


олекотяване на Голф 2
- G3
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
- Автомобил: Vw Sharan 7M
- Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
- Местоположение: КалифорНия
олекотяване на Голф 2
да речеме един голф2 до 90 коня (1.6 - 1.8 какъвто се намери) се олекоти (като голфа на киро от божура та може и повече) и да стане негоден за обществените пътища, се реализира то какъв би бил резултата в вървежа ? въобще дали ще има разлика и смисъл ?
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
По тая тема имаше един американски сайт, където бяха взели една обикновена хонда и я "тунинговаха" по тоя начин...Махаха, махаха и мереха подобрението в ускорението до 100, докато накрая не остана само част от пода с двигателя и скоростната кутия, една седалка и волан...а може би нямаше и седалка, не помня, но с всичко орязано постигнаха ускорение от 0 до 100 за 6 секунди
Болни мозъци, а за да урязваш до дупка едно купе, то мотора ти трябва да е напънат на макс и да няма на къде повече....

- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: олекотяване на Голф 2
G3 написа:да речеме един голф2 до 90 коня (1.6 - 1.8 какъвто се намери) се олекоти (като голфа на киро от божура та може и повече) и да стане негоден за обществените пътища, се реализира то какъв би бил резултата в вървежа ? въобще дали ще има разлика и смисъл ?
"Олекотявай" и смятай...

http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: abf
- Местоположение: София
- Контакти:
- CRX Racing
- Мнения: 1246
- Регистриран на: Вто 11 апр 2006 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- G3
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
- Автомобил: Vw Sharan 7M
- Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
- Местоположение: КалифорНия
NovobranecGT написа:По тая тема имаше един американски сайт, където бяха взели една обикновена хонда и я "тунинговаха" по тоя начин...Махаха, махаха и мереха подобрението в ускорението до 100, докато накрая не остана само част от пода с двигателя и скоростната кутия, една седалка и волан...а може би нямаше и седалка, не помня, но с всичко орязано постигнаха ускорение от 0 до 100 за 6 секундиБолни мозъци, а за да урязваш до дупка едно купе, то мотора ти трябва да е напънат на макс и да няма на къде повече....
като е била цяла какво е било времето ?
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: abf
- Местоположение: София
- Контакти:
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Една много стара статия по въпроса...и много спорна...
Теорията и практиката показва ,че намаляването (олекотяването) на масата на състезателния автомобил може да подобри динамиката и спирачните свойства на състезателния от 1-20% без да се правят други промени по двигател, трансмисия и ходова част.
Ако приемем, че конструктивната маса (тегло на автомобила + гориво и инструменти и водача му е 100%) то спокойно може да се олекоти до 40%!
За да се получи този ефект може да се направят следните мероприятия:
1. Олекотяване чрез замяна на елементи от каросерията със същите, но
изработени от леки материали
1.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране и замяната им със следните елементи:
- замяна на чистачките (поставя се централно една и стои вертикално-по този начин се подобрява аеродинамиката и намалява масата с около 0,1%);
- замяна на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- замяна на част от изпускателните тръби (поставя се мегафон с по-къса дъжина и по-малка маса , това намалява масата с около 2-3%);
- демонтиране на оригиналните педали и скоростен лост и поставяне на олекотени от алуминий с множество отвори;
- демонтиране на оригиналният резервоар и замяната му с пластмасов;
- замяна на стоманените джанти с изработени от леки лети сплави;
- изработване на капаци, врати и калници от пластмаса и стъклопластика:
- замяна на стъклата на вратите с такива от прозрачен плециглас (тук масата може да се намали до 15%);
- поставяне на странични огледала с по-малка маса и размери;
- поставяне на брони от пластмаса и стъклопластика;
- изработване на каросерия от алуминий, (олекотяване до 20%);
2. Олекотяване чрез демонтиране на елементи от каросерията
2.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране на следните елементи:
- демонтиране на тапицерията и постелката на пода и вратите на автомобила;
- демонтиране на седалките на пътниците;
- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;
- демонтиране на едната чистачка;
- демонтиране на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- демонтиране на част от изпускателните тръби;
Отстраняването на изброените елементи от автомобила може да намали
масата на състезателния автомобил до 20%, което ще подобри динамиката на автомобила с около 10% .
3. Материали за изработка
Използват се следните материали:
- леки метали и сплави (Алуминий, Титан, Магнезий и техните сплави);
- Полимери (пластмаса);
- Стъклопластика;
- Гума;
- Плециглас;
- Карбон, Кевлар и Арамид;

Теорията и практиката показва ,че намаляването (олекотяването) на масата на състезателния автомобил може да подобри динамиката и спирачните свойства на състезателния от 1-20% без да се правят други промени по двигател, трансмисия и ходова част.
Ако приемем, че конструктивната маса (тегло на автомобила + гориво и инструменти и водача му е 100%) то спокойно може да се олекоти до 40%!
За да се получи този ефект може да се направят следните мероприятия:
1. Олекотяване чрез замяна на елементи от каросерията със същите, но
изработени от леки материали
1.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране и замяната им със следните елементи:
- замяна на чистачките (поставя се централно една и стои вертикално-по този начин се подобрява аеродинамиката и намалява масата с около 0,1%);
- замяна на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- замяна на част от изпускателните тръби (поставя се мегафон с по-къса дъжина и по-малка маса , това намалява масата с около 2-3%);
- демонтиране на оригиналните педали и скоростен лост и поставяне на олекотени от алуминий с множество отвори;
- демонтиране на оригиналният резервоар и замяната му с пластмасов;
- замяна на стоманените джанти с изработени от леки лети сплави;
- изработване на капаци, врати и калници от пластмаса и стъклопластика:
- замяна на стъклата на вратите с такива от прозрачен плециглас (тук масата може да се намали до 15%);
- поставяне на странични огледала с по-малка маса и размери;
- поставяне на брони от пластмаса и стъклопластика;
- изработване на каросерия от алуминий, (олекотяване до 20%);
2. Олекотяване чрез демонтиране на елементи от каросерията
2.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране на следните елементи:
- демонтиране на тапицерията и постелката на пода и вратите на автомобила;
- демонтиране на седалките на пътниците;
- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;
- демонтиране на едната чистачка;
- демонтиране на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- демонтиране на част от изпускателните тръби;
Отстраняването на изброените елементи от автомобила може да намали
масата на състезателния автомобил до 20%, което ще подобри динамиката на автомобила с около 10% .
3. Материали за изработка
Използват се следните материали:
- леки метали и сплави (Алуминий, Титан, Магнезий и техните сплави);
- Полимери (пластмаса);
- Стъклопластика;
- Гума;
- Плециглас;
- Карбон, Кевлар и Арамид;
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: abf
- Местоположение: София
- Контакти:
от вътре може да се махнат: седалки, таван, кори, стелки, мокери, панели, барче, жабка, дръжки, врътки, всичко от багажника,
огледало за обратно виждане,да се оставят само важните уреди от таблото... давайте идеи за други неща, които пропускам
от към двг: казанче за чистачките, акумулатор, друго ?
екстериор: огледала, стопове, брони, лаисни, чистачки, преден капак(заменен с плексиглас или стъклопласт)
изпускателна с-ма по лека по къса, резервоар по малък по лек, джанти - леки ( има на ОЗ 2.5 кг джанта ама струва 1500лв)
и затворени или без остри ръбове, предни калници от стъклопласт или плексиглас, други предложения по външните елементи
огледало за обратно виждане,да се оставят само важните уреди от таблото... давайте идеи за други неща, които пропускам

от към двг: казанче за чистачките, акумулатор, друго ?
екстериор: огледала, стопове, брони, лаисни, чистачки, преден капак(заменен с плексиглас или стъклопласт)
изпускателна с-ма по лека по къса, резервоар по малък по лек, джанти - леки ( има на ОЗ 2.5 кг джанта ама струва 1500лв)
и затворени или без остри ръбове, предни калници от стъклопласт или плексиглас, други предложения по външните елементи
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта