Релета за Фаровете на Голф 3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот CCCP_FAN » Пон 25 юни 2007 18:08


Ако все още някой не е разбрал как да си сложи релета на фаровете на голфа(голф 3) пускам тая тема.

Нужни инструменти:

Изображение

1 реле 12волта/40А
2 цокъл за реле
3 термосвиваем шлаух(изолация)
4 кабел 2,5 квадрата 10-12 метра
5 клещи резачки
6 мултицет
7 поялник
8 свински опашки
9 изолирбан
10 макетно ножче
11 бушони 20А
12 гнездо за бушони
13 кабелни обувки
14 ключе 10
15 тинол


(понеже си правих и халогените успоредно затова на снимките са 3 релета или 3 маси(-) и тн.:) )

Първо трябва да намерите захранващите (+) кабели за късите и дългите.Най лесно става от буксата която влиза във фара.При мене са къси жилта и жилта с черно, дълги бяла и бяла с черно.

Изображение
Изображение
Изображение




След това си избирате едно място където да прекъснете кабелите(където ви се струва за вас най-удобно)
Аз избрах тук:

Изображение

След буксата

След което прекарвате новите жици(2,5 квадрата) от идващия ток до релето и от релето до фара.

Изображение

Реле:

Изображение
Изображение

Идва ред на цокъла за релто там има 5 жици:

1.бяла - силова отиващ ток (съвпада с краче на релето 87 )

2.черна - силова идващ ток (съвпада с краче на релето 30 )

3.синя - маса на релето(съвпада с краче на релето 85 )

4.жълта - активиращ ток (съвпада с краче на релето 86 )

5.червена - трябва да се отреже или изолира (съвпада с краче на релето 87а )

Така трябва да изгеждат релетата и кабелите преди да започнете да ги връзвате на колата:

Изображение
Изображение
Изображение

ОБЕДНА ПОЧИВКА :)

Изображение


Започвате да връзвате жиците според схемата

Изображение

Като вместо от алтернатора аз ги вързах за + на акумулатора

Изображение

И така изглеждат в готов вид
Изображение
Изображение
Изображение

Преди релетата тока захранващ фаровете
Изображение
След релетата тока захранващ фаровете
Изображение


За самите крушки немога да кажа нищо защото нямах пари да купя нови.Но като събера пари мисля да купя Филипс блу вижън +50% 90/100.Сега съм с обикновенни халогенни крушки Осрам 55/60 и разликата се усети веднага снимки ше сложа тея дни да се види разликата.За матеряли дадох 25 лева някъде а за време за един ден без да се бърза спокойно иначе напълно е възможна и за няколко часа да се направи.


Успех! ! !




Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пон 25 юни 2007 18:30


Не съм много наясно и затова ще попитам защо три релета,само едно не е ли достатъчно?


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10430
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Пон 25 юни 2007 18:37


едно за късите светлини, едно за дългите и едно за халогените. :idea:


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пон 25 юни 2007 19:05


Е нема що,ти ме отчая.Това много жици,много нещо.Почти ме отказахте!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 25 юни 2007 20:54


Жоро написа:Е нема що,ти ме отчая.Това много жици,много нещо.Почти ме отказахте!

Бравоз...
Ан така...
ей за тва е тоз раздел... да пусне човек кво е направил... а не да задава въпроси как да си вдигне стъклата...


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пон 25 юни 2007 21:19


Браво за материала и монтажа.В общи линии напреженията и при мен бяха подобни преди и след монтаж на релетата.
Тия "бушони" и аз монтирах ама нещо ми се видя тънка жицата.Изолацията им е двойна но жичката 1,5 мм.кв.Та ги умножих по две щот почнаха да топлят.Провери ги при малко по дълго каране на фарове.Честито.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 25 юни 2007 22:20


Няколко забележки... хубаво е да се слагат по 2 релета на фар - демек общо 4.
Да беше вкарал всичките тез кабели в някакъв шлаух или поне да ги оплетеш с изолирбанд.
Който иска мога да му поставя релета :)


Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот CCCP_FAN » Вто 26 юни 2007 1:04


The_Machine написа:Няколко забележки... хубаво е да се слагат по 2 релета на фар - демек общо 4.
Да беше вкарал всичките тез кабели в някакъв шлаух или поне да ги оплетеш с изолирбанд.
Който иска мога да му поставя релета :)


Мина ми през ума за 4 релета ма си викам щом работи с 2 значи е добре а кабелите търсих шлаухче да ги набутам ма ненамерих.По добре така от колкото в изолирбанд после стават лепкави и тн и не ме радват.


Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот CCCP_FAN » Вто 26 юни 2007 1:06


Жоро написа:Е нема що,ти ме отчая.Това много жици,много нещо.Почти ме отказахте!


лесно е стига да знаеш кво е маса,плюс и работа с поялник става лесно :)


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Вто 26 юни 2007 9:01


CCCP_FAN написа:...за кабелите търсих шлаухче да ги набутам ма ненамерих...


Ето ти една идея: купуваш гофриран маркуч (трябва да има в Практикер или Бриколаж) и го разрязваш по дължина. В него може да набуташ кабелите без проблем и лесно се вадят при нужда.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 26 юни 2007 9:07


The_Machine написа:Няколко забележки... хубаво е да се слагат по 2 релета на фар - демек общо 4.

излишно. 2 са напълно достатъчни!
релетата трябва да са вътре в купето по поне 3 причини:
1. влага-кородират и почва веселбата яко!
2. евентуално залепване (гасиш и фаровете си светят) трябва да ги чукнеш леко. като са под капака трябва да отваряш и е адски неудобно-ами ако вали? като са вътре-просто биеш един шамар на таблото и си ти.
3. бушоните-нямаш никакъв контрол върху тях-ами ако почнат да греят(корозията на клемите води до лош контакт който води до загряване и още по лош контакт)? да смърдят? как ще се усетиш?

няколко забележчици породени от чистата практика. :wink:
"всяка козъ за свой крак"-казва баща ми...


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 09 юли 2007 0:45


vaskoto1 написа:релетата трябва да са вътре в купето по поне 3 причини:
1. влага-кородират и почва веселбата яко!
2. евентуално залепване (гасиш и фаровете си светят) трябва да ги чукнеш леко. като са под капака трябва да отваряш и е адски неудобно-ами ако вали? като са вътре-просто биеш един шамар на таблото и си ти.
3. бушоните-нямаш никакъв контрол върху тях-ами ако почнат да греят(корозията на клемите води до лош контакт който води до загряване и още по лош контакт)? да смърдят? как ще се усетиш?

Изображение

При мен всичките релета и тези за халогените са вътре в захранващото табло - 18 и 53. То може да се надстройва и да му се добавят модули. Съгласен съм че винаги е по-добре релетата и предпазителите да са вътре. Ако залепнат така, че направо се заварят и няма отлепяне? Тогава просто вадиш релето и "нема проблема с лепа Брена". С предпазителите същата работа, яко почнат да греят се забелязва много по-добре. И накрая корозията на клемите вътре в купето е много по-малка отколкото извън него. Като недостатък виждам малко по-дългите проводници в силовата част, които иначе биха били по-къси ако релетата са в коша на двигателя и по ниското им съпротивление може да окаже евентуално влияние.

Последна промяна от KingoftheROAD на Вто 10 юли 2007 16:51, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 10 юли 2007 16:43


CCCP_FAN написа:Преди релетата тока захранващ фаровете
Изображение
След релетата тока захранващ фаровете
Изображение


Колега, уреда на снимката ти е настроен да мери напрежение, а не ток. Много моля колегите, които са наясно с електротехниката да правят тазлика между напрежение и ток. Напрежението U се измерва във Волтове V, а тока I се измерва в Ампери А. Въпросът се отнася до ТОЕ - теоретични основи на електротехниката и се учи в техникумите. Понятията са елементарни и без тях човек не би могъл да се справи. Не искам да обиждам никого. Хайде със здаве, честито и безаварийна работа.


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Вто 10 юли 2007 18:53


Браво колега CCCP_FAN
:да: , страхотни снимки и много поучителни :wink:
Започваме да се конкурираме с руските сайтове :да:
Още веднъж мерси за снимките :), наистина са полезни :wink:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 18 юли 2007 21:39


CCCP_FAN написа:
Жоро написа:Е нема що,ти ме отчая.Това много жици,много нещо.Почти ме отказахте!


лесно е стига да знаеш кво е маса,плюс и работа с поялник става лесно :)


Чудно е как си стигнал до това място на разполагане на релетата. МИналата година го намерих за подходящо, но имам и закрепени и предпазители зад релетата. :D
Мястото е идеално избрано за прокарване на кабели и вземане на + от акумулаторът.
За релетата няма страшно , че са там -отдолу на корпуса силиконче решава проблема с влагата.
А кабелите от релетата към фаровете съм прекарам през черни гофри /с 2 ралични диаметъра за ляв и десен фар./



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта