рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот nasodotcom » Съб 16 юни 2007 17:01


Колеги, изчетох доста теми, ама не открих конкретен и задоволителен отговор. Въпроса ми е къде мога да отида и коректно да ми диагностицират турбото и да кажат какво трябва да му се прави. Става въпрос за Сеат Ибиза 2001г 1.9 тди 110 коня ASV мотор. Турбото е с променлива геометрия. Колата не гори много масло, почти не спада на щеката, ама горе при вх. колектор има масълце, леки капки, даже леко беше опръскало стария ангренажен ремък...може да е отпреди и турбото да е правено в Италия, ама знае ли човек. Колата иначе си стреля много, не хрупа като върнеш газта, не харчи много, не пуши. Кажете сега в кой сервиз да отида без "да ме води приятел" там, за да се направи евентуално и профилактика или рециклиране, ако се налага, преди да е станало фатално положението. Мислех си за ХЕЕД 91, ама те май не се занимават задълбочено с чужди турбини знам ли. Бош дизел сервиз ли или пък реал турбо срещу ОМВ? Мерси предварително!




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 юни 2007 0:54


Лично мнение ,но няма такова нещо като предварителна диагностика и профилактика.За да се разбере какво е състоянието на турбината трябва да се отвори.Всяко отваряне на натоварен агрегат който вече е работил/същото се отнася и до обезглавяване на мотора/не е желателно защото вече се е сработил-така че накрая да не стане след 2-3 профилактики турбото да се "профилактира само".Иначе с турбини май най-известното е реал-турбо.Ако имаш познат авиотехник също става щото те са отваряли много турбини :wink: Моя съвет е ако не създава ядове да я закачиш на ВАГ-Ком и да покараш малко като в същото време компа записва диаграма и да видиш дали се държи стабилно.Също така задължително е ако колата е минала 100-150к километри катализатора да изчезне.За да е в ред дълго време турбината не ръчкай много колата преди да е загрял мотора и по-важното след "яко" ръчкане остави колата да работи на ниски обороти/или на празин ход ако си стигнал/ за минутка-две/иначе горещото масло се коксува и става..../ :!:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 17 юни 2007 1:25


колега ,ако искаш да се вкараш в някои филм на ужасите си разбутаи колата без при4ина :lol: нормално по4ти всеки сервиз ще ти каже 4е турбината ти е наи малко за профилактика-кои бяга от някои лев без нищо да бутне;а оттам нататък ще по4нат и ядовете.....
ти си решаваш :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 юни 2007 3:04


niks76 написа:колега ,ако искаш да се вкараш в някои филм на ужасите си разбутаи колата без при4ина :lol: нормално по4ти всеки сервиз ще ти каже 4е турбината ти е наи малко за профилактика-кои бяга от някои лев без нищо да бутне;а оттам нататък ще по4нат и ядовете.....
ти си решаваш :wink:

:да: -Въпроса не е дали турбината е с заводски парламетри/на кола втора употреба няма как :) /,а как ще издържи най-далго :wink:


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Пон 18 юни 2007 0:29


колата е на 180к км, реални, поддържана добре...ще се кара така без зверски ръчки, тя си има уреди за температура на маслото и т.н. и се следи турбото изкъсо...дано да е добре...катализатора ще отлита скоро май...


Потребителски аватар
sharan4e
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот sharan4e » Пон 18 юни 2007 6:14


При мен се счупи турбокомпресора и докато търсехме втора употреба разглобихме старата турбина, евентуално да ползваме от другата само средната част т.е. витлата със лагера. Бяха яко блокирали лопатките на променливата геометрия и вакуум клапана :cry: - тя затова сигурно се и счупи де. Понеже не намерихме втора се наложи да купя НОВА. Абсолютно никаква разлика няма във вървежа преди и след ремонта.
Та по твоя въпрос - това, което можеш да направиш е да я свалиш да отвиеш болтчетата на корпуса и да я разглобиш. Нищо кой знае кво не е. Единственото, което НЕ СЕ ПИПА Е гайката на оста, която държи витлата...Иначе лопатките се почистват с нафта и се раздвижват, клапана също само се раздвижва. Това е.


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Пон 18 юни 2007 21:15


страх ме е :roll:


Потребителски аватар
sharan4e
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот sharan4e » Вто 19 юни 2007 6:18


nasodotcom написа:страх ме е

От кво те е страх :?: Ако си върви колата нормално и ако най-важното -турбото не се чува да вие СИЛНО, особенно по време на ускорение - тогава нямаш грижи, не се занимавай с него :!:
А пък ако искаш да си спокоен махни тръбата за засмуквания въздух от дебитомера към студебия охлюв на турбокомпресора и пипни с ръка оста на перките. Не трябва да има голям луфт. Около 0,2 - 0,3 мм е нормално. А от друга страна ако ти е по-голям луфта ще ти дава разход на маслото. Но ако пък ти лапа 1л на 10000км - свиркай си :guinnes


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Вто 19 юни 2007 9:56


Абе колеги не се занимавайте с глупости. Ако колата си ърви не бутайте. Нали знаете едно л.йно като го настъпеш какво става с него - ми става по-голямо. Аз на моята (също с променлива геометрия) не мисля да ги правя тези профилактики. Имам приятел в Германия - монтьор, кара същия Пасат и никога, ама никога не го е правил това нещо.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 19 юни 2007 11:36


nasodotcom написа:страх ме е :roll:

От майсторите трябва да те е повече страх :!: -особенно турбинаджий.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2706
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 19 юни 2007 13:48


trunner написа:Абе колеги не се занимавайте с глупости. Ако колата си ърви не бутайте. Нали знаете едно л.йно като го настъпеш какво става с него - ми става по-голямо. Аз на моята (също с променлива геометрия) не мисля да ги правя тези профилактики. Имам приятел в Германия - монтьор, кара същия Пасат и никога, ама никога не го е правил това нещо.



Абе колегата има пари за хвърляне на вятъра.Не му пречете да ги похарчи за майстори за турбо.Те най добре си знаят че нищо не правят и те скубят до дупка и още и още и пак.


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Вто 19 юни 2007 20:58


ако имах такива пари нямаше да пиша тука такава тема не мислиш ли :wink: аз си му правя профилактика както аз си знам ама все пак питам, за да съм наясно :idea:


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

профилактика на турбо с променлива геометрия

Мнениеот variable intake system » Вто 19 юни 2007 23:43


ето го и моето скромно мнение... ако колата няма проблеми - не профилактирай нищо! Сега това, което можеш да направиш за да издържи по-дълго турбото е следното: на първо време можеш да махнеш катализатора (точно заради зацапването на лопатките). Второто е нещо, което да НЕ правиш: НЕ затапвай EGR-а, защото колегите много точно са обяснили как се променя температурата на изгорелите газове и това колко негативно се отразява на турбото т.е. повишава се температурата на изгорелите газове, което оказва влияние върху мазането на турбото. Именно в такава връзка като караш на ръчка после остави колата да поработи малко на празен ход и да се охлади, а не да я огасиш директно, защото тогава маслото, което маже турбината се "спича" от високата й температура.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 20 юни 2007 0:24


единственото което можеш да подобриш е след като катализатора падне в канала е само да ограни4ите леко софтуерно EGRКЛАПАНА :wink:


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Сря 20 юни 2007 2:13


egr клапана е този дето управлява westgate-а, за да разтоварва турбото във високи обороти нали? или се бъркам...ваското1 може ли да го направи това с ваг-ком-а?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта