Промивка на охлаждането с Калгон

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Пон 27 авг 2007 20:55


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=56843
Не се занимавайте с глупости!Тоя чул това оня казал така...




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 28 авг 2007 8:05


jagler написа:...а камо ли с разяждащи в-ва да си напъхаш в охладителната с-ма. :roll:


Както вече казах, разяждащи са промивките специалните дето ги продават, и то и те са доста слабо киселинни. А кажи ми колко разяждащ е сапуна или праха за пране :?:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 28 авг 2007 8:07


kaiser666 написа:http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=56843
Не се занимавайте с глупости!Тоя чул това оня казал така...


Това не е станало от добавка и за 1 година :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 28 авг 2007 14:56


а и помислете какво има в съдомиялната машина - метални тръби и гумени съединения- според мен не е по-опасно промиването с това от колкото с течностите които продават.

Само да се заяда :wink: малко колега..... в съдомиялните много често нещата са от алпака и пластмаса..... там налягане кой знае какво няма и температурата нормално не е 90 - 100 градуса...... алуминият също не присъства кой знае колко .... така че е малко спорно какъв е резултата в дългосрочен план ... :wink: Иначе не оспорвам , че може баща ти принципно да е напълно прав..... :idea:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 28 авг 2007 16:58


Определено за двигатели с алуминиев блок това е опасно. В препарата има хлорни йони, които разяждат алуминия, но не и желязото. Т.е. според мен ако колата е с G12 антифриз (това ще рече че е с алуминиев блок ??) изобщо не трябва да се мисли за подобна операция.

Надявам се в мойта няма алуминиеви части по трасето, иначе съм им пре**ал най-малкото гланца и ще ме е яд :oops:


Потребителски аватар
yordankl
Мнения: 68
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994

Мнениеот yordankl » Сря 29 авг 2007 22:55


айде стига притеснения де.......нищо няма да и стане за 50- 80 км.после промивка с вода и наливаш новия антифриз...
Аз да ви се похваля какво направих....след промивка с хапче за съдомиална реших да видя на какво състояние ми е водната помпа, тъй като и без това бях източил антифриза....и като я смъквам какво да видя...помпата оригинална немска...колата е на около 170 хил.км. но на турбинката сичките лопатки счупени.....и хоп нова помпа за 60 лева и сега колицата ми върви на 85-92 градуса като и вентилатора се включва както трябва..та след смяна 3 пъти на термостат, термодатчик и отваряне на таблото за проверка на електрическите уреди, промивка на системата , и за щастие че не се набутах и с нов радиатор се указа водна помпа с изпочупени лопатки.....поне не видях да има никаква причина да се счупят(може би от старост щото са пласмасови- пък кой знае)
та ще си позволя да дам един съвет на всички които колиците им вдигат температура...ПРОВЕРЕТЕ СИ ВОДНАТА ПОМПА...и промивка евентуално...
парчетата от лопатките са някъде в двигателя щото не открих такива около водната помпа..дано не запушат някъде или да попаднат пак на новата че да я изпотрошат и нея...

днес прекарах цял следобед в гаража да си сменям водната помпа....и сега доволен си ударих една водка с кола и след това червено вино с тоник да не би да се укаже водката фалшива...ха наздраве..! :D

Та забравих да кажа...колицата я имам от 4 месеца нов внос от Италия и по принцип в жегата си вървеше 90-100-110 градуса.Към морето през Котленския проход отвън 45 градуса жега , вътре съм включил парното на макс да се охлажда двигателя.жената мърмори,детето пред топлинен шок........направо картинка..Та заради една водна помпа.. :D

Последна промяна от yordankl на Пон 03 сеп 2007 14:18, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 29 авг 2007 23:13


Сурватка му е майката :D
П.П.VW нямат проблеми с охладителната система, достатъчно е да източите мазгоча и да налеете антифриз, който иска може и да направи промивка с вода....Гарантирам, че дори и след 1 година антифриза ще е кристален(стига да е качествен)...избягвайте да сипвате чешмяна вода, това не е нито Лада, нито Москвич, нито Шкода :!: :D :wink:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 30 авг 2007 8:09


NovobranecGT написа:...избягвайте да сипвате чешмяна вода, това не е нито Лада, нито Москвич, нито Шкода :!: :D :wink:

А каква, минерална ли да му сипеме?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 30 авг 2007 10:17


дистилирана..
има антифризи, пригодени за работа с вода от чешмата...

при все, че водата у СФ не е много варовита...


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 30 авг 2007 12:25


wili98 написа:дистилирана..
има антифризи, пригодени за работа с вода от чешмата...

при все, че водата у СФ не е много варовита...

....дестилиранате е 1 лв литъра, така че....


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Чет 30 авг 2007 12:37


ръгам само чешмяна


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пет 31 авг 2007 20:52


dj_tuhla написа:Определено за двигатели с алуминиев блок това е опасно. В препарата има хлорни йони, които разяждат алуминия, но не и желязото. Т.е. според мен ако колата е с G12 антифриз (това ще рече че е с алуминиев блок ??) изобщо не трябва да се мисли за подобна операция.


Баща ти наистина ли е доцент по химия? Защото по мое време някъде към 8 клас се учеше химични свойства на елементите.

Алуминия е стабилен в кисела среда, е не и в 8 М азотна киселина. В алкална среда се разтваря почти като захар във вода. А това дето хлорните йони (те пък какво ли търсят в препарата за промивка на охладителна с-ма) не реагирали с желязото... е перла на химическата некомпетентност.


Калгона не е нито киселина, нито основа а модифициран природен катионит. Има ефект при миялните и паралните само при постоянна употреба, т.е. промивката на охладителна система с калгон е абсолютно безсмислена.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 01 сеп 2007 16:55


R@do написа:ръгам само чешмяна
:arrow:


yossarian написа:...

Едва ли има по вещ в химията тук, така че приемаме , че не е вредно, но леко безмислено :twisted:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Нед 02 сеп 2007 20:00


yossarian написа: Калгона не е нито киселина, нито основа а модифициран природен катионит.


Говорим за калгонит, или сомат, които са нам си колко в 1 таблетки за съдомиялна машина, включващи калгон в себе си - има лека разлика. Относно баща ми, изобщо не му беше мястото да го намесвам тука. Човека си е доцент, ма аз не съм и какво съм чул, пък запомнил пък разбрал и после написал е нещо различно от което е казал или имал предвид.

А са ми кажи дали случайно в съдомиялна не почерняват алуминиеви повърхности, щото аз с очите си съм го виждал.


Поздрави.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Нед 02 сеп 2007 21:08


dj_tuhla написа:А са ми кажи дали случайно в съдомиялна не почерняват алуминиеви повърхности, щото аз с очите си съм го виждал.


Поздрави.


Toва да си видял нещо още не означава, че си го разбрал.

Аз не съм виждал в съдомиялна алуминий да почернява, но вероятно защото Miele ползват само S-316 като конструкционен материал за съдомиалните :wink:

Що се касае до алуминия, ами той и във вода се разтваря. Единствено го спасява тънкия окисен слой. Това е и най-добрия начин за надписи върху алуминий. Повърхността се почиства, надписва се с лак и се потапя в гореща вода за 5 мин. Там където повърхността е покрита с лак остава светла, останалото в черно. Та сега горещата вода калгонит съдържащ в себе си калгон ли се явява?
:Mr Green Fun



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта