Идея:Хладилна чанта-като климатик... НЕМОЖЕ... :(

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
vath
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 11:05
Автомобил: Audi
Двигател: AEB quattro
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vath » Сря 27 юни 2007 14:46


По добре си вземи един Мраз 80 с отворена врата и вентилатор-консумацията му е около 100W :D За да работи му е необходим нагревател =ще ползваш топлата вода от охл. система

И това е добър вариант:



Изображение




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 27 юни 2007 16:59


Абе това с хладилник без компресор (минибар) аз отдавна си го мисля, защото топла вода за нагряване в колата бол. При това няма да увеличава разхода за разлика от истинските климатици, тъй като ще използва "отпадъчна" енергия. Накой мислил ли е по въпроса?

Естествено не става дума за слагане на цял хладилник в колата, а било то за използване само на (модифицирана) инсталация от разкостен такъв, или за изграждане на нова на същия принцип.

Като минимум трябва да се разположи радиатор пред основния на колата, да се замени оригиналния 220V нагревател с 12V-ов, а още по-добре да се ползва водно загряване, и да се разположи охладителния елемент в купето (още по-добре на пътя на вентилацията). И тръби, и фреонче...

Въпроса е дали ще работи? Целта не е да стане като истински климатик, а да осигури хладен въздух колкото да не се поти човек...


Ivani4
Мнения: 76
Регистриран на: Сря 31 май 2006 7:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Ivani4 » Сря 27 юни 2007 19:05


Поредната мегатъпотия ...... скоро очаквам тема "може ли да подменим двигателя на колата с електродвигател от сешоар за да направим колата да върви на ток " .... и ако го захранваме с 600VA UPS дали ще издържи до морето ...... :drinking: :No


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 27 юни 2007 19:44


"Поредната мегатъпотия". ....

Мдаа, точно така са казали навремето като са видяли локомотива на Стивънсън, а и за първите коли така са говорили...

А добрите идеи никога не се знае откъде ще изскочат. :-)


Потребителски аватар
valyo_v
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Мнениеот valyo_v » Чет 28 юни 2007 1:36


хахахах като сте се метнали.. да кажа и аз какво ми е минавало че да се посмеете :) за голф двойката отпред под пластмасите (като отворите предния капак) е ре6етката(филтъра) за въздуха който влиза в купето,та като погледнете в тая дупка се рижда в дъното турбината,а мястото до турбината е достатъ4но да ръгнете бутилка 1.5 литра от минерална вода,която сте замразили във фризера през ноща(може и с охладители за хладилна чанта), и въздуха да минава покрай нея ;)

проблем! когато минава въздух,по стените на бутилката ще се получи як конденз и под турбината ще стане локва:( затова взимате дрелката и правите 2-3 дупки на дъното (под жабката) и така докато возите някое гадже получавате:

1.въздух с максимум 3-4 градуса по нисък от въздуха който ще духа по принцип
2.студена вода която ще те4е в краката на момичето ;)))))))))))))))


а варианта за чантата.... тя не е направена да охладява а да помага на охладителите в чантата да изтраят по дълго! или ина4е казано... нема шанс баце ;)варианта е или клима на пасата от някоя морга или нов басатор ;)


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Мнениеот Volkov » Чет 28 юни 2007 7:54


Абре идеята не е лоша,но не мисля че хладилна чанта е най-подходяща, и се чудя няма ли да е по-лесно да вземеш климатик направо от подобна кола и да монтираш на твоята, верно че ще е по-скъпо от проекта с чантата ма както са казали хората - с пръдня боя не става! :wink:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 28 юни 2007 8:31


ИЗМИСЛЕТЕ КАК ДА СИ НАПРАВЯ ЖАБКАТА ХЛАДИЛНИК И ЩЕ ЧЕРПЯ

ще пусна анкета..

"Когато влизате във форума надрусани ли сте или пияни ?"


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 28 юни 2007 12:22


Ами, точно жабката с лекота може да я направиш на хладилник използвайки разкостена хладилна чанта. :-)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 28 юни 2007 17:39


Vizor написа:ИЗМИСЛЕТЕ КАК ДА СИ НАПРАВЯ ЖАБКАТА ХЛАДИЛНИК И ЩЕ ЧЕРПЯ

Купуваш си Пасат Б5 (мисля че също и Шкода СуперБ става) - там си го има фабрично. Е, не е точно хладилник - не изстудява нещата там, но им пречи да се стоплят бързо.


Потребителски аватар
BECKER
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 0:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Мнениеот BECKER » Чет 28 юни 2007 17:54


EEE ,много се накефих на това изпълнение.Снимката ми попадна като разглеждах темите във форума.
Изображение :lol:


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот napster » Чет 28 юни 2007 19:34


ахахаа не е истина просто адската снимка. Преди бях гледал няква лада с печка на дърва в нея :D имаше си и коминче :D


Потребителски аватар
bobiai
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 30 юни 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobiai » Пон 02 юли 2007 20:56


колега ако е така те производителите щяха да ги слагат климатиците в хадилни чанти.аз се занимавам с климатици на коли и с ремонт на хладилници- ,хладилната чанта е направена да замузчва и така да хлади а климатика 1 градус преди точката на замъзване сега става ли ясно че така не става.


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Вто 03 юли 2007 8:33


bobiai написа:колега ако е така те производителите щяха да ги слагат климатиците в хадилни чанти.аз се занимавам с климатици на коли и с ремонт на хладилници- ,хладилната чанта е направена да замузчва и така да хлади а климатика 1 градус преди точката на замъзване сега става ли ясно че така не става.


:shock Нищо не стана ясно, да не пишеш на друг език??? :roll:

Айде у бисерите!


Потребителски аватар
nigga
Мнения: 897
Регистриран на: Съб 16 дек 2006 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот nigga » Чет 12 юли 2007 15:25


голяма постотия човек. МАЛЛЛЛЛЛЛИИИИИИИИИ.нищо лично ма по-тъпа идея не бех чувал.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 12 юли 2007 16:08


psstv18rp написа:Абе това с хладилник без компресор (минибар) аз отдавна си го мисля, защото топла вода за нагряване в колата бол. При това няма да увеличава разхода за разлика от истинските климатици, тъй като ще използва "отпадъчна" енергия. Накой мислил ли е по въпроса?

Естествено не става дума за слагане на цял хладилник в колата, а било то за използване само на (модифицирана) инсталация от разкостен такъв, или за изграждане на нова на същия принцип.

Като минимум трябва да се разположи радиатор пред основния на колата, да се замени оригиналния 220V нагревател с 12V-ов, а още по-добре да се ползва водно загряване, и да се разположи охладителния елемент в купето (още по-добре на пътя на вентилацията). И тръби, и фреонче...

Въпроса е дали ще работи? Целта не е да стане като истински климатик, а да осигури хладен въздух колкото да не се поти човек...

Що...на мен пък това ми се види интересно.Идеалния хладилник е от тези малките Мраз-чета дето се ползваха едно време.Отоплението се разрешава моментално понеже през лятото колите и без друго греят като щури и разхода на топлинна енергия за хладилника няма да попречи на топлинния режим на двигателя.
Другия проблем който не ми е много ясен е дали не трябва да има някакво точно разположение на отоплителния и охладителния елемент за да работи цялата работа без компресор,който да върти целия фреон защото топлото отива нагоре а студеното пада надолу а всичко ако е в една равнина (под капака на колата) ще се движи доста по-мудничко накъдето и да било (поне според мен де).
А друг е въпроса колко време би отнело на камерата на хладилника да намали температурата в обема на купето с няколко градуса (все пак купето на пасат-а е с обема на 5-6 такива хладилника).
Макар че все пак идеята си я бива.
Аз си имам една джаджа дето произвежда 220V от 12 и мисля да хвана хладилника от вилата и да го метна в колата,да го пусна и да видя какъв ще бъде ефекта като работи известно време.
Иначе се замислям ако се използва компресор от кола (по 60-70лв са) и останалото да е система от стар хладилник (хладилна витрина още по-добре) понеже така значително ще се повиши бързодействието на охлаждането.
В този ред на мисли се чудя дали ако се загрява до по-висока температура фреона ще има по-добър ефект при използването на базовата охладителна система на безкомпресорен хладилник Мраз или ефекта ще е по-скоро отрицателен.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта