Мъча се аз с тея климатици ама ми трябва малко помощ

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мъча се аз с тея климатици ама ми трябва малко помощ

Мнениеот zfa159 » Нед 22 юли 2007 19:50


kamus11 написа:
zfa159 написа:Става дума за следното :
замислил съм се да си изпляскам в багажника един климатик (имам си джаджа за 220V до около 600-700W).
Обаче не ми е много ясно какъв точно тип климатик да използвам :
-спрях се на прозоръчен тип понеже са най-евтини ама не ми е ясно дали ще му пречи това,че външната около среда му е и вътрешна.
Също така гледах един тип в стария ми офис,който беше точно като табуретка и си седи на земята и е само едно тяло (не помня дали имаше отводител за горещия въздух).
Та се чудя ако си намеря такъв тип (незнам вторите как се казват) би трябвало да ми свърши работа или в най-лошия случай да иска отвеждане на горещи въздух навън което не е проблем (Пасат с коминче ;) )
Иначе ако може да се ползва прозоръчен и пак по някакъв начин да му отвеждам топлото (ако ще е необходимо) си купувам веднага за около 200лв :)
Благодаря!
ти някаква страшна глупост си решил да направиш .......само ще ти кажа че тия неща тежат около 50 60 кг ....а на татък нямя кво да коментирам

Е..с.ега подробности....то затова е комби да мъкне :)
Не по принцип аз питам заради самата идея не че съм тръгнал да го реализирам ама има много колеги дето си го мислят съвсем сериозно (понякога и аз де).




Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Пет 27 юли 2007 0:27


Цъфо 159 ,има една страхотна сцена в "Полет над кукувиче гнездо".Там индианецът се опита със невероятно напиняне да изкърти една мивка пред очите на сички откачалки в лудницата.Не успя .Откачалките почти му се присмяха. Той обаче каза: "ама поне пък опитах да я откъртя". Да припомням ли на колегите какво стана накрая!!!
Значи,поне опитай!!! :D


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 27 юли 2007 9:28


Помисли как да направиш компресора да е на 12В.За външния вентилатор ще намериш такъв на 12В,а електрониката ще я преправиш на 12В.Тя май е и на толкова.
И си в джаза.


Потребителски аватар
asengamalov
Мнения: 285
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот asengamalov » Нед 29 юли 2007 7:59


ще прецакаш генератора или поне няма да смогва според мен


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Нед 29 юли 2007 9:00


Хайде да подскажа и аз една идея.
На времето имаше едни хладилници "Мраз" които работиха без компресор а за хладилен агент исползваха амоняк. Не бяха кои знае какво но вършеха прилична работа. Амоняка се загряваше с един малък нагревател мисля че беше от порядъка на 100-150 вата и така се испаряваше. Тази консумация не е толкова голяма за един автомобил. все пак фаровете консумират горе долу толкова, пък и може да се помисли за алтернативен начин за загряване в автомобила топлина има колкото иска човек. С малко преправяне на един стар хладилник и някои по сръчен колега може да вземе да се получи нещо :)


Realll
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 28 юли 2007 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот Realll » Нед 29 юли 2007 13:19


А някой може ли да каже какви са цените на автомобилните климатици? (имам предвид да ти монтират нов) :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 29 юли 2007 17:42


Realll написа:А някой може ли да каже какви са цените на автомобилните климатици? (имам предвид да ти монтират нов) :roll:


~2000 лв.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 29 юли 2007 20:17


Аз проблема си го реших като смених колата - старата замина служебна и си взех същия Пасат (по-нов с 3 години,доста по-запазен за същите пари) ама с климатроник и направо се родих в жегите :)
Иначе съм човек-експериментатор и все пак си мисля за хладилника :)


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Вто 31 юли 2007 11:24


zfa159 написа:Аз проблема си го реших като смених колата - старата замина служебна и си взех същия Пасат (по-нов с 3 години,доста по-запазен за същите пари) ама с климатроник и направо се родих в жегите :)
Иначе съм човек-експериментатор и все пак си мисля за хладилника :)

Много правилно решен проблем!Малко усмивка в горещините не е излишна,а докато мислиш колега за хладилника,сети се колко литра е обема на купето и колко на сандъка на хладилника и как са изолирани едното и другото.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 31 юли 2007 11:41


б-ИВАН написа:
zfa159 написа:Аз проблема си го реших като смених колата - старата замина служебна и си взех същия Пасат (по-нов с 3 години,доста по-запазен за същите пари) ама с климатроник и направо се родих в жегите :)
Иначе съм човек-експериментатор и все пак си мисля за хладилника :)

Много правилно решен проблем!Малко усмивка в горещините не е излишна,а докато мислиш колега за хладилника,сети се колко литра е обема на купето и колко на сандъка на хладилника и как са изолирани едното и другото.

По принцип от опит глава не боли,практически е доказано че много зависи от опита ама то тоя най-много да съсипем хладилника :)
Обема е различен ама и минималната температура е различна понеже за колата ако трябва да е около 20-тина градуса в хладилника е около 0 или там някъде.
Пък и всичко ще е въпрос на време за достигане на ниска температура (няма да е малко ама въпроса е принципен)


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Вто 31 юли 2007 12:03


zfa159 написа:
б-ИВАН написа:
zfa159 написа:Аз проблема си го реших като смених колата - старата замина служебна и си взех същия Пасат (по-нов с 3 години,доста по-запазен за същите пари) ама с климатроник и направо се родих в жегите :)
Иначе съм човек-експериментатор и все пак си мисля за хладилника :)

Много правилно решен проблем!Малко усмивка в горещините не е излишна,а докато мислиш колега за хладилника,сети се колко литра е обема на купето и колко на сандъка на хладилника и как са изолирани едното и другото.

По принцип от опит глава не боли,практически е доказано че много зависи от опита ама то тоя най-много да съсипем хладилника :)
Обема е различен ама и минималната температура е различна понеже за колата ако трябва да е около 20-тина градуса в хладилника е около 0 или там някъде.
Пък и всичко ще е въпрос на време за достигане на ниска температура (няма да е малко ама въпроса е принципен)[/quote
Добре бе колега,като преправиш хладилника на кола,викни ме да ти го санирам отвън за изолация.Даже ще донеса дом.ракийка да полеем изобретението.


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Вто 31 юли 2007 12:16


Не става така, както си го замислил. Колко ампера ти е алтернатора? Ако е 70 A, най-много можеш да изстискаш 840 W. За кое по-напред? Нали трябва акумулатор да зареждаш, фарове, мигачи, електрониката по двигателя...
Мисли за поставянето на втори алтернатор. Обаче не знам дали ще се справиш с празния ход.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 31 юли 2007 17:07


Абе мощността (за варианта с "безкомпресорен" хладилник) не е проблем - 100тина вата ще се намерят, а и в окончателния вариант би било тарикатски да не се ползва ток за загряване а охладителната течност. :-) А и на пасатите генераторите са 90A.

Но има проблеми:
- Трябва да се разрежат тръбите на хладилника за да се изнесе радиатора навън, което значи необходимост от пълнене с фреон;
- не е сигурно дали ще работи (температурите около колата са много високи в жегите, дали ще има достатъчен топлообмен на радиатора)?

Общо взето би било идейно да се сложи един такъв хладилник (продават се и сега - минибарове се водят) в комбито отзад, да се захрани с 12->220V преобразувател и да се види как ще работи с отворена врата просто.

Ако работи добре - охлажда, не се обледенява и т.н., вече може да се мисли за по-нататъшно развитие на идеята. Подозирам обаче че или няма да работи зарад жегата, или ще работи но ще се обледява.

Аз имам такъв хладилник на вилата, ама е много стар (МРАЗ производство 67-ма година и още бачка с оригиналните си части!) и е много масивен, май не влизаше прав отзад, а легнал няма да работи. :-)

Има минибарове които са доста компактни и биха били по-удобни за проба. В краен случай за охлаждане на бира ще става. :-)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Чет 02 авг 2007 9:27


Не става с такъв хладилник. Мощноста му е прекалено малка и няма да свърши никаква работа. Тука трябват около 2 киловата охладителна мощност а не ватове. Освен това не работят с фреон а със смес от вода, амоняк и водород и поради принципа на работа трябва да стоят хоризонтално иначе просто не работят. В автомобила трудно може да го накараш да стои хоризонтално особено в движение.
Иначе може да го изпробвате и вкъщи в някоя по-малка стая го слагате на вратата към терасата или прозорец като задната част е навън а предната вътре, поуплътнявате го с каквото намерите и му слагате един вентилатор отвътре като му отворите вратата и отвън един да духа задната част. Ефекта ще бъде почти никакъв но на смелите не пречи да опитат.
не се обледенява

това просто е невъзможно, тези хладилници ако им оставиш вратата отворена и сами се размразяват , така че такава опасност няма :)


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Пон 13 авг 2007 23:20


Ей тва виж как са го направили хората :)

цък



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта