Понеже статията съм я писал аз... реших да се обадя...

за малко!
От началото на 2000г. карам Vento 1,8 (почти 8г. вече!), преди това карах Jetta 2 1,6 (от 1995 до 2000г. - 5г.!). На Джетата направих около 200.000км, на Vento-то - 110.000 дотук... От 1998г. до 2000г. имах 2 Голф 2-ки - 1,6 бензин и 1,6 дизел... От 1993г. в семейството имаме и Passat B3 '89г. 1,8. От 1992г. започнах да се занимавам малко по-сериозно с коли, в частност VW/AUDI. Имам околко 400-500.000км, 90% от тях с VW/AUDI. Минали са ми почти всички модели от по-старите години - от 1980 до 1997г. Това го казвам, за да са наясно критиците на какво се базира опитът ми с VW.
Личното ми мнение по темата е: седаните не са толкова стабилни (склонни са по-лесно да поднасят задницата - висока, тежка и мека) като хечбеците в завои при екстремно шофиране, освен това и спирачките им (особено ако са барабанни отзад) са малко по-слаби (заради теглото) от на съответния модел хечбек. При нормално шофиране няма да се усети разлика в поведението на двата модела. Седанът вози по-мека, балансирано и комфортно. По-тих е заради багажникът.
Понеже аз си карам малко по-екстремно, реших си двата проблема на Vento-то (според мен това са двата проблема) - смених си окачването с хубаво марково регулируемо спортно - KW Gewindefahrwerk, а спирачките с такива като на GT-моделите - дискове отзад и 256mm вентилирани отпред. Сега напълно ме устройва поведението му на пътя.
Пак подчертавам - хора, които карат спокойно и нормално НЯМА да открият разлика в поведението. А който не е убеден в думите ми, мога да го поканя да тестваме на един завой (ползвам го за проби и тестове)....

Голф 2, Голф 3, Джета 2, Венто с нормално окачване и с моето... Дори неспециалист ще усети разликите.
"НЕИЗЧИСЛЕНИ" наистина е доста пресилено, НО компромисно решени на 100%!!!!!
