За Голф 3 1.6 АБУ-РЕШЕНО!!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
stefande
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 28 май 2007 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Твърдица

За Голф 3 1.6 АБУ-РЕШЕНО!!!

Мнениеот stefande » Нед 17 юни 2007 15:45


Някои може ли да ми каже,в каква последователност се стягат болтовете на Главата,и на какви килограми.Защото вчера я шлайфаха и утре ми предстои слагане.Ако има и още нещо специфично за тази процедура ще сам доволен да ги узная.

Последна промяна от stefande на Сря 20 юни 2007 13:53, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
stefi_pavlov
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Самоков
Контакти:

Мнениеот stefi_pavlov » Нед 17 юни 2007 17:22


колега аз направих същата процедура на моя голф (АБУ) преди няколко месеца. относно натягането е както на всички останали. на моита гарнитурав опаковката си има6е схемана последователноста на затяганията


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Вто 19 юни 2007 21:09


На гарнитурата си има схема с последователноста и там се стяга в градуси !!!! Не ти трябва динамометричен ключ.Купи си нови болтове за главата ....ако питаш защо.......просто го направи !!


Потребителски аватар
Stefanoz
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 04 яну 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Stefanoz » Вто 19 юни 2007 22:05


Вие сами ли си сменяте гарнитурата на главата????Трудно ли е?


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 19 юни 2007 23:24


Ronin написа:Не ти трябва динамометричен ключ.Купи си нови болтове за главата ....ако питаш защо.......просто го направи !!

От къде на къде прецени, че не му трябва динамометричен ключ???
То ако не трябваше хората нямаше да го пишат по книгите с какво усилие да се затяга...
Аман от разбирачи. :evil:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 20 юни 2007 9:13


vasstop написа:
Ronin написа:Не ти трябва динамометричен ключ.Купи си нови болтове за главата ....ако питаш защо.......просто го направи !!

От къде на къде прецени, че не му трябва динамометричен ключ???
То ако не трябваше хората нямаше да го пишат по книгите с какво усилие да се затяга...
Аман от разбирачи. :evil:

:да: :да: :да: Аз за първи път чувам,че глава може да се натегне адекватно без динамометричен ключ!!!!!!Леле какъв съвет....ама аз затова понякога се "заяждам" както казват някои колеги....дават се съвети които някой ще вземе да послуша....като краен резултат мултиплициране на грешни методи.....и разсипия на финанси....
А нещо от рода за възможна необходимост от шлайф на главата????Нали всичко трябва добре да се премери и прецени....все пак си е отваряне на ДВГ.......не се прави през ден.......аз бих отишъл при добър професионалист ако ще правя тази процедура за първи път.....
То девиците затуй търсят опитни мъже за дефлорация!!!!!С ДОБРИ ДИНАМОМЕТРИЧНИ КЛЮЧОВЕ!!!!!


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Сря 20 юни 2007 11:28


На гарнитурата си пише ,има схема и там се затяга по нея...в градуси....претяга се ако пише щото има и такива дето пише че не се притяга ако са нови болтовете(има и такива болтове дето сами се свиват ако може така да се изразя) и т.н на Гарнитурата си пише....четеш и така ..аз лично имам два динамометрични ключа и ги ползвам когато се наложи...ако се наложи...на гарнитурите дето си пише че се натяга в градуси НЕ ПОЛЗВАМ драги ми смехурко...извинявайте за съветите....простете ми невежелството ама аз така ги правя понякога....сори...разкайвам се дълбоко че ви засегнах по тоя некомпетентен начин...Още веднъж извинения


Що си мислиш че като затегнеш 9 кг или 12 кг. и си по прав от завода производител на гарнитурата дето е събрал куп инженери дето да си блускат главите как аджеба да я направят тая работа да стане на обратно както се прави в БГ. Че вие сигорно гарнитурите и с графитна грес сигорно ги мажете....щото за по сигорно...няма лошо...и аз така понякога отвътре ми идва ама понякога се сдържам ама няма вече връзка по темата и спирам че се отплеснах ....с здраве


П.С Немога да се сетя на кои гарнитури пишеше и два начина само с динамометриген или само по градуси....едни сини опаковки гаскетнещоси с силиконов кант ...май турски или английски бяха ....че се сетя до довечера или ще ги измъкна от гаража и ще видим прав кой крив ама че ми носи някой мед до Пловдив...само да ги намеря де са ама от двамата по горе предпочитам Joker да доде до Пловдив ....


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 20 юни 2007 11:48


Ronin написа:На гарнитурата си пише ,има схема и там се затяга по нея...в градуси....претяга се ако пише щото има и такива дето пише че не се притяга ако са нови болтовете(има и такива болтове дето сами се свиват ако може така да се изразя) и т.н на Гарнитурата си пише....четеш и така ..аз лично имам два динамометрични ключа и ги ползвам когато се наложи...ако се наложи...на гарнитурите дето си пише че се натяга в градуси НЕ ПОЛЗВАМ драги ми смехурко...извинявайте за съветите....простете ми невежелството ама аз така ги правя понякога....сори...разкайвам се дълбоко че ви засегнах по тоя некомпетентен начин...Още веднъж извинения


Що си мислиш че като затегнеш 9 кг или 12 кг. и си по прав от завода производител на гарнитурата дето е събрал куп инженери дето да си блускат главите как аджеба да я направят тая работа да стане на обратно както се прави в БГ. Че вие сигорно гарнитурите и с графитна грес сигорно ги мажете....щото за по сигорно...няма лошо...и аз така понякога отвътре ми идва ама понякога се сдържам ама няма вече връзка по темата и спирам че се отплеснах ....с здраве


П.С Немога да се сетя на кои гарнитури пишеше и два начина само с динамометриген или само по градуси....едни сини опаковки гаскетнещоси с силиконов кант ...май турски или английски бяха ....че се сетя до довечера или ще ги измъкна от гаража и ще видим прав кой крив ама че ми носи някой мед до Пловдив...само да ги намеря де са ама от двамата по горе предпочитам Joker да доде до Пловдив ....

Майна ,ела във Варна на морето ,че е по-хладно през лятото и има повече хубави жени....бирата е от мен.....тъкмо ще си направиш здрасти с това "кученце" дето е от аватара-използвам го да плаши каките и да ги подкарва към мен......ама аз наистина ще черпя..не се шегувам....И гарнитурата донеси..да не забравиш


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 20 юни 2007 11:54


На АБУ мотора се затягат на 4 етапа:
1 - 30 NM
2 - 60 NM
3 - 90°
4 - 90°
демек стягаш на 30 нютона или 3 кг., след това на 60, след това дозатягаш на 90 градуса, пушиш една цигарка да слегна малко гарнитурката и след това на още 90 градуса.
Реда е следния:
10--4--2--6--8
7---5--1--3--9
Почваш от 1 към 10, като се брои като си застанал пред колата, т.е. седиш срещу мотора.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 20 юни 2007 13:30


°niksi° написа:На АБУ мотора се затягат на 4 етапа:
1 - 30 NM
2 - 60 NM
3 - 90°
4 - 90°
демек стягаш на 30 нютона или 3 кг., след това на 60, след това дозатягаш на 90 градуса, пушиш една цигарка да слегна малко гарнитурката и след това на още 90 градуса.
Реда е следния:
10--4--2--6--8
7---5--1--3--9
Почваш от 1 към 10, като се брои като си застанал пред колата, т.е.
седиш срещу мотора.

Бравооооооо.....ето това е дума на истински ерудит!!!!
Мисля,че оттук нататък няма кой какво повече да пише......!!!Страшно точно и конкретно........и много образователно!
Само с пушенето не съм съгласен....вреди!!!!!
Аз лично благодаря много за изчерпателната информация!!!!!!!Най-сърдечно!


Потребителски аватар
dan40
Мнения: 428
Регистриран на: Сря 24 яну 2007 23:40
Автомобил: Alfa 156 2.0 TS
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dan40 » Сря 20 юни 2007 13:50


Намирисва ми на олио :) :) :) Сори за спама , ма не сдържах


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 20 юни 2007 13:54


Dankin написа:Намирисва ми на олио :) :) :) Сори за спама , ма не сдържах

Затуй има и памперси......който не може да задържа...


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 20 юни 2007 22:21


Сега се сетих за нещо което трябва да се направи /дано не е късно/. Трябва да се почистят много добре дупките в блока където са резбите на болтовете. Като бъркнеш с отверка примерно трябва да остава чиста /демек да се почисти остатъци от масло, нагари и т.н., защото има някакъв шанс ако не се почисти добре при стягането на главата да се пукне блока. Също е добре да се намазват с масло болтовете и мястото между главите им и шайбите.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Краси брест и 96 госта