват, клапана също само се раздвижва. Това е.
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- sharan4e
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
nasodotcom написа:страх ме е
От кво те е страх


А пък ако искаш да си спокоен махни тръбата за засмуквания въздух от дебитомера към студебия охлюв на турбокомпресора и пипни с ръка оста на перките. Не трябва да има голям луфт. Около 0,2 - 0,3 мм е нормално. А от друга страна ако ти е по-голям луфта ще ти дава разход на маслото. Но ако пък ти лапа 1л на 10000км - свиркай си

- trunner
- Мнения: 1624
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
Абе колеги не се занимавайте с глупости. Ако колата си ърви не бутайте. Нали знаете едно л.йно като го настъпеш какво става с него - ми става по-голямо. Аз на моята (също с променлива геометрия) не мисля да ги правя тези профилактики. Имам приятел в Германия - монтьор, кара същия Пасат и никога, ама никога не го е правил това нещо.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Vasseto
- Мнения: 2706
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
trunner написа:Абе колеги не се занимавайте с глупости. Ако колата си ърви не бутайте. Нали знаете едно л.йно като го настъпеш какво става с него - ми става по-голямо. Аз на моята (също с променлива геометрия) не мисля да ги правя тези профилактики. Имам приятел в Германия - монтьор, кара същия Пасат и никога, ама никога не го е правил това нещо.
Абе колегата има пари за хвърляне на вятъра.Не му пречете да ги похарчи за майстори за турбо.Те най добре си знаят че нищо не правят и те скубят до дупка и още и още и пак.
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
профилактика на турбо с променлива геометрия
ето го и моето скромно мнение... ако колата няма проблеми - не профилактирай нищо! Сега това, което можеш да направиш за да издържи по-дълго турбото е следното: на първо време можеш да махнеш катализатора (точно заради зацапването на лопатките). Второто е нещо, което да НЕ правиш: НЕ затапвай EGR-а, защото колегите много точно са обяснили как се променя температурата на изгорелите газове и това колко негативно се отразява на турбото т.е. повишава се температурата на изгорелите газове, което оказва влияние върху мазането на турбото. Именно в такава връзка като караш на ръчка после остави колата да поработи малко на празен ход и да се охлади, а не да я огасиш директно, защото тогава маслото, което маже турбината се "спича" от високата й температура.
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта