олекотяване на Голф 2

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
G3
Мнения: 1549
Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
Автомобил: Vw Sharan 7M
Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
Местоположение: КалифорНия

олекотяване на Голф 2

Мнениеот G3 » Нед 05 авг 2007 21:50


да речеме един голф2 до 90 коня (1.6 - 1.8 какъвто се намери) се олекоти (като голфа на киро от божура та може и повече) и да стане негоден за обществените пътища, се реализира то какъв би бил резултата в вървежа ? въобще дали ще има разлика и смисъл ?




Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Нед 05 авг 2007 22:04


Разлика ще има няма как....по малко кила винаги се отразяват по-добре.
Смисъл - ти си преценяваш. Ако караш децата на градина едва ли, но ако си всяка неделя на Божура - смисъл има


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 06 авг 2007 7:22


По тая тема имаше един американски сайт, където бяха взели една обикновена хонда и я "тунинговаха" по тоя начин...Махаха, махаха и мереха подобрението в ускорението до 100, докато накрая не остана само част от пода с двигателя и скоростната кутия, една седалка и волан...а може би нямаше и седалка, не помня, но с всичко орязано постигнаха ускорение от 0 до 100 за 6 секунди :D Болни мозъци, а за да урязваш до дупка едно купе, то мотора ти трябва да е напънат на макс и да няма на къде повече....


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: олекотяване на Голф 2

Мнениеот Li4o » Пон 06 авг 2007 7:53


G3 написа:да речеме един голф2 до 90 коня (1.6 - 1.8 какъвто се намери) се олекоти (като голфа на киро от божура та може и повече) и да стане негоден за обществените пътища, се реализира то какъв би бил резултата в вървежа ? въобще дали ще има разлика и смисъл ?

"Олекотявай" и смятай... :)
http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Пон 06 авг 2007 9:32


И преди състезание хубаво трябва да се :WC защото и това е от значение :wink: mhihi


V.Nanovski
Мнения: 294
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: abf
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот V.Nanovski » Пон 06 авг 2007 9:40


а да питам примерно като се махнат всички панели от интериора без да се реже нищо от ламарините трябва ли да се слагат ролбари ?


Потребителски аватар
CRX Racing
Мнения: 1246
Регистриран на: Вто 11 апр 2006 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот CRX Racing » Пон 06 авг 2007 10:38


Vidkata написа:а да питам примерно като се махнат всички панели от интериора без да се реже нищо от ламарините трябва ли да се слагат ролбари ?

Предполагам, че не.


Потребителски аватар
G3
Мнения: 1549
Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
Автомобил: Vw Sharan 7M
Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
Местоположение: КалифорНия

Мнениеот G3 » Пон 06 авг 2007 10:40


NovobranecGT написа:По тая тема имаше един американски сайт, където бяха взели една обикновена хонда и я "тунинговаха" по тоя начин...Махаха, махаха и мереха подобрението в ускорението до 100, докато накрая не остана само част от пода с двигателя и скоростната кутия, една седалка и волан...а може би нямаше и седалка, не помня, но с всичко орязано постигнаха ускорение от 0 до 100 за 6 секунди :D Болни мозъци, а за да урязваш до дупка едно купе, то мотора ти трябва да е напънат на макс и да няма на къде повече....

като е била цяла какво е било времето ?


V.Nanovski
Мнения: 294
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: abf
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот V.Nanovski » Пон 06 авг 2007 10:42


а при улекотяването създават ли се проблеми със стабилността нали се пак теглото намаля или едно спортно окачване оправя нещата


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пон 06 авг 2007 10:47


Една много стара статия по въпроса...и много спорна... :)


Теорията и практиката показва ,че намаляването (олекотяването) на масата на състезателния автомобил може да подобри динамиката и спирачните свойства на състезателния от 1-20% без да се правят други промени по двигател, трансмисия и ходова част.
Ако приемем, че конструктивната маса (тегло на автомобила + гориво и инструменти и водача му е 100%) то спокойно може да се олекоти до 40%!
За да се получи този ефект може да се направят следните мероприятия:

1. Олекотяване чрез замяна на елементи от каросерията със същите, но
изработени от леки материали

1.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране и замяната им със следните елементи:
- замяна на чистачките (поставя се централно една и стои вертикално-по този начин се подобрява аеродинамиката и намалява масата с около 0,1%);
- замяна на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- замяна на част от изпускателните тръби (поставя се мегафон с по-къса дъжина и по-малка маса , това намалява масата с около 2-3%);
- демонтиране на оригиналните педали и скоростен лост и поставяне на олекотени от алуминий с множество отвори;
- демонтиране на оригиналният резервоар и замяната му с пластмасов;
- замяна на стоманените джанти с изработени от леки лети сплави;
- изработване на капаци, врати и калници от пластмаса и стъклопластика:
- замяна на стъклата на вратите с такива от прозрачен плециглас (тук масата може да се намали до 15%);
- поставяне на странични огледала с по-малка маса и размери;
- поставяне на брони от пластмаса и стъклопластика;
- изработване на каросерия от алуминий, (олекотяване до 20%);

2. Олекотяване чрез демонтиране на елементи от каросерията

2.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране на следните елементи:
- демонтиране на тапицерията и постелката на пода и вратите на автомобила;
- демонтиране на седалките на пътниците;
- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;
- демонтиране на едната чистачка;
- демонтиране на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- демонтиране на част от изпускателните тръби;
Отстраняването на изброените елементи от автомобила може да намали
масата на състезателния автомобил до 20%, което ще подобри динамиката на автомобила с около 10% .

3. Материали за изработка

Използват се следните материали:
- леки метали и сплави (Алуминий, Титан, Магнезий и техните сплави);
- Полимери (пластмаса);
- Стъклопластика;
- Гума;
- Плециглас;
- Карбон, Кевлар и Арамид;


Потребителски аватар
golfarata
"Селски тунинг"
Мнения: 1196
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На село

Мнениеот golfarata » Пон 06 авг 2007 11:39


ето защо г60то на цунамите е орезано като шевролет ел камино ама без каросерията назад .............


Потребителски аватар
G3
Мнения: 1549
Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
Автомобил: Vw Sharan 7M
Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
Местоположение: КалифорНия

Мнениеот G3 » Пон 06 авг 2007 12:18


golfarata написа:ето защо г60то на цунамите е орезано като шевролет ел камино ама без каросерията назад .............

дали е на цунами? май си е голфа на киро...
Изображение
Изображение


V.Nanovski
Мнения: 294
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: abf
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот V.Nanovski » Пон 06 авг 2007 12:24


от вътре може да се махнат: седалки, таван, кори, стелки, мокери, панели, барче, жабка, дръжки, врътки, всичко от багажника,
огледало за обратно виждане,да се оставят само важните уреди от таблото... давайте идеи за други неща, които пропускам :)

от към двг: казанче за чистачките, акумулатор, друго ?

екстериор: огледала, стопове, брони, лаисни, чистачки, преден капак(заменен с плексиглас или стъклопласт)
изпускателна с-ма по лека по къса, резервоар по малък по лек, джанти - леки ( има на ОЗ 2.5 кг джанта ама струва 1500лв)
и затворени или без остри ръбове, предни калници от стъклопласт или плексиглас, други предложения по външните елементи



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73 и 27 госта