
Смесител, преди дебитомера или преди дроселовите клапи ?
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Смесител, преди дебитомера или преди дроселовите клапи ?
Понеже няма такава тема, доколкото съм видял, ми се иска да обсъдим къде трябва да се монтира смесителя и какви са плюсовете и минусите.Практиката показва, че на коли с AFM(дебитомер с клапа), смесителя се монтира пред клапата на дебитомера.Въпроса е какво ще стане ако смесителя е пред дроселовите клапи, а не пред дебитомера, най-вече за да не откривам топлата вода 

- mitkobombata
- Мнения: 123
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 15:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Според мен се слага след дебитомера. Защото в Газта има малко количество масло и когато е преди дебитумера тази мас може да влезне в пластинките на дебетумера и когато колата е на бензин да неотчиа правилно и съответно да невърви добре.
Пак и Колкото е по близко до колекторните тръби толкова по малко газ има във трабите и при евентуален Гърмеж по малки и почти минимални щети.
Пак и Колкото е по близко до колекторните тръби толкова по малко газ има във трабите и при евентуален Гърмеж по малки и почти минимални щети.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
The_Machine написа:Има една гняс , ма тя е главно за омирисване , отколкото за смазване на каквото и да било
Плочката се поставя максимално близо до дросела първо поради причината , която колегата по-горе спомена за по-малкото газ в колекторите и след това за по-малък "лаг"
Добре, а защо до сега не съм виждал мотор с такъв дебитомер, на който смесителя му да е непосредствено пред дроселовите клапи


- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Дам, сам ще си отговоря в собствената тема
Дебитомерите с клапа изискват смесителя да е пред самия дебитомер, защото ако е след него, съпротивлението което създава клапата влияе на разреждането и съответно "храненето" на мотора с пропан-бутан е неефективно.Задължително се поставя предпазен клапан след дебитомера, за да оцелее и той и гумения пълнителен маркуч след него(това всички го знаят)
При другия тип дебитомери с нагреваема жичка(мисля че бяха MAF), смесителя трябва да е възможно най-близо до дроселовата клапа, за да се намали до минимум риска от експлозии в пълнителния тръбопровод.

При другия тип дебитомери с нагреваема жичка(мисля че бяха MAF), смесителя трябва да е възможно най-близо до дроселовата клапа, за да се намали до минимум риска от експлозии в пълнителния тръбопровод.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Да използвам темата на колегата за няколко въпроса, тъй като съм абсолютен аматьор относно газовите уредби.
Тия чаркове (плочка за газта преди дебитомера и клапа) които имам за обикновенна газова уредба ли са и каква работа ще ми свършат ако ида да си поставя такава? Колата е 2ката от гаража - 1.3 пълен инжекцион.

Тия чаркове (плочка за газта преди дебитомера и клапа) които имам за обикновенна газова уредба ли са и каква работа ще ми свършат ако ида да си поставя такава? Колата е 2ката от гаража - 1.3 пълен инжекцион.

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
NovobranecGT написа: Дебитомерите с клапа изискват смесителя да е пред самия дебитомер, защото ако е след него, съпротивлението което създава клапата влияе на разреждането и съответно "храненето" на мотора с пропан-бутан е неефективно.
Не винаги е така! Зависи от изпалнението на самата газова какво включва и какъв тип е изпарителя.

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Има два начина! Единия е да се сложи изравняване на наляганията *ако има тази опция изпарителя, като при механичната инжекция*. Има още един начин който става само с изпарителите на РЕГ и ОМВИ. При тях има специялна система която като минеш на газ избутва клапата на дебитомера в отворено положение и при евентуално връщане *запалване в смукателните траби* не поврежда дебитомера и проблема с допалнителното засмукване *съпротивнение* от нея.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
blue_shadow написа:Да използвам темата на колегата за няколко въпроса, тъй като съм абсолютен аматьор относно газовите уредби.
Тия чаркове (плочка за газта преди дебитомера и клапа) които имам за обикновенна газова уредба ли са и каква работа ще ми свършат ако ида да си поставя такава? Колата е 2ката от гаража - 1.3 пълен инжекцион.
За обикновена газова са частите, ще ти свършат идеална работа (стига да си със същия тип дебитомер) , само не знам дифузьора на плочката с какъв диаметър е - евентуално може да има нужда той да се подмени с по-малък и това е

Плочката се поставя така че до мотора за празния ход на двигателя да има готова гориво въздушна смес (в случея мотора взима въздух от гумената тръба след дебитомета) възможностите за поставяне са след дебитомета или преди него. когато е преди него до мотора за празен ход идва оптималната смес тъй като докато преминава сместа през клапата на дебитомера се смесва "равномерно " докато след дебитомера има опасност мотора за празен ход да засмуква не добре смесена гориво въздушна смес (богата или ниска спрямо оптималната) от това се получава заиграване на обороти и т.н.
Иначе недостатъка е много голявм обем с гас който ако гръмне може да нанесе голями повреди (идуха някой фар)
Иначе недостатъка е много голявм обем с гас който ако гръмне може да нанесе голями повреди (идуха някой фар)

От личен опит мога да кажа че плочката се слага преди дебитомера(с клапа)F.Пробвах да я сложа след дебитомера и колата въобще неможеше да се уреголира.Сложих чисто нов изпарител като си мислех че причината е в него,но пак същото.Според мен когато плочката е след дебитомера се получава някакво налягане и клапата неможе да се отвори.
- resistance
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 10 ное 2007 10:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта