Помощ при свързване на ламбда сонда

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Помощ при свързване на ламбда сонда

Мнениеот ikonoma » Вто 20 мар 2007 20:36


Здравейте!
Имам Шкода с двигател AEE. Всичко е добре с машинката - държи си оборотите и топла и студена, пали "на чукче", работи много хубаво, обаче има един проблем, който много ме дразни.
При потегляне трябва да се дава много газ и съединителя да се отпуска мнооого плавно, защото иначе изгасва. Просто сягаш губи сила в този момент. Случва се понякога на студен двигател да тръгвам по леко надолнище на първа, а когато стъпя вече на равното и подам газ да "забие муцуна", а в следващата секунда-две се изрязва (това става на студен двигател най-вече, на топъл не съм го забелязвал). Обаче горе описаното го има винаги.
Какво може да е?
Предварително ви благодаря за отговорите!

Последна промяна от ikonoma на Съб 04 авг 2007 14:21, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 20 мар 2007 20:47


ба си загадките с този мотор. :(
При мен при потегляне набира без замисляне, но пък има проблеми с оборотите на ПХ -клатушкане -аха да загасне и ги вдигне за малко и пак отначало.
при палене вдига понякога на 2000-2500 об .гасиш паилиш бучи и така 2-3 пъти докато се нормализира.
Повее от 175/180 не ще посмъртно.


Потребителски аватар
spectrum
Мнения: 250
Регистриран на: Пон 17 апр 2006 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spectrum » Вто 20 мар 2007 22:06


с тоя двигател неможе да се излезне наглава щом върви се радваи и това е ... засъжеление пиша общи прикаски нямам идея как да ти помогна и аз с амоя АЕЕ съм имал и имам какви ли не причудливи проблеми нека поразбиращите да помагат ...


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Пон 21 май 2007 18:54


Здравейте отново!
Снабдих се с VAG-Com интерфейс и проверих компютъра за грешки. Ето какво излезе:

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 032 906 014 E
Component: MARELLI 1AVM 2177
1 Fault Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
07-10 - Signal to Low - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 907 379
Component: ABS ITTAE 20 GI V00
Coding: 03604
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1U1 919 033 L
Component: A+-KOMBIINSTR. VDO V08
Coding: 02142
Shop #: WSC 55297
IMMO-IDENTNR: SKZ7Z0T0027232
1 Fault Found:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 959 799 S
Component: Zentral-SG Komfort V41
Coding: 04097
Shop #: WSC 31480
3 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
37-00 - Faulty
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
35-00 - -
01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
37-00 - Faulty

End -------------------------------------------------------


Дали е възможно грешката в Address 01 да има някакво отношение към проблема? И какво ще рече тя?


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Пон 21 май 2007 19:05


8) виж къде ти отлепва саединителя, противно на всички теории на голфа ми като беше тръгнал , правеше подобна магария, вместо да се форсиа при тръгване и да нарастват оборотите а колата да не върви, глъхнеше и забива муцуна и на 2 ро трето натскане зацепва,... и го смених и си бше за смяна,..


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 21 май 2007 19:28


Много възможно!!!
До колкото разбирам грешката се отнася за така наречената Ламда сонда или както е писан там Oxygen Sensor.
Той отчита дали в изгорелите газове има остатъчен не изгорял кислород. дава сигнал на ECU-то и то определя от друга страна дали да увеличи горивото или да го намали.
Това е общо казано щото толко са ми познанията. Има колеги дето разбират повече дано ти отговорят!!!
Успех!!!

п.п. до колкото знам този сензор е около 100-150 лв.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 21 май 2007 23:14


00525 :Heated oxygen sensor (HO2S)1 - implausible signal
Probable cause : Wiring HO2S ,heating inoperative,fuel level low

Погледни и как ти е импулса на сондата на осцилографа на VagCom a
Иначе с волтметър м/у 4 извод на сондата и маса /0-1В/, но осцилограмата е по-показателна.


Потребителски аватар
eckopratt
Мнения: 60
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Няма сила при потегляне

Мнениеот eckopratt » Вто 22 май 2007 5:31


Имам същия проблем, двигателя е 2Е... сменяй сондата и на мен ми показа същите грешки при диагностика. Внимавай че има много ментакк, куцо и сляпо продава квото му падне.


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Сря 25 юли 2007 22:08


kris11 написа:00525 :Heated oxygen sensor (HO2S)1 - implausible signal
Probable cause : Wiring HO2S ,heating inoperative,fuel level low

Погледни и как ти е импулса на сондата на осцилографа на VagCom a
Иначе с волтметър м/у 4 извод на сондата и маса /0-1В/, но осцилограмата е по-показателна.


Извинете, че отварям старата тема, но утре мисля да я закача пак на VAG-COM да видя как е положението. Въпроса ми е къде се намира този осцилограф?
Втория ми въпрос е има ли от къде да се гледат стойностите на изгорелите газове, например CO, CO2?


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Пет 03 авг 2007 7:22


Такаа.
Снощи закачих колата на VAG-COM и дежурната грешка за ламбдата си беше там. Изтрих я и пуснах VAG Scope да видя графиката на напрежението и. Обаче никаква я нямаше, т.е въобще не се чертаеше, а напрежението се изменяше от 0,03-0,04-0,05 V при обороти от празен ход до към 2500. Мисля, че е пълен крах. Какво ще кажете?
Само ме притеснява да няма прекъснати кабели, но щом дава някакво напрежение не трябва да е така, нали?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 03 авг 2007 7:33


колега с три или с четири кабела е сондата ти?
ако е с Три значи корпуса на самата сонда е "-".
в руския сайт съм чел за проблем с масата на сондата и в резултат неправилно отчитане.
Идеята ми е пробвай с мултицет върху корпуса на сондата /масата/ и кабела за сигнала.
При 0,0. волта би трябвало да се бърка компа и той да пуска повечко гориво.
Затова е възможно според мене при рязко натискане на газта за ускорение - да се дави за момент колата и тогава да тръгва /само хипотеза де/.
Успех с оправянето на проблема.


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Пет 03 авг 2007 7:43


Моята е с четири кабела. Ето това чудо: http://www.aukro.cz/item210262315_skoda ... html#photo


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 03 авг 2007 8:05


значи не може да е от масата.
Вероятно сондата се е сдухала нацяло.
След смяната и е желателно да си занулиш компа /да изтриеш грешките/.


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Съб 04 авг 2007 14:23


Взех сонда NGK. Сега трябва да свържа кабелите. На оригиналната BOSCH са два бели 1 и 2 позиция на буксата, сив 3 и черен 4.
На новата цветовете на кабелите са същите. Дали отговарят и как мога да се уверя?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 04 авг 2007 14:54


сивия е минус
белите са подгрева
а черния е сигнала към компа.

Сондите с три кабела имат - 2 бели и един черен
а тези с един - само черен за сигнала
слагай я и не се бой едни и същи са.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта