Пак за оборотите на празен ход...

Техническа и сервизна информация за Passat
didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Пак за оборотите на празен ход...

Мнениеот didoriginal » Съб 30 юни 2007 17:56


Колеги, започвам отделече:

Януари месец тази година колата беше в Хеед-91. Бяха сменени - капачка, палец, свещи, кабели. Проблема с играещите и леко високи (1000rpm) обороти на празен ход остана. От там ми казаха, че всичко идва от гарнитурата на всмукателния колектор - от там било дърпало въздух, но ги било страх да я сменят... ОК си викам аз - ще намеря друг майстор.

Ето и от днес продължението - сменена гарнитура на всмукателните колектори и тампона на моното. Работата на колата остава същата - оборотите се менят.

Вече не знам къде да търся проблема. Моторчето за празен ход е ОК, тествано е. Съмнява ме TPS сензора, но Vaskoto1 каза, че надали е от него. Като изкарам кабелите, идващи към него, оборотите падат на 850, но колата се дави като тръгна да я карам. :( Просто вече съм се видял в чудо с тези обороти. Играят и на бензин, и на газ.

Ако някой има идея от какво може да е - да споделя. :roll:




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 30 юни 2007 18:06


Пробвай като откачиш ламбда-сондата и покараш без нея да видиш как е.Друг вариант да завъртиш съвсем леко делкото за да намалиш малко оборотите и пак да покараш да видиш има ли подобрение, нищо че ти е правена центровка с уред после пак можеш да си го върнеш на старото положение като го бележиш преди да го завъртиш :idea:


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Съб 30 юни 2007 18:18


Къде точно се намира ламбда-та за да я откача? :roll:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 30 юни 2007 18:21


Проследи кабела който идва от нея а тя е отзад на двиг. откъм купето на изпускателните колектори. При тебе трябва да е с един кабел и някъде посредата на кабела трябва да има букса която можеш да разкачиш. А иначе кабела от нея отива към компа.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Съб 30 юни 2007 18:24


ОК... като я махна какво трябва да очаквам?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 30 юни 2007 18:34


didoriginal написа:ОК... като я махна какво трябва да очаквам?
    Да ти се стабилизират оборотите евентуално, а ако няма никакъв ефект откъм вървене и обороти трябва да се провери дали тя работи изобщо.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 30 юни 2007 20:53


Теодор написа:
didoriginal написа:ОК... като я махна какво трябва да очаквам?
    Да ти се стабилизират оборотите евентуално, а ако няма никакъв ефект откъм вървене и обороти трябва да се провери дали тя работи изобщо.

Ми да де ама тя теоретично няма никакво значение при каране на газ?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 30 юни 2007 22:36


пробва ли с откачане клемата на акумулатора. Мойта като нямаше емулатор /1 година я карах без проблеми и после изведнъж почнаха проблемите/ вдигаше високи обороти и на газ и на бензин и като откача клемата на акумулатора за минута после се оправяше - сложих емулатор и се оправиха нещата. Компютъра трупаше грешки от некоректни показания на ламда сондата.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Нед 01 юли 2007 7:52


Газовата е направена така, че при всяко гасене на колата да чисти грешките в компютъра! ;)


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 26 сеп 2007 11:06


Ето, че дойде време сериозно да се захвана с темата. Гарнитурата на всмукателните колектори отдавна е сменена, но проблема с оборотите си остана. Така... онзи ден (събота) отивам при бате Stenly и за захващаме с моното. Гледаме дюзата - прави доволен облак. Моторчето за празния ход - работи бързо и регулира оборотите според подадени стойности. Дотук добре. Сваляме TPS-а и закачаме неговия стар - същата работа. Моя TPS си е ОК. Не са му надрани пистите. После монтаж обратно. Обаче пустата кола продължава да си прави проблем.

Значи като е студена при първоначално палене оборотите са около 650-700... притриса и се мъчи. Ако не барам газта се покачват до около 1000 и така стоят. В момента в който подам малко газ и я отпусна оборотите пак падат към 600-700 и пак се вдигат. Като позагрее колата вече по 1000 не искат да падат, а пък и започват да падат много бавно. Вече се побърках и не знам къде да търся проблема. Пробвах и да закачам съпротивления на синия датчик - колата сваля оборотите за 4-5 секунди до 900, но после компира пак си ги покачва. Вече се съмянвам да не е дефекта в него.

Дайте акъл, че вече тотално съм изключил. А, и след като си играхме с TPS-а леко свалихме оборотите през него, но сега колата като е студена първите 1-2 мин. работи все едно на 3 цилиндъра. Има ли значение TPS-а при тая цялата работа и има ли специална центровка за него?

Накрая се получава, че всичко поотделно е шестак, а като цяло колата няма равномерни и ниски обороти на празен ход. Забравих да спомена, че при всяко гасене компира се ресетва - ако има значение разбира се.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 26 сеп 2007 14:21


didoriginal написа:.................................... Като позагрее колата вече по 1000 не искат да падат, а пък и започват да падат много бавно. Вече се побърках и не знам къде да търся проблема. Пробвах и да закачам съпротивления на синия датчик - колата сваля оборотите за 4-5 секунди до 900, но после компира пак си ги покачва. Вече се съмянвам да не е дефекта в него............................

.................


Колега при мен проблема е почти подобен, но ми се струва че най-големия виновник за това е температурния датчик!! Въпреки че при измерването му съпротивленето му е в норма. Имам чувство, че самия полупроводник (който е в основата на термодатчика) с годините и нагряването на което е подложен дефектира по някакъв начин - и в крайна сметка почва да ти прави магарии.
А иначе при стартиране на двигателя след ресет е нормално докато се самоинициализира управляващият блок да държи по- високи обороти - до ооколо 1100об/мин.
Другото което е при мен малко съм се поулял с центровката, и може би част от проблемите и леко завишените обороти идват от там, но според мен най големите проблеми прави темп. датчик!!

Друго за което се сещам е - да нямаш частично нарушаване на вакумната система която служи за отваряне и затваряне на клапите в кутията на възд. филтър :roll:

Нека някой от "патилите" колеги да ме поправи ако греша!


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 26 сеп 2007 15:52


Клапана на филтъра е преработван от газаджиите и е откачен. :roll:


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Сря 26 сеп 2007 18:29


ами виж дали е добре запушена частта му към моното,да не смуче въздух от там...а най-добре ги махни всички тия маркучета за вакуума и запуши директно дупката на моното(освен ако не си с вакуумен регулатор на делкото,тогава си го оставяш него)...

въздух може да смуче и от сервото,но незнам как се проверява това...имаше някъде писано...

и на мен ми се струва че някой от температурните датчици прави проблем,може да се пробваш да ги смениш,поне този на охл. течност,или го измери,но имай предвид че е възможно да ти показва нормални стойности а да има утечка към корпуса(или към другата му секция ако е двоен)...и от там-беля


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 26 сеп 2007 20:21


С вакуумно делко съм, да. Иначе съм с 2 датчика отгоре и един отдолу за водата... :roll:

А това за сервото - може ли малко повече разяснение? :roll:


Bonata
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 16:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Bonata » Чет 27 сеп 2007 0:52


аз имам подобен проблем и от ходене по сервизи разбрах че може да има 2-3 основни пречини.може да е сцепен тампона на инжекциона или плочката на газта да не е плътно пристегната.от там може да просмуква въздух.не знам с какъв изпарител си но може и клапана на изпарителя да не затваря добре и да пропуска газ въпреки че караш на бензин.тогава мотора не работи сигурно и общо взето прави каквото си поиска.ако искаш покараи я 1-2 седмици само на бензин като изхабиш газта до капка ако не се оправи можеш да и направиш диагностика.и зареждаи само 100 октана



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, asuan и 60 госта