Колеги изчетах доста мнения във форума относно забиването на колата при около 120 км/ч и 3000 оборота в разни стари теми но мисля че при мен проблема можеби не е точно същия.Ето какво ми се случва от скоро но вече всеки път.Колата се държи съвсем нормално при каране в градски условия но моите преходи не надвищават общо 20-25 км дневно.От няколко дни имам постоянно работа извън града и забелязах че след изминаване да 25 - 35 км в извън градски условия тоест скорости от порядъка на 120-140 км/ч колата изведнъж запецва и почти е невъзможно да вдигна повече от 110-120 км/ч.Освен това автомобилът сякаш умира .Ускорението му даже в интерва 80 -110 км е направо трагично.Трудно ми е да изпреваря когото и да било защото няма тяга .При наклони скоростта даже ми пада.Връщам на 4 та предавка примерно и пак като максимум 3000 об/мин.Спирам 5 минути почивка рестарт но ефект никакъв.Забелязах че когато спрях на място и оставих колата да работи когато я припомпих газта не се чува турбото да свисти.Когато колата я паля сутрин или просто е стояла някаде примерно 1-2 часа то се чува съвсем отчетливо.Смених по -голяма част от вакумните маркучи но ефект никакъв.Пак го прави.Забелязах и друго че от страни на двигатела има една сфера прилича ми на пластмасова мисля че се казва вакум регулатор е омаслена точно на половина.Тя има връзка с турбото дали е възможно да е от нея.Чух че е доста скъпа.
Забравих да кажа че преди 3 седмици поради този проблем ходих на диагностика но не се намериха грешки а и показанията на демитомера ми бяха в нормите на заводски заложените в машината.Благодаря предварително на всички изказани мнения и препоръки.
Имам притеснения защото ми предстои дълго пътуване след седмица и трябва да отстраня проблема до тогава каквото и да ми коства това.



Загуба на мощност при пасат В5 АФН 1,9 - Решено за сега
- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
Загуба на мощност при пасат В5 АФН 1,9 - Решено за сега
Последна промяна от sasho_mf на Чет 28 юни 2007 22:21, променено общо 1 път.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Сигурен ли си че са гледали точно показанията на дебитомера щото той прави такава магария?Твърде вероятно е от карането само градско променливата геометрия на турбото да е замърсена/махнал ли си катализатора
/ или регулиращия клапан да е спекъл/за него ти препоръчвам да вземеш от познат за проба или направо да го смениш щото е 70ина лева/

- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
Rabbit_TDI написа:Сигурен ли си че са гледали точно показанията на дебитомера щото той прави такава магария?Твърде вероятно е от карането само градско променливата геометрия на турбото да е замърсена/махнал ли си катализатора/ или регулиращия клапан да е спекъл/за него ти препоръчвам да вземеш от познат за проба или направо да го смениш щото е 70ина лева/
Само преди четири месеца правих пълен основен ремонт на колата и турбото също беше свалено от моя майстор и той тогава каза че е съвсем запазено и даже беше учуден от състоянието му.Даже изказа съмнение дали не е било сменяно вече един път.За този клапан не знам към кого да се обърна - как точно се казва той.
За катализатора тук един познат дето има сервиз за гърнета ми каза да не го пипам засега защото на този модел трудно се скапвали .Катализатора е в двигателния отсек точно след меката връзка.Препоръчайте и майстор за проблема в Пловдив или околностите.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
sasho_mf написа:Само преди четири месеца правих пълен основен ремонт на колата и...
Както вече те предупредих и на 'лични', не съм капацитет по дизелите!
Това, обаче, че си правил основен ремонт на колата доста променя нещата! Добре е и тук да уточниш, че ремонта е бил заради счупен клапан!
Това веднага поражда въпроса Защо се е счупил клапана?
Сещам се за проблема и решението на колегата ivo123.
Постоянно игра на оборотите, лошо ускорение, причукване и претракване-> проблема се решил след като сменил ангренажен ремък!

Единственото обяснение, което ни дойде в акъла е супер ментелив ремък, който се е разтягал при натоварване.
Продължавам да поддържам и тезата за възможно запушване (частично) по маслените магистрали към турбото и от там прегряване и затягане на лагеруващите му втулки след по-продължително натоварване.
Какъв е бууста на турбото за съжаление трябва да го премериш в момента, в който почне да ти прави номерата. Явно до преди това всичко си е наред и няма как тестващата програма да хване проблема
Този клапан, посредством вакуум, управлява променливата геометрия на турбото и по този начин се влияе на мощността. На практика клапана получава електрически сигнали от компютъра и чрез тях коригира количеството ваккум което отива към една мембрана. Мембраната от своя страна чрез относително проста лостова система коригира лопатките на турбото. Общо взето има два вариянта:
вариянт 1: Лопатките не работят както трябва, турбото почва да дава повече "надув" от колкото трябва, компютъра "разбира" това и понеже трябва и да щади мотора те "изключва" когато налягането надмине допустимите стойности.
вариянт 2: Клапан N75 не работи както трябва, т.е. не управлява вакуума към турбото, което от своя страна при по-високи обороти почва да надува повече и ... от тук нататък влизаме в ограниченията от вариянт 1, които ти налага компютъра.
Има и един много малко вероятен трети вариянт - датчика за измерване на налягането в всмукателния колектор да е дефектирал и да подава лъжливи стойности към компютъра. Но това наистина се случва изключително рядко. Почти изключвам този вариянт.
При Passat B5 самият клапан се намира на много ебем место - отпред между радиатора (перките) и двигателя, близо до вакуумния резервоар, но не е непостижимо да достигане. Свалят се всмукателните тръби (както към въздушния филтър, така и тази м/у филтъра и турбото) и достъпа до клапана значително се улеснява.
Моята препоръка е да се започне с VAG-COM диагностика и наблюдаване на параметрите в движение. Така или иначе ще се стигне до един от двата вариянта. От там почват експериментите. И понеже подмяната на N75 е по-лесна от колкото сваляне на турбото, а и статистически N75 дефектира много, ама разбирай много по-често от мембраната за управление на лопатките или самото турбо - моя съвет е да се започне от там. Въпроса е обаче да се намери здрав (по възможност) нов N75 в чиято работа са изключени всякакви съмнения, който да може да се сложи само за пробата и ако се окаже, че не е от него да се върне. Защото иначе цената на нов в СакарАуто е около 200лв. без ДДС.
От проблема, който си описал според мен е добре да се направи една сериозна диагностика и да се погледнат показанията и работата на дебитомера. А лично аз споменах за N75, защото от всички джаджи той дефектира най-често. А като казвам "дефектира" няма в предвид излизането му от строя (де да беше така - компютъра го "хваща" веднага), а промяна на параметрите му при работа. И гледаш - уж всичко наред, а колата с проблем. Поради това казвам сериозна/задълбочена диагностика от човек/сервиз, които знаят какво да гледат.
вариянт 1: Лопатките не работят както трябва, турбото почва да дава повече "надув" от колкото трябва, компютъра "разбира" това и понеже трябва и да щади мотора те "изключва" когато налягането надмине допустимите стойности.
вариянт 2: Клапан N75 не работи както трябва, т.е. не управлява вакуума към турбото, което от своя страна при по-високи обороти почва да надува повече и ... от тук нататък влизаме в ограниченията от вариянт 1, които ти налага компютъра.
Има и един много малко вероятен трети вариянт - датчика за измерване на налягането в всмукателния колектор да е дефектирал и да подава лъжливи стойности към компютъра. Но това наистина се случва изключително рядко. Почти изключвам този вариянт.
При Passat B5 самият клапан се намира на много ебем место - отпред между радиатора (перките) и двигателя, близо до вакуумния резервоар, но не е непостижимо да достигане. Свалят се всмукателните тръби (както към въздушния филтър, така и тази м/у филтъра и турбото) и достъпа до клапана значително се улеснява.
Моята препоръка е да се започне с VAG-COM диагностика и наблюдаване на параметрите в движение. Така или иначе ще се стигне до един от двата вариянта. От там почват експериментите. И понеже подмяната на N75 е по-лесна от колкото сваляне на турбото, а и статистически N75 дефектира много, ама разбирай много по-често от мембраната за управление на лопатките или самото турбо - моя съвет е да се започне от там. Въпроса е обаче да се намери здрав (по възможност) нов N75 в чиято работа са изключени всякакви съмнения, който да може да се сложи само за пробата и ако се окаже, че не е от него да се върне. Защото иначе цената на нов в СакарАуто е около 200лв. без ДДС.
От проблема, който си описал според мен е добре да се направи една сериозна диагностика и да се погледнат показанията и работата на дебитомера. А лично аз споменах за N75, защото от всички джаджи той дефектира най-често. А като казвам "дефектира" няма в предвид излизането му от строя (де да беше така - компютъра го "хваща" веднага), а промяна на параметрите му при работа. И гледаш - уж всичко наред, а колата с проблем. Поради това казвам сериозна/задълбочена диагностика от човек/сервиз, които знаят какво да гледат.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
niks76 написа:само ще допълня Румен, 4е дебитометър и клапан N75 са тясно свързани в проблема за забиването
На мен като ми беше смотан дебитомера двете гадинки се гонеха една друга да прецакват параметрите на колата

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bobkata_tdi и 69 госта