Koя поддръжка е по скъпа?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Koя поддръжка е по скъпа?

Мнениеот The Red Guy » Пет 07 сеп 2007 10:37


Мисля, мисля и стигам до извода, че трябва да си взема бензин с газов инжекцион (още не съм го решил категорично, но ми хареса някои толеда, които продават в Аутотехника). Та ме интересува следното:
според Аутодата Толедо (от 99 до 05) има 1.6 мотор със следните букви[i] AEH, AKL
и 1.6 16V - АUS, AZD, BCB. [/i]

Според http://www.autoteile-shopping.de 1.6 мотор се прави само до 2000 г. и после ги дават само 1.6 16 V, ама тея в Аутотехника.мобайл.бг пишат, че даже и 1.6 Толедотата са 2002-2003.
Така като си седя и сравнявам ролки, ремъци на 1.6 и на 1.6V, излиза,че тоя 1.6 V са доста по-дебели ремъци, ролки... Май му е по-скъпа подръжката...
И се чудя - тоя 16V къв му е кярът да го карам (само 5 коня повече)+по скъпа подръжка... Та, очаквам мненията ви - реално по-скъпа ли е подръжката на вентилирания мотор и какъв е смисълът да имам такъв? Или е по-добре да си взема 8 клапана? Имате ли впечатления от гореизброените мотори? Предварително благодаря за мненията ви!

mod edit: Vlad777




Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 07 сеп 2007 11:45


"Простият" 1.6 Мотор с 8v според мен е по-правилният избор. Евентуални ремонти по самият мотор ще са може би в пъти по евтини. Сам каза за обслужването...ремъци, масла, ролки...да не забравяме по ниският данък...не забравяй и че е страшно разпространен този мотор /шкода, сеат vw/ и евентуални нужди от морги ще са възможни.

Твърдо "ЗА" 8в.


VR6
Мнения: 201
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лондон

Мнениеот VR6 » Пет 07 сеп 2007 11:52


chefito написа:"Простият" 1.6 Мотор с 8v според мен е по-правилният избор. Евентуални ремонти по самият мотор ще са може би в пъти по евтини. Сам каза за обслужването...ремъци, масла, ролки...да не забравяме по ниският данък...не забравяй и че е страшно разпространен този мотор /шкода, сеат vw/ и евентуални нужди от морги ще са възможни.

Твърдо "ЗА" 8в.


Както каза колегата части много ще търсиш мисля че алтернативата 1.6 8в е по-добра


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Пет 07 сеп 2007 11:54


16V трябва да го караш постоянно на резачка иначе не върви


VR6
Мнения: 201
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лондон

Мнениеот VR6 » Пет 07 сеп 2007 12:02


Наистина 16в трябва да има ръчка, той е направен да върви, а не да е икономичен


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 07 сеп 2007 12:22


VR6 написа:Наистина 16в трябва да има ръчка, той е направен да върви, а не да е икономичен


мисля че идеята на мотора е именно икономия + вървене на по високите обороти...2 в 1 :) :roll:


VR6
Мнения: 201
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лондон

Мнениеот VR6 » Пет 07 сеп 2007 12:39


chefito написа:
VR6 написа:Наистина 16в трябва да има ръчка, той е направен да върви, а не да е икономичен


мисля че идеята на мотора е именно икономия + вървене на по високите обороти...2 в 1 :) :roll:


Икономията е майка на мизерията :012: И да може да се каже че са направили такъв двигател, а след време се оказва, че не върви чак толкова :roll:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 07 сеп 2007 12:45


От мен още един глас за 8V (въпреки че не съм имал вземане-даване с тия двигатели). В посочения немски сайт можеш да провериш цени на някои части (консумативи), а ако ти се занимава и в някой от другите ТУК (най-вече последния - чешкия).
Иначе ЕТОS казва за Толедо двигатели 1,6 АЕН, AKL - 74 кВт, 100 к.с. (явно 8V)(първия само с 4-степенна автоматична скор. кутия, втория само с ръчна 5-степенна), и AZD и BCB - 77 кВт, 105 к.с. - 16V (и двата само с ръчни 5-степенни скор. кутии). Последния двигател е след април 2002 г. Другите са от май 2001 до май 2002, ВСВ пише че още се произвежда (ама ми е малко старичка версията - от 2003-2004 някъде). Това за Толедо 2002-2003. За 200-2001 дава АЕН, AKL (за тях писах по-горе) от октомври-ноември 98 година, и AUS и AZD - 77 кВт, 105 к.с., т.е. 16V ; първия монтиран 06/00-04/01, втория от септември 2000.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 07 сеп 2007 14:02


Взимай едно TDI - 110 кончета и си свиркай :drive :drive :drive


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 07 сеп 2007 14:09


веселин написа:Взимай едно TDI - 110 кончета и си свиркай :drive :drive :drive

А не е ли по-добре да е 90 кончета ? :wink:
Да не забравяме и за данъка - до 100 к.с. е по 40 стоитинки на к.с., и важи 50% намаление за наличие на катализатор; над 100 к.с. е по 80 ст. на к.с., няма намаление за катализатора. Това е още една причина да препоръчам 8v пред 16v.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 07 сеп 2007 14:23


gr_kanev написа:
веселин написа:Взимай едно TDI - 110 кончета и си свиркай :drive :drive :drive

А не е ли по-добре да е 90 кончета ? :wink:
Да не забравяме и за данъка - до 100 к.с. е по 40 стоитинки на к.с., и важи 50% намаление за наличие на катализатор; над 100 к.с. е по 80 ст. на к.с., няма намаление за катализатора. Това е още една причина да препоръчам 8v пред 16v.

По-голям кеф затова :wink: Няма кеф без лев!


VR6
Мнения: 201
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лондон

Мнениеот VR6 » Пет 07 сеп 2007 14:24


Е, ако говорим за TDI взимай 131 или 150 коня, ама гледам човека иска точно 1.6 двигател :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 07 сеп 2007 14:26


VR6 написа:Е, ако говорим за TDI взимай 131 или 150 коня, ама гледам човека иска точно 1.6 двигател :roll:

Това не са двигатели за тахи, а и VAG като цяло трудно се избива, но...


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 07 сеп 2007 14:31


VR6 написа:Е, ако говорим за TDI взимай 131 или 150 коня, ама гледам човека иска точно 1.6 двигател :roll:

На Толедо от тези години няма двигател помпа-дюза, вариантите за дизел са 68 к.с. (SDI) и TDI - 90, 110 и 150 к.с. Но колегата пусна ТЕМА-допитване, и се спря на бензинов вариант.


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Пет 07 сеп 2007 16:35


gr_kanev написа: Но колегата пусна ТЕМА-допитване, и се спря на бензинов вариант.


Писах по-горе, че не съм решил катетгорично още :D ... Още малко мислене....

А и според Аутодата от 99 до 2005 г. SDI толедо няма, има само TDI и TDI PD АGR, AHF, ALH, ASV и ARL, koйто е 150 коня



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта