Фарове с 1 и с 2 рефлектора = светене ? Решено!

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Фарове с 1 и с 2 рефлектора = светене ? Решено!

Мнениеот Vento » Пет 13 юли 2007 14:13


Имам въпрос, понеже 3 дни чета, лутам се и пробвам и не откривам решение...
Значи на Голф 3 - по-обикновените модификации CL, GL и т.н. са с 1 рефлектор Н4 крушка... Като превключиш от къси на дълги, гасят се късите и светват дългите...
На моделите с 2 рефлектора Н1 - GT - като включиш на дълги, късите остават да светят...

Интересува ме някой знае ли точно в какво се състои разликата? Искам да направя като ми светят дългите да не спират и късите. Рових в ЕТКА - не открих реле за фаровете, проверих и по колата - махнах всички релета и фаровете пак си светят - стигнах до извода, че НЯМА реле-фарове... Пробвах с ключ-фарове от Голф 3 GT, който е с 2 рефлектора и не спира късите като си на дълги - не е и от ключа, защото с моя ключ GT-то пак свети къси и дълги заедно... Отворих фаровете на GT-то - няма мост или нещо такова вътре...

Остава съмнението или разликата да е в лостчето за мигачите, което сменя къси-дълги, което ме съмнява и сега ще видя в ЕТКА, или да има реле, което не съм открил... :roll: Друго по ел. инсталацията не ми хрумва...

Някой да има отговор? :?:

Последна промяна от Vento на Съб 14 юли 2007 15:18, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 13 юли 2007 14:27


Като направиш да светят къси+дълги ще ти заминат рефлекторите от топлината или някъв сакатлък от сорта.Те не напразно едните спират :wink: Ако искаш по-хубави фарове зимаш двусекционен фар от моргата/освен че светят къси+дълги наведнъж рефлектора е по-добър и изглеждат по-добре/,след товари Ваското да ти закачи релета/щото на Г3 фаровете са през ключ и има загуби от волтаж/ и накрая на сичко си копуваш крушки 50+ % /хубаво е да имаш ДРЛ модул щото те горят по-бърлзо и няма смисъл да им хабиш ресурса през деня/ и ноща става ден :lol: .Сичко тва го казвам щото съм с двусекционни фарове+ДРЛ+релета+крушки Филипс 50%


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Пет 13 юли 2007 14:40


Нищо не ми каза.... само се похвали с какво си ти ;) Да си го направя мога и аз - елементарно е - иска едно мостче с мощен диод да не връща плюс. НО НЕ ИСКАМ ТАКА, искам да е като на GT - заводският вариант.
Относно фаровете... "ти мигача остави на нас...." :lol: :wink:
Изображение


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 13 юли 2007 14:45


Казах ти - на едносекционен фар да не пускаш къси+дълги щото гори :lol: Другото което мога да ти кажа че самите жакове към фара са различни /имам и един разтрошен едносекционен вкъщи/.Вероятно там е врътката щото самите фарове не се вслючват от реле ,а с ключа в кормилото.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Пет 13 юли 2007 14:55


Аз съм с двусекционни вече, затова питам. :wink:

Досега се рових в ЕТКА-та и установих, че няма никаква друга разлика, освен в инсталацията между лостчето за мигачите (коете сменя къси/дълги) до таблото с бушоните... Е, пак е нещо... имам насока да търся - ще разглобя някое GT и моята да видим къде са разликите в кабелите... :lol: Но ако някой знае, да ми спести малко време и труд... ще съм благодарен! :wink:

Има разлики в инсталацията (позиция 1 на снимката) според екстрите на колата, вкл. и 1 или 2 рефлектора. Позиция 10 е куплунгът за къси/дълги (вероятно с различни кабели в него):
Изображение


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 13 юли 2007 18:42


От лостчето трябва да е разликата, все пак захранването за фаровете минава от там :roll:


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Пет 13 юли 2007 18:43


Да, но много по-лесно и логично беше да има реле или да е от ключа за фаровете - и без това му влизат 16 жици.... :wink:


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Пет 13 юли 2007 22:37


Значи правиш следното.......слагаш релета на късите(едно 40 А) реле
после през един диод от дългите пускаш към управлението на късите и си готов....
Единствено може да се получи леко премигване при превключване къси дълги но ако се получи слагаш един кондензато на бубинката на релето и си ок без да сменяш ключа.....ако не е ясно дрънни ми един тел...аз съм от Пловдив......


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 13 юли 2007 22:53


Понеже имах точно обратния проблем - качих 3-кова инсталация от двусекционни фарове на Г2 с Н4 крушки и като пусна дълги ми светеха и двете светлини на крушката. НИКОЙ никъде не можа да ме светне как да се оправи това и почнах да ровя и да сравнявам.
Та направо да ти кажа че да не се мъчиш - кабела от бушониерата до ключа за мигачите и превключвателя за къси-дълги. При теб буксата /по-голямата/ която влиза към лостчето е с 5 кабела. Намираш си такава с 4 и "проблема" се решава. Ако мислиш че няма от къде да я вземеш имам от 3-ковата инсталация.
Иначе имаше и вариант с мостче да се прави това, но при мен не стана. Мисля че на 9 или 10-то място за реле се правеше.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Пет 13 юли 2007 23:02


°niksi° написа:Понеже имах точно обратния проблем - качих 3-кова инсталация от двусекционни фарове на Г2 с Н4 крушки и като пусна дълги ми светеха и двете светлини на крушката. НИКОЙ никъде не можа да ме светне как да се оправи това и почнах да ровя и да сравнявам.
Та направо да ти кажа че да не се мъчиш - кабела от бушониерата до ключа за мигачите и превключвателя за къси-дълги. При теб буксата /по-голямата/ която влиза към лостчето е с 5 кабела. Намираш си такава с 4 и "проблема" се решава. Ако мислиш че няма от къде да я вземеш имам от 3-ковата инсталация.
Иначе имаше и вариант с мостче да се прави това, но при мен не стана. Мисля че на 9 или 10-то място за реле се правеше.


При твоя случай решението е още по лесно слага се реле на късите като + минава през C и NC на релето,единия край на бубинката към маса другия край към + от дългите и си готов....
Недостатък е при дългите имаш един консуматор повече (релето) и неможеш да ползваш релето за намаляне на пада на напрежение ама компромис......добре че си намерил оригиналното решение


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Съб 14 юли 2007 10:03


Както се разбрахме с Никси, вероятно по 5тия кабел връща плюс в таблото с бушоните или в ключа за фаровете и там гаси късите. Ако се изолира този кабел да не работи (прекъсне се), би трябвало да не спира късите... Днес ще се постарая да видя и ще пиша. :wink:

Иначе най-лесно ми е да сложа едно реле и 2 мощни диода (да не връща +), но не искам да го побългарявам... :wink:


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Съб 14 юли 2007 15:47


Реших си много лесно и бързо проблема! Без никакво рязане и преправяне на заводската инсталация...
:bowdown Благодарности на didodi_, че дойде в подходящ момент - тъкмо се бях изнервил яко и даде морална подкрепа... :dance:

Значи, както стигнахме логично до извода, че няма никаква друга разлика в ключа за фаровете и в лостчето за къси/дълги (не можах да набарам ГТ за сравнение, но по ЕТКА са с 1 номер), единствената разлика според ЕТКА е в снопа с кабели, влизащ в лостчето за къси/дълги (букса 10 на скицата по-горе).
Тази букса има 5 пина, след замерване с мултицет разбрах, че пин 1 и 5 са за аварийните мигачи, по пин 3 идват +12V- при включване на къси светлини от ключа. Ролята на лостчето на мигачите е да сменя двете вериги - при подаден плюс то прехвърля ту на къси, ту на дълги (като гаси късите). Както разбрах от Никси, на GT влизат 4, не 5 кабела в тази букса. Явно инсталацията там е направена така, че от ключа за късите +12V- отива директно в бушоните и заминава за фаровете - т.е. късите светят винаги при пускане от ключа... Ролята на лостчето при GT е само да пали и гаси дългите.
Затова извадих внимателно пина за късите (има нормалните контрички - с тънка отверка или шило излиза лесно) и през 1 бушон му подадох директен +12V- от входящия кабел, идващ от ключа за фаровете. Така при положение къси винаги ми светят късите, а дългите се пускат от лостчето. Точно както е на GT. Супер елементарно, бързо и без никакви инвестиции (1 предпазител, 2 кабелни обувки - мъжка и женска, 7-8см термошлаух 8mm и 1-2 кабелни превръзки - "свински опашки" - таван 1,50-2лв. от магазина).
Идеята е да се махне пин 2 от буксата и да се даде накъсо с пин 3, желателно през предпазител.

ЗАДАЧА: Къси и дълги светлини да светят заедно, да не гаси къси при преминаване на дълги!

ИЗПЪЛНЕНИЕ:
Ако решите да си правите късите да не гаснат като включите дълги, ето какво следва да направите:
(ВНИМАНИЕ! НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА НА ФАРОВЕ С 1 РЕФЛЕКТОР, ЗАЩОТО ИМА ВЕРОЯТНОСТ ДА ИЗГОРИ ОТ ВИСОКАТА ТЕМПЕРАТУРА)
:idea: Използва се при конверсия от фарове с 1 на такива с 2 рефлектора или при монтаж на допълнителни светлини, които да светят винаги с включени къси:

1. Махнете пластмасите около волана - това става като се развият 2 винтчета от долната страна и внимателно се освободят пластмасовите зъбчета на горната и долната кори.
2. Изкарайте буксата, която влиза в лостчето за мигачите - номер 10 на скицата по-горе - плоска букса с 5 пина и номер по VW 1H0 953 637.
Буксата има 5 пина, номерирани от едната й страна, както следва:
- 1. За мигачите - проводник жълто с бяло;
- 2. Изход за късите светлини (след затваряне на веригата) - жълт проводник;
- 3. Вход +12V- от ключ фарове в положение "къси светлини" (през контакт) - проводник бяло с черно;
- 4. Изход за дългите светлини (след затваряне на веригата) - бял проводник;
- 5. Пак за мигачите - проводник червено с жълто;
3. С много тънка отверка или шило освободете контричките от двете страни на пин номер 2 (изход за къси светлини);
4. Сложете му термошлаухче на това пинче, така, че да влиза само предпазителя в него и да не даде някъде на късо (има плюс по него все пак).
5. Направете си късо кабелче с 2 кабелни обувки - мъжка и женска от двата му края. На женската сложете пак термошлаух така, че да може да влиза само предпазител и да не даде на късо. Мъжката вкарайте от задната страна на пин номер 3 (вход +12V-) и я вържете с изолирбанд или кабелна превръзка така, че да дава добър контакт и да не се измъква.
6. Сложете предпазител по ваша преценка (аз сложих 7,5А, който вероятно е слаб и ще изгори, но предпочитам да го сменя, отколкото да се запаля... Може и 10А, но не повече!) в създалото се вече гнездо за предпазител - от една страна от извадения пин номер 2, от друга страна женксата кабелна обувка на късото кабелче.
7. Изпробвайте дали всичко функционира правилно - къси/дълги...
8. Сглобете си горната и долна пластмасови кори ВНИМАТЕЛНО, че се чупят лесно....

ТОВА Е! Винаги, когато решите, че вече не ви кефи - махате предпазителя и кабелчето и си връщате пин 2 на мястото и нещата стават постарому! Успех на тунингистите и се надявам моето тридневно блъскане и четене да е полезно на някой и да му спестя нерви, чудене и недай си боже запалване... :077:

ЕТО снимки как изглежда (извинявам се за ужасното качество, но си прецаках апарата, а GSM не може да хване фокус наблизо):
Изображение
Изображение

П.П. МНООООООУУУУУУУУ се кефя.......... Сега ще имам зверски фарове.... като сложа и 2та чифта XENON и ...... не ми се мисли :wink: :dance: :bowdown
: vw fen


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 24 юли 2007 12:50


Vento написа:П.П. МНООООООУУУУУУУУ се кефя.......... Сега ще имам зверски фарове.... като сложа и 2та чифта XENON и ...... не ми се мисли :wink: :dance: :bowdown

Да ти вдигна темата...
Не слагай 2 чифта ксеони.. защото на дългите ксеона ще е неефективен, поради простата причина, че докато запали да свети нормално са му необходими 20-30 сек..
т.е.
При използване на светкавица, ще натоварваш баластите и крушките кофти, защото режима на включване/изключване на ксеона е най-тегав за него.

А като биеш дълги. ще трябва известно време за да "светнат" като хората...


Потребителски аватар
LEADER_
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 03 юни 2006 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот LEADER_ » Вто 24 юли 2007 12:57


Колега колега голяма беля ми изкарваш.Много отдавна и аз искам да светнат така и моите фарове.Жега не жега захващаме се с работа :D Наистина супер полезна информация


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Пет 27 юли 2007 21:57


Колега, МНОГО, МНОГО сериозно те съветвам, ако си с 1 рефлектор, ДА НЕ ГО ПРАВИШ! Ще береш ядове, повярвай, размисли трезво преди това!!! :!: :!: :!: Струва ли си да се запалиш за едното густо? :roll:
АКО обаче си с тия фарове от снимките в гаража - ДАВАЙ!!! :wink:

wili98 - знам, прав си, така е (само че не пали за 20-30 сек, доста по-малко е - 4-10 сек, имах коли с ксенон), НО пусти мерак... аз и на халогените искам да си сложа.... :oops:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта