Как е свързана запалката?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Как е свързана запалката?

Мнениеот Чудомир » Чет 19 юли 2007 21:51


Колеги, малко тъп въпрос, ама електриките не са ми силната област:

Когато врътна ключа да паля, радиото ми изгасва за секунда (тва е ясно). Запалката по същия начин ли е свързана като радиото, или смуче постоянно ток от акумулатора?

Има ли вариант запалката да се свърже така, че да бъде постоянно захранена, независимо от това дали колата работи, и независимо от положението на ключа?

Мерси...




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 19 юли 2007 22:09


Запалката е вързана така че не зависи от положението на ключа, разбирай го един вид директно.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Чет 19 юли 2007 22:20


Мерси.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пет 20 юли 2007 6:59


Ако целта ти е да свържеш радиото към запалката за да не гасне когато палиш няма да стане. Радиото гасне защото напрежението му пада когато въртиш на стартер.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Пет 20 юли 2007 9:46


Идееята ми е да вържа ПЦ към запалката - токоизправителя за 12/220 го имам, въпроса е дали може да се направи следната конфигурация:

Като врътна на контакт, ПЦто остава изключено
Като запаля, ПЦто се пуска (все едно съм натиснал копчето на кутията)
Като загася, ПЦто отива в standby (това пак е все едно съм натиснал копчето на кутията)

Мерси...


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пет 20 юли 2007 9:50


зимаш + от алтернатора забиваш го към некой реле 12В и него към запалката и когато се запали каляската ще имаш ток в запалката


Потребителски аватар
teddymc
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 09 май 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот teddymc » Пет 20 юли 2007 10:28


трябва да вържеш бутона на "кутията" към реле, което да дава контакт при запалване и при изключване на двигателя (тука се получава малко сложно - трябва ти схемичка, която да го прави), а захранването на pc-то си го връзваш към постоянни 12V. - желателно е да комутираш 12V, а не 220V след инвертора.

но пак помисли, усложняваш си доста живота с този вариянт и губиш възможността да ползваш pc-то при изключен двигател.


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пет 20 юли 2007 11:05


изкарай си едно копче отпред за пц-то
най-чистия и удобен вариант :wink:


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Съб 21 юли 2007 0:14


DragoGT написа:изкарай си едно копче отпред за пц-то
най-чистия и удобен вариант :wink:


Тва го мислих вече. Не искам да требе всеки път да натискам копчето, за да тръгне. Обаче в краен случай няма да е проблем.

Единствено искам като гася, да отива сам в standby, а като дам на контакт да стои изключен


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Съб 21 юли 2007 0:15


teddymc написа:желателно е да комутираш 12V, а не 220V след инвертора.


Кажи го по-инак, за простосмъртни, че нещо не вдявам...


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Съб 21 юли 2007 8:23


Чудомир написа:
DragoGT написа:изкарай си едно копче отпред за пц-то
най-чистия и удобен вариант :wink:


Тва го мислих вече. Не искам да требе всеки път да натискам копчето, за да тръгне. Обаче в краен случай няма да е проблем.

Единствено искам като гася, да отива сам в standby, а като дам на контакт да стои изключен


губиш много екстри :wink:
като например да го спираш и пускаш когато искаш (дори и на изключена кола)
макар че като се замисля с инвертора като запалиш колата и ще се рестартира


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 21 юли 2007 10:31


Л&Р може да ти помогне. да ти направи нещо като настоящите ДРЛ дето се пали от праг на напрежение и е вързано за сигнал към възбудителната на алтернатора. така ще може на контакт да не пали а да пали само след като мотора работи и напрежението е над 13.х волта.
ама пак от копче няма да избягаш май май защото може да не искаш всеки път да се пали? тогава какво правиш? :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 21 юли 2007 10:33


vaskoto1 написа:Л&Р може да ти помогне. да ти направи нещо като настоящите ДРЛ дето се пали от праг на напрежение и е вързано за сигнал към възбудителната на алтернатора. така ще може на контакт да не пали а да пали само след като мотора работи и напрежението е над 13.х волта.
ама пак от копче няма да избягаш май май защото може да не искаш всеки път да се пали? тогава какво правиш? :wink:

мда и ако не запали пцто си за ремонт на алтернатора :lol:

Слагай едно копче и не го мисли.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Съб 21 юли 2007 12:36


vaskoto1 написа:ама пак от копче няма да избягаш май май защото може да не искаш всеки път да се пали? тогава какво правиш? :wink:


Значи ето как си го предствям:

1. На контак ПЦто не работи (освен ако няма копче и аз не го пусна оттам)
2. Палейки ПЦто тръгва само (или аз си го пускам от копчето, тва не е проблем в този момент, не би трябвало да е проблем да се продължи кабела към бутона на ПЦто)
3. Когато колата се гаси, проблема е, че на ПЦто му се спира тока "мигновенно". Така че в момента на гасене на колата трябва по някъв начин да се задейства "симулацията" на натискане на копчето. Тука не искам да разчитам на това, че някой път няма да забравя да натисна копчето за гасене на ПЦто преди да загася колата. Затова в този случай ми се иска това да става автоматично.

Също така по въпроса за "слагай еди-кво си": Аз едва ли бих тръгнал да ръчкам електриката, така че ако има мераклии от Пловдив или София да се включат да се обадят (естествено срещу :beer :BBQ или в краен случай финикийски знаци ;-))


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 21 юли 2007 12:57


Може да се направи и с контролерче щом искаш сложно.

Два входа : постоянен +, + през контакт.
Два изхода/с релета/ : захранване на пц-то главно, power on бутон.

Примерен алгоритъм: Даваш на контакт залепва главното реле и захранва пц-то, но не се пали веднага, след 10 сек. второто реле прави един импулс за 1 сек и пали. компа.
При отпадане на контакт или драстичен спад на напрежението се пуска пак импулс на power on бутона и пц то започва shut down.
След 1 мин примерно се изключва и релето за пълно захранване.
Сега ако някой има мерак и да го направи :)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта