Колата е Пасат 95/АЕК двигател. Смених комплект съединител и от тогава 1-ва включва много трудно, с голямо усилие. Преди това влизаше с лекота, а сега трябва да я ръчкаш здраво. Не мога да разбера каква връзка има новия съединител със смяната на скорости, но фактът си е факт. Въпросът ми към всички е, къде мога да намеря упътване за реглаж на жилата на скоростите? Поне за друго не се сещам.
благодаря.
====================================
РЕШЕНИЕ
Реглажа наистина става от страната на скоростната кутия. Елемента към който горното от двете жила за превключване на скоростите се присъединява към механизма за превкл. на скоростите на ск. кутия е подвижен. Охлабва се една гайка откъм двигателя и края на жилото може да се движи +/-10мм. С 2-3 проби намерих идеалното положение (при мен положението е в средата на канала за раглаж). Сега скоростите си влизат както преди, без усилие.
Реглаж на скорости? - Решено!
Реглаж на скорости? - Решено!
Последна промяна от B4/101 на Нед 08 юли 2007 19:47, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега ами аз също имам подобен проблем съединител не съм сменял но това със жилата .....
Да не би случайно да са разместили нещо при слагането лоста който отива към скоростите защото не може със стария съединител да е било ок а сега с новия да не иска просто няма никва логика в това провери си този лост който отива към скоростите според мен проблема ти е там

-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Не зная как е на Пасат-ора,с жила или лостове,но няма значение - надигни кожения маншон на скоростния лост,отдолу трябва да има пластмасова топка - ексцентрик и чрез нея се регулира положението на лоста.Трябва да се отвие леко един болт - с инбус е.Поне на Голфсвагена е така,предполагам и на Пасат-ора е по същия начин.
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега при мен се получи същото след смяна на съединителя - първа започна много трудно да влиза. Регулираха ми го за минута - отваряш капака на двигателя и над скоростната кутия има един механизъм където влизат жилата. Майстора ми каза да включа на първа, а той гледаше механизма и след това разви една гайка и регулира от този механизъм първа скорост и втора скорост да не трябва да се дърпат много наляво.
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Най вероятно не са ти наместени жилата добре.
Според мен не пипай нищо в купето ( там маншона под лоста и прочее ), щото малко вероятно е майсторите които са ти сменяли съединителя да са влизали в купето.
Отваряш двигателя, виждаш къде свършват жилата , има две гайки с ключ 13 се развиват, по една на жило. Разхлабваш ги леко, така че да могат да се мърдат жилата.
Влизаш в купето и размъдваш лоста на неутрална, леко наляво, надясно, нагоре и надолу , така че жилата да си заемат естественото положение.
Затягаш гайките.
Дано се оправи.
Имаше някаква процедура за центровка на жилата, и се правеше от купето , както каза колегата по горе, обаче изисква спец. инструмент и по добре да не пипаш. При мен не влизаше хубаво втора след смяна на тампон на двигателя и след горните действия се пооправиха нещата.
Според мен не пипай нищо в купето ( там маншона под лоста и прочее ), щото малко вероятно е майсторите които са ти сменяли съединителя да са влизали в купето.
Отваряш двигателя, виждаш къде свършват жилата , има две гайки с ключ 13 се развиват, по една на жило. Разхлабваш ги леко, така че да могат да се мърдат жилата.
Влизаш в купето и размъдваш лоста на неутрална, леко наляво, надясно, нагоре и надолу , така че жилата да си заемат естественото положение.
Затягаш гайките.
Дано се оправи.
Имаше някаква процедура за центровка на жилата, и се правеше от купето , както каза колегата по горе, обаче изисква спец. инструмент и по добре да не пипаш. При мен не влизаше хубаво втора след смяна на тампон на двигателя и след горните действия се пооправиха нещата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Мога да дам мнение за В3 ама предполагам е аналогично - използва се специална джаджа (има я на снимка в ръководството) и с нея се прави ама как точно не е обяснено много подробно.Според снимковия материал се поставя някак отпред върху вилката,където се закачат жилата (за скоростите не откъм лоста) ама не ми стана ясно много много по-натам как се процедира.
Иначе и аз го имам същия проблем от доста време и уж ги глася и т.н ама не се справям много добре.
Успех!
Иначе и аз го имам същия проблем от доста време и уж ги глася и т.н ама не се справям много добре.
Успех!
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bahyr и 28 госта