Жило на седалка Голф2
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Жило на седалка Голф2
Накратко скъса ми се жилото на лявата предна седалка,което управлява двете "кукички",които позволяват на облегалката да се движи напред, за да може да се достигне до задните седалките. Някой да знае може ли да се смени това жило,защото като гледам жилото май е зашито в самата тапицерия. И сега като иска някой да мине отзад трябва ръчно да повдигам тази кукичка,което е адкси неприятно
- niki_vw
- Мнения: 285
- Регистриран на: Вто 17 авг 2004 11:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Колега имаш три варианта;
1. Махаш тапицерията на облегалката и оправяш жилото
2. Връзваш с тел кукичката която не се движи да не се закопчава
3. Не правиш нищо. Който иска да се качва има и дясна врата и така не се налага да правиш упражнението "стани-седни"
П.П. Моето жило също е скъсано и съм избрал вариант 3

1. Махаш тапицерията на облегалката и оправяш жилото
2. Връзваш с тел кукичката която не се движи да не се закопчава
3. Не правиш нищо. Който иска да се качва има и дясна врата и така не се налага да правиш упражнението "стани-седни"
П.П. Моето жило също е скъсано и съм избрал вариант 3



На мен и двете седалки са ми с телчици(от кламер). Има един момент, в който самите кукички(от вътрешната страна на седалките) се захващат леко и когато дърпаш седалката напред има едно леко щракване, защото самата седалка леко се огъва и отпуска и от другата страна. Идеята е съвсем леко с телчицата да прибереш кукичката, но все пак да държи. Така съм си от доста времи и не съм имал проблеми. 

- leavon
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Жилото на облегалката няма връзка с кожата. То минава през специални места върху металната част на облегалката. Няма проблем и не е трудно да махнеш кожата или тапицерията, но внимателно, защото отдолу има едни подплънки, които имат лошия навик да си променят обемите и формата при такава манипулация. след като се справиш с това, ще видиш как е разположено въжето - те са две между другото! Аз смених моите скъсани с жило от спирачка за колело. Хубаво е да бъде същата дебелина. Преди да сложиш новото, поразгледай за евентуална причина за скъсването и, ако има нещо очевадно, справи се с него. Направи така, че, ако можеш, да запазиш крайчетата на оригиналните жила, защото са направени по особен начин. Ако се наложи да правиш някъде снадка, можеш да използваш металната част с двете винтчета от устерклема с подходящ размер. Сглобяването - по обратен ред. Намести старателно подплънките!! Успех!!
P.S.: Това е за Г-2! За 3-ка не знам!
P.S.: Това е за Г-2! За 3-ка не знам!
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
току що намерих вариант 4 и вариант 5
Вариант 4:
слезнах в гаража и реших хубаво да разгледам целия механизъм както и всички малки части около кукичката. Говоря за лявата страна на седалката,там където се намира ролката за промяна градуса на облегалката. Първо свалих ролката, след това махнах тази декоративна плсатмаса,която се държи на две щипки. Така се вижда най-хубаво отвсякъде. Значи кукичката се държи на една пружина,която е захванта за металната пластина на самата седалка. На едно място има средна на големина дупка от която се показва края на пружината.За да се осводите от кукичката просто премахвате пружината с помощта на отверка или нещо друго. В следствие на което кукичката става с празен ход (предполагам,защото не го пробвах) и не се връща към законтрянето.
Вариант 5
Според мен най-лесния.Когато се премахне ролката и пластмасата е най-лесно да се види хода на кукичката.Значи точно под дупката предназначена за едната щипка на пластмасата има една друга,която използвах. Дръпнах кукичката ръчно назад и след това поставих един болт в по-горе описаната дупка. В следствие на което този болт не позволи на кукичката да се върне и остана в отворено положение.
Накратно един средно дълъг болт в дупката и работата е готова.
Дано сте разбрали нещо.
Вариант 4:
слезнах в гаража и реших хубаво да разгледам целия механизъм както и всички малки части около кукичката. Говоря за лявата страна на седалката,там където се намира ролката за промяна градуса на облегалката. Първо свалих ролката, след това махнах тази декоративна плсатмаса,която се държи на две щипки. Така се вижда най-хубаво отвсякъде. Значи кукичката се държи на една пружина,която е захванта за металната пластина на самата седалка. На едно място има средна на големина дупка от която се показва края на пружината.За да се осводите от кукичката просто премахвате пружината с помощта на отверка или нещо друго. В следствие на което кукичката става с празен ход (предполагам,защото не го пробвах) и не се връща към законтрянето.
Вариант 5
Според мен най-лесния.Когато се премахне ролката и пластмасата е най-лесно да се види хода на кукичката.Значи точно под дупката предназначена за едната щипка на пластмасата има една друга,която използвах. Дръпнах кукичката ръчно назад и след това поставих един болт в по-горе описаната дупка. В следствие на което този болт не позволи на кукичката да се върне и остана в отворено положение.
Накратно един средно дълъг болт в дупката и работата е готова.
Дано сте разбрали нещо.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
niki_vw написа:Колега имаш три варианта;
1. Махаш тапицерията на облегалката и оправяш жилото
2. Връзваш с тел кукичката която не се движи да не се закопчава
3. Не правиш нищо. Който иска да се качва има и дясна врата и така не се налага да правиш упражнението "стани-седни"
П.П. Моето жило също е скъсано и съм избрал вариант 3![]()
![]()
Аз бях с най- добрият вариант - 3 тия и дясна врата.Не се налагаше да ставам и слизам за да се качи някой. Много е удобно за водача

- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 30 госта