интеркулер

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Пон 10 сеп 2007 20:17


аз съм 1увал че при бензинови двигатели с турбини на по 1.2-1.5 въздуха стига до над 100 градуса преди интеркулера а на порше съм гледал клип как тзи част дето е към изгорелите газове на турбината почервенява от жега на диното




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 10 сеп 2007 20:25


1.2-1.5 въздуха стига до над 100 градуса преди интеркулера а на порше съм гледал клип как тзи част дето е към изгорелите газове на турбината почервенява от жега на диното

Ама колега , може би е така, само че ти точно си казал : тая част , дето е към изгорелите газове ...логично е ако го напъваш двигателя жегата на изходящите газове да е голяма - въпроса е ТЕ ли загряват входящия въздух чрез добрия термичен контакт м/у студения и топлия охлюв , или от процеса сгъстяване..... кой дава основната температура ...... винаги съм мислил че жегата идва от горещите газове , а сгъстяването дава символично участие .... все пак като преливам кислород от бутилка 120 атмосфери в такава която е 0 , загряване има , ама комично..... :oops: а там дефакто газът от 0 се нагнетява на 110 атмосфери са много кратък момент ....


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Пон 10 сеп 2007 20:31


Ами значи е от изгорелите газове аз така съм го чел а и като се замисля ТДИ то надува с към 0.8 бара то не е кой знае какво а изгорелите газове директно от горивната камера и триенето в перката предполагам че си има ефект и то голям


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 10 сеп 2007 20:39


горивната камера и триенето в перката

А бе то е важно топлообмената площ .... ама карам полека ..предизвиквам Доктор Канев :wink: да се изкаже леко ..... че ако се разярии.... ще постне 234 страници с доказателства на тезата си и отидоха 5 дена проучване на доказателствен материал...... :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 10 сеп 2007 20:47


Не, ще бъда кратък. Ако няма загряване от свиването и то е само (или основно) от изгорелите газове, на системите "G-Ladder" (не съм сигурен дали правилно съм го изписал - хич ме няма с немския) няма да има нужда от интеркулер, а е факт че такъв там присъства. Става въпрос за механичните компресори, задвижвани от коляновия вал, а не от изгорелите газове.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 10 сеп 2007 21:03


Става въпрос за механичните компресори, задвижвани от коляновия вал, а не от изгорелите газове.

а бе на знам :roll: едно знам - сгъстяване от половин атмосфера е нищо .... ама и на това твърдение нищо не мога да кажа..... :oops: здраве да е ..... :lol:


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Пон 10 сеп 2007 21:05


мда в това има логика макар че тези компресори са спираловидни и уж има повече триене но не знам , има логика в това дето казва доктора

П.С
докторе ти си от търговище аз имам къща близо до омуртаг майка ми е от този край :)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 10 сеп 2007 21:12


компресори са спираловидни и уж има повече триене

не се заблуждавай , колега ...тези "спираловидни" компресори де факто са известните вече и в бита "скруул компресори " които поне се водят за значително по ефективни ...което значи , че едва ли генерират по голяма температура от триене и други загуби.... ...освен това са супер просто устроени - ни бутала , ни биели ... нищо.... няма какво да се трие като хората .... и работят много добре , докато не решат да се почупят - тогава за тях и в Приказките на Братя Грим е казано : " и камък върху камък не останал .... :lol: :lol: "


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Пон 10 сеп 2007 21:14


хахахах :) да и аз съм чувал това не е ли точно такъв ко мпресора на Г60 и Г40


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 10 сеп 2007 21:17


juve написа:едно знам - сгъстяване от половин атмосфера е нищо ...

Зависи за какъв обем става въпрос. Хайде, теб съм те виждал и знам че си от по-старото поколение, и ти се е налагало да помпиш "на ръка" я велосипедна, я автомобилна гума, я нещо друго. Е, налягането е малко по-високо - до 2-3 атмосфери, ама не можеш да отречеш че има осезателно загряване (на помпата). Възможно е в този случай да има значение и преминаването на въздуха през сравнително тесен отвор.
Grizzlito, като идваш да си видиш къщата, се обади да се запознаем. :beer


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Пон 10 сеп 2007 21:19


няма грижа :)


Потребителски аватар
passo2259
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 07 мар 2007 9:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот passo2259 » Нед 23 сеп 2007 21:04


Прочетох до края темата и съм разочарован от изказванията на учасниците.Това за което пишете са закони от физиката и газодинамиката.При свиване всеки газ се загрява,ако постъпи в цилиндрите на двигателя горещ ефекта от работата му се намалява.
За ефект от запълването на цилидровия обем с газовъздушна смес и по ефективното и свиване се използва нагнетяване със по студен въздух,което води до увеличаване на единичното налягане върху площа на буталната глава.Или просто когато влез по студен въздух с по голямо налягане неговото разширение е по голямо.Ето ви обяснението на атмосверен двигател охлаждане не му е необходимо защото засмуква сам.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 23 сеп 2007 22:04


.Или просто когато влез по студен въздух с по голямо налягане неговото разширение е по голямо.Ето ви обяснението на атмосверен двигател охлаждане не му е необходимо защото засмуква сам.

Чакай сега малко колега .... ясно , щом си разочарован от изказванията и даваш цитираното по нагоре обяснение би ли ми казал защо просто не сложим кулер и на обикновения дизел и студения въздух ще стане още по студен .... а тогава "неговото разширение ще е по голямо от не толкова студения въздух БЕЗ кулер " и пак ще спечелим.... ? Или не схващам идеята или .... т.е какво пречи да слагаме кулер и на атмосферката , която може и да си засмуква сам въздуха , ама по студен е по добре "защото ..... айде пак да не цитирам " ? :?: :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 23 сеп 2007 23:21


juve, бъркаш, брат!
При изсипването на кислород, което даде за пример имаме 2 процеса. Единия наистина е свиването на въздуха в съда с налягане 0, но в същото време имаме и процес на много рязко разширение на газовете от съда с налягане 120 атм.
До скоро във фирмата имахме автоматични електрически кондензоотделители за въздуха. (Голяма част от машините са ни на въздух, а и с това се издуват бутилките). Премахнахме ги още в средата на миналото лято (пак си беше жега!), защото изходите им се обледяваха и замръзваха исходящите щуцери при рязкото охлаждане на въздуха след разширението им от 25 бара на атмосверно.
Относно куулера - няма да помогне! Просто входящия и външния въздух са с еднаква температура.
Дори по-зле! Ще попречи!
Поради допълнителния път, а от там и съпротивление на постъпващия в двигателя въздух!
Ако искаш някакво подобрение от към въздух, колега, вземи си спортен филтър.
Ама истински! JR или КN от сигурни доставчици (за първата марка мога да гарантирам за ХЕЕД91)
След това, обаче, ще трябва да си поиграеш и със количеството подавано гориво.
ВАЖНО! За да върви колата - тя гори! пък дали бензин, дизел или газ... въпрос на избор!


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Нед 23 сеп 2007 23:28


обмислям следният вариянт . за по-добро охлаждане на интерколера вечер го свалям ,слагам го в тенджера с вода мятам го вьв фризера и на сутринта имам кулер с буца лед слагам го в хладилната чанта .монтирам и имам ама много съуден вьздух :lol: .
аз пак да питам за кво ми е тоя студен вьздух около 0 градуса .
а ако хвана от околоврьсното някоя да му духа дали няма да има сьщия ефект а



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта