http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=56843
Не се занимавайте с глупости!Тоя чул това оня казал така...



Промивка на охлаждането с Калгон
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
а и помислете какво има в съдомиялната машина - метални тръби и гумени съединения- според мен не е по-опасно промиването с това от колкото с течностите които продават.
Само да се заяда



- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Определено за двигатели с алуминиев блок това е опасно. В препарата има хлорни йони, които разяждат алуминия, но не и желязото. Т.е. според мен ако колата е с G12 антифриз (това ще рече че е с алуминиев блок ??) изобщо не трябва да се мисли за подобна операция.
Надявам се в мойта няма алуминиеви части по трасето, иначе съм им пре**ал най-малкото гланца и ще ме е яд
Надявам се в мойта няма алуминиеви части по трасето, иначе съм им пре**ал най-малкото гланца и ще ме е яд

- yordankl
- Мнения: 68
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994
айде стига притеснения де.......нищо няма да и стане за 50- 80 км.после промивка с вода и наливаш новия антифриз...
Аз да ви се похваля какво направих....след промивка с хапче за съдомиална реших да видя на какво състояние ми е водната помпа, тъй като и без това бях източил антифриза....и като я смъквам какво да видя...помпата оригинална немска...колата е на около 170 хил.км. но на турбинката сичките лопатки счупени.....и хоп нова помпа за 60 лева и сега колицата ми върви на 85-92 градуса като и вентилатора се включва както трябва..та след смяна 3 пъти на термостат, термодатчик и отваряне на таблото за проверка на електрическите уреди, промивка на системата , и за щастие че не се набутах и с нов радиатор се указа водна помпа с изпочупени лопатки.....поне не видях да има никаква причина да се счупят(може би от старост щото са пласмасови- пък кой знае)
та ще си позволя да дам един съвет на всички които колиците им вдигат температура...ПРОВЕРЕТЕ СИ ВОДНАТА ПОМПА...и промивка евентуално...
парчетата от лопатките са някъде в двигателя щото не открих такива около водната помпа..дано не запушат някъде или да попаднат пак на новата че да я изпотрошат и нея...
днес прекарах цял следобед в гаража да си сменям водната помпа....и сега доволен си ударих една водка с кола и след това червено вино с тоник да не би да се укаже водката фалшива...ха наздраве..!
Та забравих да кажа...колицата я имам от 4 месеца нов внос от Италия и по принцип в жегата си вървеше 90-100-110 градуса.Към морето през Котленския проход отвън 45 градуса жега , вътре съм включил парното на макс да се охлажда двигателя.жената мърмори,детето пред топлинен шок........направо картинка..Та заради една водна помпа..
Аз да ви се похваля какво направих....след промивка с хапче за съдомиална реших да видя на какво състояние ми е водната помпа, тъй като и без това бях източил антифриза....и като я смъквам какво да видя...помпата оригинална немска...колата е на около 170 хил.км. но на турбинката сичките лопатки счупени.....и хоп нова помпа за 60 лева и сега колицата ми върви на 85-92 градуса като и вентилатора се включва както трябва..та след смяна 3 пъти на термостат, термодатчик и отваряне на таблото за проверка на електрическите уреди, промивка на системата , и за щастие че не се набутах и с нов радиатор се указа водна помпа с изпочупени лопатки.....поне не видях да има никаква причина да се счупят(може би от старост щото са пласмасови- пък кой знае)
та ще си позволя да дам един съвет на всички които колиците им вдигат температура...ПРОВЕРЕТЕ СИ ВОДНАТА ПОМПА...и промивка евентуално...
парчетата от лопатките са някъде в двигателя щото не открих такива около водната помпа..дано не запушат някъде или да попаднат пак на новата че да я изпотрошат и нея...
днес прекарах цял следобед в гаража да си сменям водната помпа....и сега доволен си ударих една водка с кола и след това червено вино с тоник да не би да се укаже водката фалшива...ха наздраве..!

Та забравих да кажа...колицата я имам от 4 месеца нов внос от Италия и по принцип в жегата си вървеше 90-100-110 градуса.Към морето през Котленския проход отвън 45 градуса жега , вътре съм включил парното на макс да се охлажда двигателя.жената мърмори,детето пред топлинен шок........направо картинка..Та заради една водна помпа..

Последна промяна от yordankl на Пон 03 сеп 2007 14:18, променено общо 2 пъти.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Сурватка му е майката
П.П.VW нямат проблеми с охладителната система, достатъчно е да източите мазгоча и да налеете антифриз, който иска може и да направи промивка с вода....Гарантирам, че дори и след 1 година антифриза ще е кристален(стига да е качествен)...избягвайте да сипвате чешмяна вода, това не е нито Лада, нито Москвич, нито Шкода


П.П.VW нямат проблеми с охладителната система, достатъчно е да източите мазгоча и да налеете антифриз, който иска може и да направи промивка с вода....Гарантирам, че дори и след 1 година антифриза ще е кристален(стига да е качествен)...избягвайте да сипвате чешмяна вода, това не е нито Лада, нито Москвич, нито Шкода



- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
dj_tuhla написа:Определено за двигатели с алуминиев блок това е опасно. В препарата има хлорни йони, които разяждат алуминия, но не и желязото. Т.е. според мен ако колата е с G12 антифриз (това ще рече че е с алуминиев блок ??) изобщо не трябва да се мисли за подобна операция.
Баща ти наистина ли е доцент по химия? Защото по мое време някъде към 8 клас се учеше химични свойства на елементите.
Алуминия е стабилен в кисела среда, е не и в 8 М азотна киселина. В алкална среда се разтваря почти като захар във вода. А това дето хлорните йони (те пък какво ли търсят в препарата за промивка на охладителна с-ма) не реагирали с желязото... е перла на химическата некомпетентност.
Калгона не е нито киселина, нито основа а модифициран природен катионит. Има ефект при миялните и паралните само при постоянна употреба, т.е. промивката на охладителна система с калгон е абсолютно безсмислена.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
yossarian написа: Калгона не е нито киселина, нито основа а модифициран природен катионит.
Говорим за калгонит, или сомат, които са нам си колко в 1 таблетки за съдомиялна машина, включващи калгон в себе си - има лека разлика. Относно баща ми, изобщо не му беше мястото да го намесвам тука. Човека си е доцент, ма аз не съм и какво съм чул, пък запомнил пък разбрал и после написал е нещо различно от което е казал или имал предвид.
А са ми кажи дали случайно в съдомиялна не почерняват алуминиеви повърхности, щото аз с очите си съм го виждал.
Поздрави.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
dj_tuhla написа:А са ми кажи дали случайно в съдомиялна не почерняват алуминиеви повърхности, щото аз с очите си съм го виждал.
Поздрави.
Toва да си видял нещо още не означава, че си го разбрал.
Аз не съм виждал в съдомиялна алуминий да почернява, но вероятно защото Miele ползват само S-316 като конструкционен материал за съдомиалните

Що се касае до алуминия, ами той и във вода се разтваря. Единствено го спасява тънкия окисен слой. Това е и най-добрия начин за надписи върху алуминий. Повърхността се почиства, надписва се с лак и се потапя в гореща вода за 5 мин. Там където повърхността е покрита с лак остава светла, останалото в черно. Та сега горещата вода калгонит съдържащ в себе си калгон ли се явява?

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта