Мисля, мисля и стигам до извода, че трябва да си взема бензин с газов инжекцион (още не съм го решил категорично, но ми хареса някои толеда, които продават в Аутотехника). Та ме интересува следното:
според Аутодата Толедо (от 99 до 05) има 1.6 мотор със следните букви[i] AEH, AKL
и 1.6 16V - АUS, AZD, BCB. [/i]
Според http://www.autoteile-shopping.de 1.6 мотор се прави само до 2000 г. и после ги дават само 1.6 16 V, ама тея в Аутотехника.мобайл.бг пишат, че даже и 1.6 Толедотата са 2002-2003.
Така като си седя и сравнявам ролки, ремъци на 1.6 и на 1.6V, излиза,че тоя 1.6 V са доста по-дебели ремъци, ролки... Май му е по-скъпа подръжката...
И се чудя - тоя 16V къв му е кярът да го карам (само 5 коня повече)+по скъпа подръжка... Та, очаквам мненията ви - реално по-скъпа ли е подръжката на вентилирания мотор и какъв е смисълът да имам такъв? Или е по-добре да си взема 8 клапана? Имате ли впечатления от гореизброените мотори? Предварително благодаря за мненията ви!
mod edit: Vlad777



Koя поддръжка е по скъпа?
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
"Простият" 1.6 Мотор с 8v според мен е по-правилният избор. Евентуални ремонти по самият мотор ще са може би в пъти по евтини. Сам каза за обслужването...ремъци, масла, ролки...да не забравяме по ниският данък...не забравяй и че е страшно разпространен този мотор /шкода, сеат vw/ и евентуални нужди от морги ще са възможни.
Твърдо "ЗА" 8в.
Твърдо "ЗА" 8в.
chefito написа:"Простият" 1.6 Мотор с 8v според мен е по-правилният избор. Евентуални ремонти по самият мотор ще са може би в пъти по евтини. Сам каза за обслужването...ремъци, масла, ролки...да не забравяме по ниският данък...не забравяй и че е страшно разпространен този мотор /шкода, сеат vw/ и евентуални нужди от морги ще са възможни.
Твърдо "ЗА" 8в.
Както каза колегата части много ще търсиш мисля че алтернативата 1.6 8в е по-добра
chefito написа:VR6 написа:Наистина 16в трябва да има ръчка, той е направен да върви, а не да е икономичен
мисля че идеята на мотора е именно икономия + вървене на по високите обороти...2 в 1![]()
Икономията е майка на мизерията


- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
От мен още един глас за 8V (въпреки че не съм имал вземане-даване с тия двигатели). В посочения немски сайт можеш да провериш цени на някои части (консумативи), а ако ти се занимава и в някой от другите ТУК (най-вече последния - чешкия).
Иначе ЕТОS казва за Толедо двигатели 1,6 АЕН, AKL - 74 кВт, 100 к.с. (явно 8V)(първия само с 4-степенна автоматична скор. кутия, втория само с ръчна 5-степенна), и AZD и BCB - 77 кВт, 105 к.с. - 16V (и двата само с ръчни 5-степенни скор. кутии). Последния двигател е след април 2002 г. Другите са от май 2001 до май 2002, ВСВ пише че още се произвежда (ама ми е малко старичка версията - от 2003-2004 някъде). Това за Толедо 2002-2003. За 200-2001 дава АЕН, AKL (за тях писах по-горе) от октомври-ноември 98 година, и AUS и AZD - 77 кВт, 105 к.с., т.е. 16V ; първия монтиран 06/00-04/01, втория от септември 2000.
Иначе ЕТОS казва за Толедо двигатели 1,6 АЕН, AKL - 74 кВт, 100 к.с. (явно 8V)(първия само с 4-степенна автоматична скор. кутия, втория само с ръчна 5-степенна), и AZD и BCB - 77 кВт, 105 к.с. - 16V (и двата само с ръчни 5-степенни скор. кутии). Последния двигател е след април 2002 г. Другите са от май 2001 до май 2002, ВСВ пише че още се произвежда (ама ми е малко старичка версията - от 2003-2004 някъде). Това за Толедо 2002-2003. За 200-2001 дава АЕН, AKL (за тях писах по-горе) от октомври-ноември 98 година, и AUS и AZD - 77 кВт, 105 к.с., т.е. 16V ; първия монтиран 06/00-04/01, втория от септември 2000.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
веселин написа:Взимай едно TDI - 110 кончета и си свиркай![]()
![]()
А не е ли по-добре да е 90 кончета ?

Да не забравяме и за данъка - до 100 к.с. е по 40 стоитинки на к.с., и важи 50% намаление за наличие на катализатор; над 100 к.с. е по 80 ст. на к.с., няма намаление за катализатора. Това е още една причина да препоръчам 8v пред 16v.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
gr_kanev написа:веселин написа:Взимай едно TDI - 110 кончета и си свиркай![]()
![]()
А не е ли по-добре да е 90 кончета ?![]()
Да не забравяме и за данъка - до 100 к.с. е по 40 стоитинки на к.с., и важи 50% намаление за наличие на катализатор; над 100 к.с. е по 80 ст. на к.с., няма намаление за катализатора. Това е още една причина да препоръчам 8v пред 16v.
По-голям кеф затова

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
VR6 написа:Е, ако говорим за TDI взимай 131 или 150 коня, ама гледам човека иска точно 1.6 двигател
На Толедо от тези години няма двигател помпа-дюза, вариантите за дизел са 68 к.с. (SDI) и TDI - 90, 110 и 150 к.с. Но колегата пусна ТЕМА-допитване, и се спря на бензинов вариант.
- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
gr_kanev написа: Но колегата пусна ТЕМА-допитване, и се спря на бензинов вариант.
Писах по-горе, че не съм решил катетгорично още

А и според Аутодата от 99 до 2005 г. SDI толедо няма, има само TDI и TDI PD АGR, AHF, ALH, ASV и ARL, koйто е 150 коня
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта