ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 14 юли 2007 22:39


Колеги, предлагам да приемем някои определения, за да ясни нещата на всички които четат темата за ППХ. :arrow: тук Съм се опитал да формулирам някои основни положения свързани с ППХ и работата на двигателя. Можем да се опитаме да ги избистрим така че да са ясни на всички. И да се опростяват нещата, когато се опитваме да обясним нещо по темата.




mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Нед 15 юли 2007 16:35


Съединителя няма как да се износи от ППХ защото е зацепен.
А не знам кое е по скъпото - накладки,бензин,дискове и живот от една страна и хипотетичното износване на зъбните колелета в трансмисията и мотора щото той все пак прави повечко обороти от това на празен ход.
Лично аз карам на ППХ.Тоест включена предавка която е подходяща за скороста с която се движа и наклона на баира.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Нед 15 юли 2007 19:01


РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД
Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите. :wink:


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Нед 15 юли 2007 19:28


musura написа:просто колелата на автомобила въртят дигателя, а не обратното...

Добре казано :D
Вече няколко пъти е коментирана темата :)
Аз скоро го установих дори и на равен път като пусна газта и съм на по-високи обороти борда на една астра закова на 0.0,на празен ход е 0.9-1.0 л/100км.
Когато е в такъв режим откъде влиза въздух в цилиндрите,щото мисля че дроселовата клапа е затворена....или не е :?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 15 юли 2007 19:50


kav4o написа:...Когато е в такъв режим откъде влиза въздух в цилиндрите,щото мисля че дроселовата клапа е затворена....или не е :?

Да, затворена е клапата, ама не херметично - т.е. въздух минава покрай нея.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пон 16 юли 2007 19:45


Трябва да има обходен маршрут на въздуха нещо като околовръстно :D като този маршрут е забранен тоест запушен при режим на празен ход или движение с ускорение.Говоря хипотетично.


Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vanich » Пет 28 дек 2007 20:20


На моя пасат нямам борд рс, но на авенсис д4д ми даваше разход 0 по наклон, което означава че двг е изгасен!!! пробвайте да изгасите двг и да спускате по наклон дали ще е същото?? аз не мисля.. според мен ( прост икономист ) разликата е във това, че в цилиндрите се подава гориво за празен ход, което се разрежда с твърде много въздух, което компа не може да го разпознае като изгорели газове, а просто като кислород и още нещо (явно не е толкова чувствителен)
ТДИ не са съвършенни, все пак са измислени от човеци....


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Пет 28 дек 2007 20:31


Vanich написа:На моя пасат нямам борд рс, но на авенсис д4д ми даваше разход 0 по наклон, което означава че двг е изгасен!!! пробвайте да изгасите двг и да спускате по наклон дали ще е същото?? аз не мисля.. според мен ( прост икономист ) разликата е във това, че в цилиндрите се подава гориво за празен ход, което се разрежда с твърде много въздух, което компа не може да го разпознае като изгорели газове, а просто като кислород и още нещо (явно не е толкова чувствителен)
ТДИ не са съвършенни, все пак са измислени от човеци....

Напълно съм съгласен. Хем ДВГ-то работи, хем не гори, е как да му е.а майката става тая работа? Ако говорим за борд компютри, колкото Опел-и съм карал с борд-ове досега, всичките при ППХ са показвали 0.0л/100км. Също така съм ги карал да показват 39.9/100. Оставете кво показва борд-а.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 28 дек 2007 20:36


ай стига ве...
ти кат въртиш двигателя на манивела или буташ колата, значи ли, че той работи..
двигателя се върти..
но не се впръсква гориво..

като го бута цялата кола тоз двигател.. как ще "угасне"

и се впръсква точно 0 лтр гориво...

както го обясни някой по-нагоре... въздух влиза, въздух излиза...

я някой ако иска да си направи опит, по нанадолнище на ППХ просто леекинко да врътне ключа /така, че да не се заключи волана/ и после да каже.. мама му как хем без ток хем без гориво без нищо.. пак върти..

Vanich пробвай го. ама не на авенсиса дизеловия, да не вземе да стане някъв сакатлък компира да се ошашка...


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Пет 28 дек 2007 20:50


Добре де, айде тогава някой да ми обясни как при ППХ двигателя се използва и като спирачка? Как става тая работа, как намаля принудително оборотите, ако не от горивото?


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 28 дек 2007 21:16


trunner написа:Добре де, айде тогава някой да ми обясни как при ППХ двигателя се използва и като спирачка? Как става тая работа, как намаля принудително оборотите, ако не от горивото?


OMFG или там както се пишеше :twisted:

Двигателя играе роля на спирачка поради факта, че спира автомобила да се засили до безкрайност по надолнището. Това му е спирачката :idea: Ако искаш да спира повече - включваш на по-ниска предавка, не си играеш с газта! (когати позлваш ППХ).

Абе колеги, коя година сте вземали шофьорски книжки и на курсовете поне основни понятия за двигатели с вътрешно горене не ви разяснаваха?


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Пет 28 дек 2007 21:30


trunner написа:Добре де...


компресия :?:


tetris
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 30 окт 2007 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

:

Мнениеот tetris » Пет 28 дек 2007 22:02


Winner25 написа:Аз до колкото разбрах става въпрос за така нареченото каране по инерция. Според мен когато се кара с 120 и двигателя работи на 3000 оборота би следвало разхода да е по-висок в сравнение с това да се кара с 120 и двигателя да работи на 1000 оборота. Но въпреки това аз предпочитам да се спускам на скорост отколкото да пестя гориво.

Между другото познавам хора които нямат серво на спирачките и направо гасят двигателя. Тогава разход няма


По-високи обороти, повече гориво, по-висок разход. При празех ход се работи с обогатени смеси и някои си мислят че харчи повече отколкото на по-високи обороти, където смесите са по-обеднени (при карбураторите, не съм сигурен дали и при инжекционите е так).


Потребителски аватар
jetttlii
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jetttlii » Пет 28 дек 2007 23:40


Ако искаш да спира повече - включваш на по-ниска предавка

Ей това просто изречение не го знаят много хора :shock , особено сега зимата, когато пътната обстановка е меко казано ужасна се разчита само на спирачките :evil:

Колеги какво става с охлаждането на колата като не се впръсква гориво :?:, смисъл при спускането на подходяща предавка при изгарянето на горивото се отделя топлина, която донякъде компенсира повишения приток на въздух, значи като не се подава гориво двигателя се охлажда повече от необходимото или греша???


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Пет 28 дек 2007 23:58


jetttlii написа:
Ако искаш да спира повече - включваш на по-ниска предавка

Ей това просто изречение не го знаят много хора :shock , особено сега зимата, когато пътната обстановка е меко казано ужасна се разчита само на спирачките :evil:

Колеги какво става с охлаждането на колата като не се впръсква гориво :?:, смисъл при спускането на подходяща предавка при изгарянето на горивото се отделя топлина, която донякъде компенсира повишения приток на въздух, значи като не се подава гориво двигателя се охлажда повече от необходимото или греша???

Да охлажда се и се вижда на уреда за температурата,което доказва,че горивин процес почти няма :wink:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта