Смесител, преди дебитомера или преди дроселовите клапи ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Смесител, преди дебитомера или преди дроселовите клапи ?

Мнениеот NovobranecGT » Нед 22 юли 2007 10:45


Понеже няма такава тема, доколкото съм видял, ми се иска да обсъдим къде трябва да се монтира смесителя и какви са плюсовете и минусите.Практиката показва, че на коли с AFM(дебитомер с клапа), смесителя се монтира пред клапата на дебитомера.Въпроса е какво ще стане ако смесителя е пред дроселовите клапи, а не пред дебитомера, най-вече за да не откривам топлата вода :wink:




Потребителски аватар
mitkobombata
Мнения: 123
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот mitkobombata » Нед 22 юли 2007 11:39


Според мен се слага след дебитомера. Защото в Газта има малко количество масло и когато е преди дебитумера тази мас може да влезне в пластинките на дебетумера и когато колата е на бензин да неотчиа правилно и съответно да невърви добре.
Пак и Колкото е по близко до колекторните тръби толкова по малко газ има във трабите и при евентуален Гърмеж по малки и почти минимални щети.


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Нед 22 юли 2007 11:42


Твърде хубаво, ама в газта няма грам масло.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 22 юли 2007 14:57


Има една гняс , ма тя е главно за омирисване , отколкото за смазване на каквото и да било :D
Плочката се поставя максимално близо до дросела първо поради причината , която колегата по-горе спомена за по-малкото газ в колекторите и след това за по-малък "лаг" :)


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 22 юли 2007 20:15


The_Machine написа:Има една гняс , ма тя е главно за омирисване , отколкото за смазване на каквото и да било :D
Плочката се поставя максимално близо до дросела първо поради причината , която колегата по-горе спомена за по-малкото газ в колекторите и след това за по-малък "лаг" :)

Добре, а защо до сега не съм виждал мотор с такъв дебитомер, на който смесителя му да е непосредствено пред дроселовите клапи :roll: На всички смесителите има са между кутията за филтъра и тялото на дебитомера :?:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 22 юли 2007 21:13


Дам, сам ще си отговоря в собствената тема :oops: Дебитомерите с клапа изискват смесителя да е пред самия дебитомер, защото ако е след него, съпротивлението което създава клапата влияе на разреждането и съответно "храненето" на мотора с пропан-бутан е неефективно.Задължително се поставя предпазен клапан след дебитомера, за да оцелее и той и гумения пълнителен маркуч след него(това всички го знаят)
При другия тип дебитомери с нагреваема жичка(мисля че бяха MAF), смесителя трябва да е възможно най-близо до дроселовата клапа, за да се намали до минимум риска от експлозии в пълнителния тръбопровод.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 23 юли 2007 19:54


Упс... той дебитомера с клапа ли бил :oops:


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Чет 24 апр 2008 18:15


Да използвам темата на колегата за няколко въпроса, тъй като съм абсолютен аматьор относно газовите уредби.
Тия чаркове (плочка за газта преди дебитомера и клапа) които имам за обикновенна газова уредба ли са и каква работа ще ми свършат ако ида да си поставя такава? Колата е 2ката от гаража - 1.3 пълен инжекцион.

Изображение


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Чет 24 апр 2008 22:58


NovobranecGT написа: Дебитомерите с клапа изискват смесителя да е пред самия дебитомер, защото ако е след него, съпротивлението което създава клапата влияе на разреждането и съответно "храненето" на мотора с пропан-бутан е неефективно.

Не винаги е така! Зависи от изпалнението на самата газова какво включва и какъв тип е изпарителя. :idea:


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Пет 25 апр 2008 7:46


Колега qnis3 би ли споделил какво трябва да направя по газавата за да преместя смеситела пред дроселовите клапи. Също бих искал, ако може да обясниш защо смесителя трябва да бъде с по - малък отвор.


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 25 апр 2008 8:32


Има два начина! Единия е да се сложи изравняване на наляганията *ако има тази опция изпарителя, като при механичната инжекция*. Има още един начин който става само с изпарителите на РЕГ и ОМВИ. При тях има специялна система която като минеш на газ избутва клапата на дебитомера в отворено положение и при евентуално връщане *запалване в смукателните траби* не поврежда дебитомера и проблема с допалнителното засмукване *съпротивнение* от нея.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 25 апр 2008 10:51


blue_shadow написа:Да използвам темата на колегата за няколко въпроса, тъй като съм абсолютен аматьор относно газовите уредби.
Тия чаркове (плочка за газта преди дебитомера и клапа) които имам за обикновенна газова уредба ли са и каква работа ще ми свършат ако ида да си поставя такава? Колата е 2ката от гаража - 1.3 пълен инжекцион.

Изображение


За обикновена газова са частите, ще ти свършат идеална работа (стига да си със същия тип дебитомер) , само не знам дифузьора на плочката с какъв диаметър е - евентуално може да има нужда той да се подмени с по-малък и това е :)


Потребителски аватар
Rakood
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Rakood » Съб 26 апр 2008 17:34


Плочката се поставя така че до мотора за празния ход на двигателя да има готова гориво въздушна смес (в случея мотора взима въздух от гумената тръба след дебитомета) възможностите за поставяне са след дебитомета или преди него. когато е преди него до мотора за празен ход идва оптималната смес тъй като докато преминава сместа през клапата на дебитомера се смесва "равномерно " докато след дебитомера има опасност мотора за празен ход да засмуква не добре смесена гориво въздушна смес (богата или ниска спрямо оптималната) от това се получава заиграване на обороти и т.н.
Иначе недостатъка е много голявм обем с гас който ако гръмне може да нанесе голями повреди (идуха някой фар) :D


bigcat
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 11 дек 2005 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bigcat » Нед 27 апр 2008 8:57


От личен опит мога да кажа че плочката се слага преди дебитомера(с клапа)F.Пробвах да я сложа след дебитомера и колата въобще неможеше да се уреголира.Сложих чисто нов изпарител като си мислех че причината е в него,но пак същото.Според мен когато плочката е след дебитомера се получава някакво налягане и клапата неможе да се отвори.


Потребителски аватар
resistance
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 10 ное 2007 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот resistance » Вто 06 май 2008 8:30


Както каза колегата по горе, смесителя се слага преди дебитомера. При мен беше така, но след като не бях доволен от газовото се наложи да го отстраня. Причини - много...



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 15 госта