



спиране на комфорт модул?
- simon
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 06 мар 2006 11:27
- Автомобил: Hyundai Tucson
- Двигател:
- Местоположение: Русе
спиране на комфорт модул?
Един приятел си докара г3 1.8гт(член на форума вече) със повредено дясно ел. стъкло.Сложиха му аларма която управлява стъклата и шибедаха.Алармаджията смени едното реле и и новото го изведе извън кутията с мотора.Сега стъклото работи перфектно,но наобратно копчето нагоре то хуква надолу и обратно.Мислехме да обърнем кабелите на копчето,но пък комфорта го сваля като пусне алармата и пак
Сега според мен или нещо е омотано по релето ама не знам кои кабели да сменя,или да орежа кабелите за комфорта ако може,че са доста в буксата.Идеи приемам всякакви.Жилата са в ред не могат да се объркат.

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Чесно казано, нямам конфотрт модул (то и ел стъкла нямам, де) та не съм много запознат с материята, но така, както го описваш, разменени са кабелчетата при самото реле.
Би трябвало релето да е с превключващ контакт. Преведено-> един общ край, който, ако няма напрежение е включен към дргия извод, а третия е свободен. Когато подадеш напрежение на релето, общия се включва към третия извод, а втория остава свободен.
Може и глуости да говоря, но пробвайте да размените двете крайни кабелчета, дето са около общия край на релето.
Дано да е с прозрачен корпус, че да се ориентирате. Ако не е прозрачен, на самото реле трябва да има нарисувана схемичка с номерация на изводите.
Би трябвало релето да е с превключващ контакт. Преведено-> един общ край, който, ако няма напрежение е включен към дргия извод, а третия е свободен. Когато подадеш напрежение на релето, общия се включва към третия извод, а втория остава свободен.
Може и глуости да говоря, но пробвайте да размените двете крайни кабелчета, дето са около общия край на релето.
Дано да е с прозрачен корпус, че да се ориентирате. Ако не е прозрачен, на самото реле трябва да има нарисувана схемичка с номерация на изводите.
- simon
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 06 мар 2006 11:27
- Автомобил: Hyundai Tucson
- Двигател:
- Местоположение: Русе
На релето си има номера на крачетата,те не са ли еднакви на всички релета ?И аз мисля ,че е опаткано нещо по свързването на релето .Някой има ли схема на свързване с номерата отдолу и евентуално идея кои кабели да разменя.Релето е обикновено като за халогени/едно време съм си слагал на ескорта такива/
- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Малко помощ и от мен. Понеже стъклата не могат да се управляват директно от бутона (най-вероятно ще нагорят клемите му), се слага товарно реле. То обикновено се управлява от 2 кабела, просто размени управлението на релето и ще стане. Комфорт модула няма нищо общо с това реле което ти е сложил майстора, а ти точно на добавеното трябва да обърнеш управлението.
Успех
Успех

- simon
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 06 мар 2006 11:27
- Автомобил: Hyundai Tucson
- Двигател:
- Местоположение: Русе
От двете копчета работи наобратно стъклото ,което ме навежда на мисълта,че проблема е точно в смененото реле.Намерих схеми на релета ,но не знам кои кабели да разменя.Като имаме време ще се пробвам с мултицета и пожарогасителя да въртя кабели пък ще видим .Ще пиша задължително дали се е оправило.Ако не прави хубав контакт в оригиналната букса пак прави разни мизерии.
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Skruji написа:И от двете копчета така ли работи. Имам предвид копчето което ти е на вратата и копчето което ти е на таблото (ако има такова)
и от двете работи наобратно, а има и друг дразнещ проблем но той се отнася за двете леви врати, от време на време, незнам от какво зависи прозорците се свалят и вдигат на стъпки, т.е. натискаш бутона и стъклото слиза 10см. и дотам за да продължи трябва отново да натиснеш, същото е и с вдигането, но това е само понякога



- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
TURL написа:Skruji написа:И от двете копчета така ли работи. Имам предвид копчето което ти е на вратата и копчето което ти е на таблото (ако има такова)
и от двете работи наобратно, а има и друг дразнещ проблем но той се отнася за двете леви врати, от време на време, незнам от какво зависи прозорците се свалят и вдигат на стъпки, т.е. натискаш бутона и стъклото слиза 10см. и дотам за да продължи трябва отново да натиснеш, същото е и с вдигането, но това е само понякога![]()
![]()
Честито това е електрониката на машинките, която ако не се лъжа е с датчик на Хол, не че искам да те плаша, ама скоро май ще трябва да ги сменяш (машинките)

- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Относно слизането на стъпки на прозорците то си е от електрониката на машинката вътре във вратата. Отвибрациите се "разваля" студената спойка на транзистора (тоя на втората снимка от долната тема) отчитащ дали ел. двигателя се върти или не. Не се поправя трудно просто си надигаш платката от нея страна (не е нужно да я вадиш цялата и да я разкапсоловаш) с поялника си презапояваш трите крачета. Това че е и на двете врати обяснеие нямам, ама слизането на сектори от по няколко см се причинява от това.
Не е лошо да прегледаш и тука http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=23997&highlight=%F1%F2%FA%EA%EB%E0
Не е лошо да прегледаш и тука http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=23997&highlight=%F1%F2%FA%EA%EB%E0
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта