Колеги, малко тъп въпрос, ама електриките не са ми силната област:
Когато врътна ключа да паля, радиото ми изгасва за секунда (тва е ясно). Запалката по същия начин ли е свързана като радиото, или смуче постоянно ток от акумулатора?
Има ли вариант запалката да се свърже така, че да бъде постоянно захранена, независимо от това дали колата работи, и независимо от положението на ключа?
Мерси...



Как е свързана запалката?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Идееята ми е да вържа ПЦ към запалката - токоизправителя за 12/220 го имам, въпроса е дали може да се направи следната конфигурация:
Като врътна на контакт, ПЦто остава изключено
Като запаля, ПЦто се пуска (все едно съм натиснал копчето на кутията)
Като загася, ПЦто отива в standby (това пак е все едно съм натиснал копчето на кутията)
Мерси...
Като врътна на контакт, ПЦто остава изключено
Като запаля, ПЦто се пуска (все едно съм натиснал копчето на кутията)
Като загася, ПЦто отива в standby (това пак е все едно съм натиснал копчето на кутията)
Мерси...
- teddymc
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 09 май 2006 21:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
трябва да вържеш бутона на "кутията" към реле, което да дава контакт при запалване и при изключване на двигателя (тука се получава малко сложно - трябва ти схемичка, която да го прави), а захранването на pc-то си го връзваш към постоянни 12V. - желателно е да комутираш 12V, а не 220V след инвертора.
но пак помисли, усложняваш си доста живота с този вариянт и губиш възможността да ползваш pc-то при изключен двигател.
но пак помисли, усложняваш си доста живота с този вариянт и губиш възможността да ползваш pc-то при изключен двигател.
- DragoGT
- 1/8 перничанин
- Мнения: 10772
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Чудомир написа:DragoGT написа:изкарай си едно копче отпред за пц-то
най-чистия и удобен вариант
Тва го мислих вече. Не искам да требе всеки път да натискам копчето, за да тръгне. Обаче в краен случай няма да е проблем.
Единствено искам като гася, да отива сам в standby, а като дам на контакт да стои изключен
губиш много екстри

като например да го спираш и пускаш когато искаш (дори и на изключена кола)
макар че като се замисля с инвертора като запалиш колата и ще се рестартира
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Л&Р може да ти помогне. да ти направи нещо като настоящите ДРЛ дето се пали от праг на напрежение и е вързано за сигнал към възбудителната на алтернатора. така ще може на контакт да не пали а да пали само след като мотора работи и напрежението е над 13.х волта.
ама пак от копче няма да избягаш май май защото може да не искаш всеки път да се пали? тогава какво правиш?
ама пак от копче няма да избягаш май май защото може да не искаш всеки път да се пали? тогава какво правиш?

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
vaskoto1 написа:Л&Р може да ти помогне. да ти направи нещо като настоящите ДРЛ дето се пали от праг на напрежение и е вързано за сигнал към възбудителната на алтернатора. така ще може на контакт да не пали а да пали само след като мотора работи и напрежението е над 13.х волта.
ама пак от копче няма да избягаш май май защото може да не искаш всеки път да се пали? тогава какво правиш?
мда и ако не запали пцто си за ремонт на алтернатора

Слагай едно копче и не го мисли.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
vaskoto1 написа:ама пак от копче няма да избягаш май май защото може да не искаш всеки път да се пали? тогава какво правиш?
Значи ето как си го предствям:
1. На контак ПЦто не работи (освен ако няма копче и аз не го пусна оттам)
2. Палейки ПЦто тръгва само (или аз си го пускам от копчето, тва не е проблем в този момент, не би трябвало да е проблем да се продължи кабела към бутона на ПЦто)
3. Когато колата се гаси, проблема е, че на ПЦто му се спира тока "мигновенно". Така че в момента на гасене на колата трябва по някъв начин да се задейства "симулацията" на натискане на копчето. Тука не искам да разчитам на това, че някой път няма да забравя да натисна копчето за гасене на ПЦто преди да загася колата. Затова в този случай ми се иска това да става автоматично.
Също така по въпроса за "слагай еди-кво си": Аз едва ли бих тръгнал да ръчкам електриката, така че ако има мераклии от Пловдив или София да се включат да се обадят (естествено срещу



- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Може да се направи и с контролерче щом искаш сложно.
Два входа : постоянен +, + през контакт.
Два изхода/с релета/ : захранване на пц-то главно, power on бутон.
Примерен алгоритъм: Даваш на контакт залепва главното реле и захранва пц-то, но не се пали веднага, след 10 сек. второто реле прави един импулс за 1 сек и пали. компа.
При отпадане на контакт или драстичен спад на напрежението се пуска пак импулс на power on бутона и пц то започва shut down.
След 1 мин примерно се изключва и релето за пълно захранване.
Сега ако някой има мерак и да го направи
Два входа : постоянен +, + през контакт.
Два изхода/с релета/ : захранване на пц-то главно, power on бутон.
Примерен алгоритъм: Даваш на контакт залепва главното реле и захранва пц-то, но не се пали веднага, след 10 сек. второто реле прави един импулс за 1 сек и пали. компа.
При отпадане на контакт или драстичен спад на напрежението се пуска пак импулс на power on бутона и пц то започва shut down.
След 1 мин примерно се изключва и релето за пълно захранване.
Сега ако някой има мерак и да го направи

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта