
ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Колеги, предлагам да приемем някои определения, за да ясни нещата на всички които четат темата за ППХ.
тук Съм се опитал да формулирам някои основни положения свързани с ППХ и работата на двигателя. Можем да се опитаме да ги избистрим така че да са ясни на всички. И да се опростяват нещата, когато се опитваме да обясним нещо по темата.

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Съединителя няма как да се износи от ППХ защото е зацепен.
А не знам кое е по скъпото - накладки,бензин,дискове и живот от една страна и хипотетичното износване на зъбните колелета в трансмисията и мотора щото той все пак прави повечко обороти от това на празен ход.
Лично аз карам на ППХ.Тоест включена предавка която е подходяща за скороста с която се движа и наклона на баира.
А не знам кое е по скъпото - накладки,бензин,дискове и живот от една страна и хипотетичното износване на зъбните колелета в трансмисията и мотора щото той все пак прави повечко обороти от това на празен ход.
Лично аз карам на ППХ.Тоест включена предавка която е подходяща за скороста с която се движа и наклона на баира.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД
Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите.
Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите.

- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
musura написа:просто колелата на автомобила въртят дигателя, а не обратното...
Добре казано

Вече няколко пъти е коментирана темата

Аз скоро го установих дори и на равен път като пусна газта и съм на по-високи обороти борда на една астра закова на 0.0,на празен ход е 0.9-1.0 л/100км.
Когато е в такъв режим откъде влиза въздух в цилиндрите,щото мисля че дроселовата клапа е затворена....или не е

На моя пасат нямам борд рс, но на авенсис д4д ми даваше разход 0 по наклон, което означава че двг е изгасен!!! пробвайте да изгасите двг и да спускате по наклон дали ще е същото?? аз не мисля.. според мен ( прост икономист ) разликата е във това, че в цилиндрите се подава гориво за празен ход, което се разрежда с твърде много въздух, което компа не може да го разпознае като изгорели газове, а просто като кислород и още нещо (явно не е толкова чувствителен)
ТДИ не са съвършенни, все пак са измислени от човеци....
ТДИ не са съвършенни, все пак са измислени от човеци....
- trunner
- Мнения: 1624
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
Vanich написа:На моя пасат нямам борд рс, но на авенсис д4д ми даваше разход 0 по наклон, което означава че двг е изгасен!!! пробвайте да изгасите двг и да спускате по наклон дали ще е същото?? аз не мисля.. според мен ( прост икономист ) разликата е във това, че в цилиндрите се подава гориво за празен ход, което се разрежда с твърде много въздух, което компа не може да го разпознае като изгорели газове, а просто като кислород и още нещо (явно не е толкова чувствителен)
ТДИ не са съвършенни, все пак са измислени от човеци....
Напълно съм съгласен. Хем ДВГ-то работи, хем не гори, е как да му е.а майката става тая работа? Ако говорим за борд компютри, колкото Опел-и съм карал с борд-ове досега, всичките при ППХ са показвали 0.0л/100км. Също така съм ги карал да показват 39.9/100. Оставете кво показва борд-а.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ай стига ве...
ти кат въртиш двигателя на манивела или буташ колата, значи ли, че той работи..
двигателя се върти..
но не се впръсква гориво..
като го бута цялата кола тоз двигател.. как ще "угасне"
и се впръсква точно 0 лтр гориво...
както го обясни някой по-нагоре... въздух влиза, въздух излиза...
я някой ако иска да си направи опит, по нанадолнище на ППХ просто леекинко да врътне ключа /така, че да не се заключи волана/ и после да каже.. мама му как хем без ток хем без гориво без нищо.. пак върти..
Vanich пробвай го. ама не на авенсиса дизеловия, да не вземе да стане някъв сакатлък компира да се ошашка...
ти кат въртиш двигателя на манивела или буташ колата, значи ли, че той работи..
двигателя се върти..
но не се впръсква гориво..
като го бута цялата кола тоз двигател.. как ще "угасне"
и се впръсква точно 0 лтр гориво...
както го обясни някой по-нагоре... въздух влиза, въздух излиза...
я някой ако иска да си направи опит, по нанадолнище на ППХ просто леекинко да врътне ключа /така, че да не се заключи волана/ и после да каже.. мама му как хем без ток хем без гориво без нищо.. пак върти..
Vanich пробвай го. ама не на авенсиса дизеловия, да не вземе да стане някъв сакатлък компира да се ошашка...
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
trunner написа:Добре де, айде тогава някой да ми обясни как при ППХ двигателя се използва и като спирачка? Как става тая работа, как намаля принудително оборотите, ако не от горивото?
OMFG или там както се пишеше

Двигателя играе роля на спирачка поради факта, че спира автомобила да се засили до безкрайност по надолнището. Това му е спирачката

Абе колеги, коя година сте вземали шофьорски книжки и на курсовете поне основни понятия за двигатели с вътрешно горене не ви разяснаваха?
:
Winner25 написа:Аз до колкото разбрах става въпрос за така нареченото каране по инерция. Според мен когато се кара с 120 и двигателя работи на 3000 оборота би следвало разхода да е по-висок в сравнение с това да се кара с 120 и двигателя да работи на 1000 оборота. Но въпреки това аз предпочитам да се спускам на скорост отколкото да пестя гориво.
Между другото познавам хора които нямат серво на спирачките и направо гасят двигателя. Тогава разход няма
По-високи обороти, повече гориво, по-висок разход. При празех ход се работи с обогатени смеси и някои си мислят че харчи повече отколкото на по-високи обороти, където смесите са по-обеднени (при карбураторите, не съм сигурен дали и при инжекционите е так).
- jetttlii
- Мнения: 1198
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако искаш да спира повече - включваш на по-ниска предавка
Ей това просто изречение не го знаят много хора


Колеги какво става с охлаждането на колата като не се впръсква гориво

- bomber
- Мнения: 4315
- Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Софията
jetttlii написа:Ако искаш да спира повече - включваш на по-ниска предавка
Ей това просто изречение не го знаят много хора, особено сега зимата, когато пътната обстановка е меко казано ужасна се разчита само на спирачките
![]()
Колеги какво става с охлаждането на колата като не се впръсква гориво, смисъл при спускането на подходяща предавка при изгарянето на горивото се отделя топлина, която донякъде компенсира повишения приток на въздух, значи като не се подава гориво двигателя се охлажда повече от необходимото или греша???
Да охлажда се и се вижда на уреда за температурата,което доказва,че горивин процес почти няма

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта