Реших си много лесно и бързо проблема! Без никакво рязане и преправяне на заводската инсталация...
Благодарности на didodi_, че дойде в подходящ момент - тъкмо се бях изнервил яко и даде морална подкрепа...
Значи, както стигнахме логично до извода, че няма никаква друга разлика в ключа за фаровете и в лостчето за къси/дълги (не можах да набарам ГТ за сравнение, но по ЕТКА са с 1 номер), единствената разлика според ЕТКА е в снопа с кабели, влизащ в лостчето за къси/дълги (букса 10 на скицата по-горе).
Тази букса има 5 пина, след замерване с мултицет разбрах, че пин 1 и 5 са за аварийните мигачи, по пин 3 идват +12V- при включване на къси светлини от ключа. Ролята на лостчето на мигачите е да сменя двете вериги - при подаден плюс то прехвърля ту на къси, ту на дълги (като гаси късите). Както разбрах от Никси, на GT влизат 4, не 5 кабела в тази букса. Явно инсталацията там е направена така, че от ключа за късите +12V- отива директно в бушоните и заминава за фаровете - т.е. късите светят винаги при пускане от ключа... Ролята на лостчето при GT е само да пали и гаси дългите.
Затова извадих внимателно пина за късите (има нормалните контрички - с тънка отверка или шило излиза лесно) и през 1 бушон му подадох директен +12V- от входящия кабел, идващ от ключа за фаровете. Така при положение къси винаги ми светят късите, а дългите се пускат от лостчето. Точно както е на GT. Супер елементарно, бързо и без никакви инвестиции (1 предпазител, 2 кабелни обувки - мъжка и женска, 7-8см термошлаух 8mm и 1-2 кабелни превръзки - "свински опашки" - таван 1,50-2лв. от магазина).
Идеята е да се махне пин 2 от буксата и да се даде накъсо с пин 3, желателно през предпазител.
ЗАДАЧА: Къси и дълги светлини да светят заедно, да не гаси къси при преминаване на дълги!
ИЗПЪЛНЕНИЕ:
Ако решите да си правите късите да не гаснат като включите дълги, ето какво следва да направите:
(ВНИМАНИЕ! НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА НА ФАРОВЕ С 1 РЕФЛЕКТОР, ЗАЩОТО ИМА ВЕРОЯТНОСТ ДА ИЗГОРИ ОТ ВИСОКАТА ТЕМПЕРАТУРА)
Използва се при конверсия от фарове с 1 на такива с 2 рефлектора или при монтаж на допълнителни светлини, които да светят винаги с включени къси:
1. Махнете пластмасите около волана - това става като се развият 2 винтчета от долната страна и внимателно се освободят пластмасовите зъбчета на горната и долната кори.
2. Изкарайте буксата, която влиза в лостчето за мигачите - номер 10 на скицата по-горе - плоска букса с 5 пина и номер по VW 1H0 953 637.
Буксата има 5 пина, номерирани от едната й страна, както следва:
- 1. За мигачите - проводник жълто с бяло;
- 2. Изход за късите светлини (след затваряне на веригата) - жълт проводник;
- 3. Вход +12V- от ключ фарове в положение "къси светлини" (през контакт) - проводник бяло с черно;
- 4. Изход за дългите светлини (след затваряне на веригата) - бял проводник;
- 5. Пак за мигачите - проводник червено с жълто;
3. С много тънка отверка или шило освободете контричките от двете страни на пин номер 2 (изход за къси светлини);
4. Сложете му термошлаухче на това пинче, така, че да влиза само предпазителя в него и да не даде някъде на късо (има плюс по него все пак).
5. Направете си късо кабелче с 2 кабелни обувки - мъжка и женска от двата му края. На женската сложете пак термошлаух така, че да може да влиза само предпазител и да не даде на късо. Мъжката вкарайте от задната страна на пин номер 3 (вход +12V-) и я вържете с изолирбанд или кабелна превръзка така, че да дава добър контакт и да не се измъква.
6. Сложете предпазител по ваша преценка (аз сложих 7,5А, който вероятно е слаб и ще изгори, но предпочитам да го сменя, отколкото да се запаля... Може и 10А, но не повече!) в създалото се вече гнездо за предпазител - от една страна от извадения пин номер 2, от друга страна женксата кабелна обувка на късото кабелче.
7. Изпробвайте дали всичко функционира правилно - къси/дълги...
8. Сглобете си горната и долна пластмасови кори ВНИМАТЕЛНО, че се чупят лесно....
ТОВА Е! Винаги, когато решите, че вече не ви кефи - махате предпазителя и кабелчето и си връщате пин 2 на мястото и нещата стават постарому! Успех на тунингистите и се надявам моето тридневно блъскане и четене да е полезно на някой и да му спестя нерви, чудене и недай си боже запалване...
ЕТО снимки как изглежда (извинявам се за ужасното качество, но си прецаках апарата, а GSM не може да хване фокус наблизо):
П.П. МНООООООУУУУУУУУ се кефя.......... Сега ще имам зверски фарове.... като сложа и 2та чифта
XENON и ...... не ми се мисли
