Проблем със скоростите

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Asen_0800
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 22 юни 2007 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем със скоростите

Мнениеот Asen_0800 » Пон 23 юли 2007 20:48


Здравейте! За съжаление първата ми тема няма да е много приятна за мен :( Имам Голф 3 1.4ABD от 1 месец и вчера изникна проблем със скоростите...изведнъж скоростния лост стана като перце и се загуби първа скорост. Всички други скорости си останаха наред и като включваш 1-а все едно си на 3-та. По този случай ми се наложи да тръгвам известно време на 2-ра скорост във задръстването на Долни Богров вчера.
Днес я закарах в първия срещнат сервиз и там смениха някаква малка част отпред при двигателя. Излезе ми 20лв.
Въпросът ми е някои имал ли е същият проблем и съсипват ли се много скоростната кутия или двигателя след тези 20-30км тръгване на 2-ра и 3-та скорост. Днес автомонтьора беше малко пестелив откъм информация.




Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Пон 23 юли 2007 21:01


Вдига се разхода на съединител и гориво.За скоростната кутия не е проблем.По принцип скоростите на марката са направени добре и при нормална експлоатация рядко създават проблеми.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Пон 23 юли 2007 21:10


Едно силиконово кръгче ти се е скъсало, трябва да се смени. Ново оригинално струва 135лв., ново неоригинално 25-35лв., защото върви с една метална ос и зъбно колело. Аз лично си сменям само силиконовото с такова от каучук (намирам подходящо) за 2лв. и готово. Ето ти скица къде се намира и как изглежда (ограденото със синьо):
Изображение

Ако ти трябва оригинален номер - мога да ти изровя...

*Нищо и няма, че си я карал така... малко повече си износил съединителя, но.... случва се! :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 23 юли 2007 21:15


Vento,мисля,че 1,4 ABD е с другия механизъм на превключване на скоростите.Схемичка след малко.Тази,която си постнал ти е за 1.8,2.0 и 1,6 100 к.с.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Пон 23 юли 2007 21:16


Май само ABF и AAA са с друг, 1,4 мисля е с тоя... не ми се ровеше.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 23 юли 2007 21:23


Изображение

Това излиза за 1.4 АБД и 1.6 АБУ,според ЕТОС.Разбира се,възможни са и различия,но когато аз търсих ремонтен комплект за моите скорости по магазините ми предложиха малката гумена топчица+алуминиевото тяло за 1,4 АБД,а аз съм с другата лостова система.

АБФ ми се струва,че е с жила,както и повечето дизелови.

Най-вероятно за момчето няма особен смисъл да му показваме схемите,но нека ги има и за останалите колеги.

Силиконовата топка на твоята схема е отговорна за движението "напред-назад" на лоста.Когато падне или се изхлузи тя, лостът иполучава забележителен луфт напред и назад.Когато луфтът е страничен,най-вероятно са за смяна гадните оранжеви втулки,едната на стойка при двигателя и една вътре в купето.Скоро ги подменях (гадна работа...),както и всички втулчици по системата.Сега включва все едно лостът е потопен в мед :D
Ремонтни комплекти се намират по магазините,не са скъпи,подмяната им е играчка.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Пон 23 юли 2007 21:27


Да, и аз сега видях, че 1,4 го дават с тоя механизъм, но май и той има такова силиконова - за обиране на луфта (май е 30 на скицата). Иначе като падне то (при мен падна веднъж), лостът става като джойстик - където го оставиш, там стои... и няма нацелване на скоростите и не знаеш на коя си...
Големите мотори са с жила, да. Но дизелите не - поне 1,9D/1,9TD... TDi не съм заглеждал, но според ЕТОС и те са като 1,8.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 23 юли 2007 21:30


Vento написа:Да, и аз сега видях, че 1,4 го дават с тоя механизъм, но май и той има такова силиконова - за обиране на луфта (май е 30 на скицата).

Да,точно прав си,при тях се разваля детайл номер 31 от схемата,която постнах аз.
Значи само ТДИ са с жила,за тях съм сигурен,гледал съм ги :P .


Потребителски аватар
joro801
Мнения: 198
Регистриран на: Нед 10 юни 2007 21:44
Автомобил: GOLF 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот joro801 » Пон 23 юли 2007 22:16


Споко това си проблем , при 3те , няма да ти има нишо на скоростите , преди време и на мен ми се строши тоя механизъм , така че споко си джиткай колицата.


Asen_0800
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 22 юни 2007 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_0800 » Вто 24 юли 2007 9:23


Благодаря за бързия отговор колеги. И между другото и схемата ми беше много интересно да я разгледам :) На мен ми смениха детайл номер 31 от втората схема.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Пешо123 и 69 госта