


интеркулер
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
1.2-1.5 въздуха стига до над 100 градуса преди интеркулера а на порше съм гледал клип как тзи част дето е към изгорелите газове на турбината почервенява от жега на диното
Ама колега , може би е така, само че ти точно си казал : тая част , дето е към изгорелите газове ...логично е ако го напъваш двигателя жегата на изходящите газове да е голяма - въпроса е ТЕ ли загряват входящия въздух чрез добрия термичен контакт м/у студения и топлия охлюв , или от процеса сгъстяване..... кой дава основната температура ...... винаги съм мислил че жегата идва от горещите газове , а сгъстяването дава символично участие .... все пак като преливам кислород от бутилка 120 атмосфери в такава която е 0 , загряване има , ама комично.....

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Не, ще бъда кратък. Ако няма загряване от свиването и то е само (или основно) от изгорелите газове, на системите "G-Ladder" (не съм сигурен дали правилно съм го изписал - хич ме няма с немския) няма да има нужда от интеркулер, а е факт че такъв там присъства. Става въпрос за механичните компресори, задвижвани от коляновия вал, а не от изгорелите газове.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
компресори са спираловидни и уж има повече триене
не се заблуждавай , колега ...тези "спираловидни" компресори де факто са известните вече и в бита "скруул компресори " които поне се водят за значително по ефективни ...което значи , че едва ли генерират по голяма температура от триене и други загуби.... ...освен това са супер просто устроени - ни бутала , ни биели ... нищо.... няма какво да се трие като хората .... и работят много добре , докато не решат да се почупят - тогава за тях и в Приказките на Братя Грим е казано : " и камък върху камък не останал ....


- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
juve написа:едно знам - сгъстяване от половин атмосфера е нищо ...
Зависи за какъв обем става въпрос. Хайде, теб съм те виждал и знам че си от по-старото поколение, и ти се е налагало да помпиш "на ръка" я велосипедна, я автомобилна гума, я нещо друго. Е, налягането е малко по-високо - до 2-3 атмосфери, ама не можеш да отречеш че има осезателно загряване (на помпата). Възможно е в този случай да има значение и преминаването на въздуха през сравнително тесен отвор.
Grizzlito, като идваш да си видиш къщата, се обади да се запознаем.

- passo2259
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 9:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Прочетох до края темата и съм разочарован от изказванията на учасниците.Това за което пишете са закони от физиката и газодинамиката.При свиване всеки газ се загрява,ако постъпи в цилиндрите на двигателя горещ ефекта от работата му се намалява.
За ефект от запълването на цилидровия обем с газовъздушна смес и по ефективното и свиване се използва нагнетяване със по студен въздух,което води до увеличаване на единичното налягане върху площа на буталната глава.Или просто когато влез по студен въздух с по голямо налягане неговото разширение е по голямо.Ето ви обяснението на атмосверен двигател охлаждане не му е необходимо защото засмуква сам.
За ефект от запълването на цилидровия обем с газовъздушна смес и по ефективното и свиване се използва нагнетяване със по студен въздух,което води до увеличаване на единичното налягане върху площа на буталната глава.Или просто когато влез по студен въздух с по голямо налягане неговото разширение е по голямо.Ето ви обяснението на атмосверен двигател охлаждане не му е необходимо защото засмуква сам.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
.Или просто когато влез по студен въздух с по голямо налягане неговото разширение е по голямо.Ето ви обяснението на атмосверен двигател охлаждане не му е необходимо защото засмуква сам.
Чакай сега малко колега .... ясно , щом си разочарован от изказванията и даваш цитираното по нагоре обяснение би ли ми казал защо просто не сложим кулер и на обикновения дизел и студения въздух ще стане още по студен .... а тогава "неговото разширение ще е по голямо от не толкова студения въздух БЕЗ кулер " и пак ще спечелим.... ? Или не схващам идеята или .... т.е какво пречи да слагаме кулер и на атмосферката , която може и да си засмуква сам въздуха , ама по студен е по добре "защото ..... айде пак да не цитирам " ?


- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
juve, бъркаш, брат!
При изсипването на кислород, което даде за пример имаме 2 процеса. Единия наистина е свиването на въздуха в съда с налягане 0, но в същото време имаме и процес на много рязко разширение на газовете от съда с налягане 120 атм.
До скоро във фирмата имахме автоматични електрически кондензоотделители за въздуха. (Голяма част от машините са ни на въздух, а и с това се издуват бутилките). Премахнахме ги още в средата на миналото лято (пак си беше жега!), защото изходите им се обледяваха и замръзваха исходящите щуцери при рязкото охлаждане на въздуха след разширението им от 25 бара на атмосверно.
Относно куулера - няма да помогне! Просто входящия и външния въздух са с еднаква температура.
Дори по-зле! Ще попречи!
Поради допълнителния път, а от там и съпротивление на постъпващия в двигателя въздух!
Ако искаш някакво подобрение от към въздух, колега, вземи си спортен филтър.
Ама истински! JR или КN от сигурни доставчици (за първата марка мога да гарантирам за ХЕЕД91)
След това, обаче, ще трябва да си поиграеш и със количеството подавано гориво.
ВАЖНО! За да върви колата - тя гори! пък дали бензин, дизел или газ... въпрос на избор!
При изсипването на кислород, което даде за пример имаме 2 процеса. Единия наистина е свиването на въздуха в съда с налягане 0, но в същото време имаме и процес на много рязко разширение на газовете от съда с налягане 120 атм.
До скоро във фирмата имахме автоматични електрически кондензоотделители за въздуха. (Голяма част от машините са ни на въздух, а и с това се издуват бутилките). Премахнахме ги още в средата на миналото лято (пак си беше жега!), защото изходите им се обледяваха и замръзваха исходящите щуцери при рязкото охлаждане на въздуха след разширението им от 25 бара на атмосверно.
Относно куулера - няма да помогне! Просто входящия и външния въздух са с еднаква температура.
Дори по-зле! Ще попречи!
Поради допълнителния път, а от там и съпротивление на постъпващия в двигателя въздух!
Ако искаш някакво подобрение от към въздух, колега, вземи си спортен филтър.
Ама истински! JR или КN от сигурни доставчици (за първата марка мога да гарантирам за ХЕЕД91)
След това, обаче, ще трябва да си поиграеш и със количеството подавано гориво.
ВАЖНО! За да върви колата - тя гори! пък дали бензин, дизел или газ... въпрос на избор!
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
обмислям следният вариянт . за по-добро охлаждане на интерколера вечер го свалям ,слагам го в тенджера с вода мятам го вьв фризера и на сутринта имам кулер с буца лед слагам го в хладилната чанта .монтирам и имам ама много съуден вьздух
.
аз пак да питам за кво ми е тоя студен вьздух около 0 градуса .
а ако хвана от околоврьсното някоя да му духа дали няма да има сьщия ефект а

аз пак да питам за кво ми е тоя студен вьздух около 0 градуса .
а ако хвана от околоврьсното някоя да му духа дали няма да има сьщия ефект а
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта