Загуба на мощност при пасат В5 АФН 1,9 - Решено за сега

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Загуба на мощност при пасат В5 АФН 1,9 - Решено за сега

Мнениеот sasho_mf » Пет 22 юни 2007 17:03


Колеги изчетах доста мнения във форума относно забиването на колата при около 120 км/ч и 3000 оборота в разни стари теми но мисля че при мен проблема можеби не е точно същия.Ето какво ми се случва от скоро но вече всеки път.Колата се държи съвсем нормално при каране в градски условия но моите преходи не надвищават общо 20-25 км дневно.От няколко дни имам постоянно работа извън града и забелязах че след изминаване да 25 - 35 км в извън градски условия тоест скорости от порядъка на 120-140 км/ч колата изведнъж запецва и почти е невъзможно да вдигна повече от 110-120 км/ч.Освен това автомобилът сякаш умира .Ускорението му даже в интерва 80 -110 км е направо трагично.Трудно ми е да изпреваря когото и да било защото няма тяга .При наклони скоростта даже ми пада.Връщам на 4 та предавка примерно и пак като максимум 3000 об/мин.Спирам 5 минути почивка рестарт но ефект никакъв.Забелязах че когато спрях на място и оставих колата да работи когато я припомпих газта не се чува турбото да свисти.Когато колата я паля сутрин или просто е стояла някаде примерно 1-2 часа то се чува съвсем отчетливо.Смених по -голяма част от вакумните маркучи но ефект никакъв.Пак го прави.Забелязах и друго че от страни на двигатела има една сфера прилича ми на пластмасова мисля че се казва вакум регулатор е омаслена точно на половина.Тя има връзка с турбото дали е възможно да е от нея.Чух че е доста скъпа.
Забравих да кажа че преди 3 седмици поради този проблем ходих на диагностика но не се намериха грешки а и показанията на демитомера ми бяха в нормите на заводски заложените в машината.Благодаря предварително на всички изказани мнения и препоръки.
Имам притеснения защото ми предстои дълго пътуване след седмица и трябва да отстраня проблема до тогава каквото и да ми коства това.

Последна промяна от sasho_mf на Чет 28 юни 2007 22:21, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пет 22 юни 2007 18:16


потърси колегата Румен;тои знае какво да гледа на вагкома
4е така наизуст да се приказва........
тая пластмасова сфера е само да има резерв от вакуум-поддържа запаса от налягане на вакуума,но ако и е извадено марку4ето ,колата не върви но и грешката я има :wink:


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Пет 22 юни 2007 23:18


Благодаря за бързата реакция ще напрявя връзка тези дни че съм и страшно ангажиран но ако трябва ще отида и до София разбирам че колегата е от там


Потребителски аватар
sharan4e
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот sharan4e » Съб 23 юни 2007 7:45


Много ще е добре колега да проверите надува на турбокомпресора при загряла кола, в движение при 120-130км/ч, когато ти прави белата...То турбото си е механика - или бачка или не, друг е въпроса с управлението му и с датчиците. :gruebel
ВАГ-ком задължително :!:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 23 юни 2007 10:21


Сигурен ли си че са гледали точно показанията на дебитомера щото той прави такава магария?Твърде вероятно е от карането само градско променливата геометрия на турбото да е замърсена/махнал ли си катализатора :!: / или регулиращия клапан да е спекъл/за него ти препоръчвам да вземеш от познат за проба или направо да го смениш щото е 70ина лева/


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Съб 23 юни 2007 12:46


Rabbit_TDI написа:Сигурен ли си че са гледали точно показанията на дебитомера щото той прави такава магария?Твърде вероятно е от карането само градско променливата геометрия на турбото да е замърсена/махнал ли си катализатора :!: / или регулиращия клапан да е спекъл/за него ти препоръчвам да вземеш от познат за проба или направо да го смениш щото е 70ина лева/

Само преди четири месеца правих пълен основен ремонт на колата и турбото също беше свалено от моя майстор и той тогава каза че е съвсем запазено и даже беше учуден от състоянието му.Даже изказа съмнение дали не е било сменяно вече един път.За този клапан не знам към кого да се обърна - как точно се казва той.
За катализатора тук един познат дето има сервиз за гърнета ми каза да не го пипам засега защото на този модел трудно се скапвали .Катализатора е в двигателния отсек точно след меката връзка.Препоръчайте и майстор за проблема в Пловдив или околностите.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 23 юни 2007 22:42


sasho_mf написа:Само преди четири месеца правих пълен основен ремонт на колата и...

Както вече те предупредих и на 'лични', не съм капацитет по дизелите!
Това, обаче, че си правил основен ремонт на колата доста променя нещата! Добре е и тук да уточниш, че ремонта е бил заради счупен клапан!
Това веднага поражда въпроса Защо се е счупил клапана?
Сещам се за проблема и решението на колегата ivo123.
Постоянно игра на оборотите, лошо ускорение, причукване и претракване-> проблема се решил след като сменил ангренажен ремък! :shock Без грам да променя центровките (които многократно преди това е проверявал и в различни сервизи, и той лично!)
Единственото обяснение, което ни дойде в акъла е супер ментелив ремък, който се е разтягал при натоварване.

Продължавам да поддържам и тезата за възможно запушване (частично) по маслените магистрали към турбото и от там прегряване и затягане на лагеруващите му втулки след по-продължително натоварване.
Какъв е бууста на турбото за съжаление трябва да го премериш в момента, в който почне да ти прави номерата. Явно до преди това всичко си е наред и няма как тестващата програма да хване проблема


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Съб 23 юни 2007 22:48


А на мене ми мирише на N75 ...


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Нед 24 юни 2007 7:58


Rumen написа:А на мене ми мирише на N75 ...

RUMEN моля поясни ми ако е удобно какво точно представлява това.Каде се намира лесно ли се сменя и цена приблизителна, препоръки за магазин за евентуалното му купуване.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Нед 24 юни 2007 9:51


Този клапан, посредством вакуум, управлява променливата геометрия на турбото и по този начин се влияе на мощността. На практика клапана получава електрически сигнали от компютъра и чрез тях коригира количеството ваккум което отива към една мембрана. Мембраната от своя страна чрез относително проста лостова система коригира лопатките на турбото. Общо взето има два вариянта:
вариянт 1: Лопатките не работят както трябва, турбото почва да дава повече "надув" от колкото трябва, компютъра "разбира" това и понеже трябва и да щади мотора те "изключва" когато налягането надмине допустимите стойности.
вариянт 2: Клапан N75 не работи както трябва, т.е. не управлява вакуума към турбото, което от своя страна при по-високи обороти почва да надува повече и ... от тук нататък влизаме в ограниченията от вариянт 1, които ти налага компютъра.
Има и един много малко вероятен трети вариянт - датчика за измерване на налягането в всмукателния колектор да е дефектирал и да подава лъжливи стойности към компютъра. Но това наистина се случва изключително рядко. Почти изключвам този вариянт.
При Passat B5 самият клапан се намира на много ебем место - отпред между радиатора (перките) и двигателя, близо до вакуумния резервоар, но не е непостижимо да достигане. Свалят се всмукателните тръби (както към въздушния филтър, така и тази м/у филтъра и турбото) и достъпа до клапана значително се улеснява.
Моята препоръка е да се започне с VAG-COM диагностика и наблюдаване на параметрите в движение. Така или иначе ще се стигне до един от двата вариянта. От там почват експериментите. И понеже подмяната на N75 е по-лесна от колкото сваляне на турбото, а и статистически N75 дефектира много, ама разбирай много по-често от мембраната за управление на лопатките или самото турбо - моя съвет е да се започне от там. Въпроса е обаче да се намери здрав (по възможност) нов N75 в чиято работа са изключени всякакви съмнения, който да може да се сложи само за пробата и ако се окаже, че не е от него да се върне. Защото иначе цената на нов в СакарАуто е около 200лв. без ДДС.
От проблема, който си описал според мен е добре да се направи една сериозна диагностика и да се погледнат показанията и работата на дебитомера. А лично аз споменах за N75, защото от всички джаджи той дефектира най-често. А като казвам "дефектира" няма в предвид излизането му от строя (де да беше така - компютъра го "хваща" веднага), а промяна на параметрите му при работа. И гледаш - уж всичко наред, а колата с проблем. Поради това казвам сериозна/задълбочена диагностика от човек/сервиз, които знаят какво да гледат.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 24 юни 2007 13:16


само ще допълня Румен, 4е дебитометър и клапан N75 са тясно свързани в проблема за забиването


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 24 юни 2007 23:47


niks76 написа:само ще допълня Румен, 4е дебитометър и клапан N75 са тясно свързани в проблема за забиването

На мен като ми беше смотан дебитомера двете гадинки се гонеха една друга да прецакват параметрите на колата :cry: Според мен най-доброто е да се нпарави запис с допълнителната програмка на ВАГ-Ком и да се гледат диаграмите при работа на мотора за да има няква насока за смени.


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Пон 25 юни 2007 17:01


В сряда съм на тест в Карлово - сутринта . :confused
После ще пиша какво е станало.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 юни 2007 18:06


sasho_mf написа:В сряда съм на тест в Карлово - сутринта . :confused
После ще пиша какво е станало.

Каза ли ти евентуални причини и дали може да помогне?


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Пон 25 юни 2007 22:52


Не - иска първо да я закачи на закачалката пък тогава ще каже.Иначе имал такъв клапан за проба.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта