Макларън-Мерцедес бе изхвърлен от календара на Формула 1!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пет 14 сеп 2007 9:34


Lyubaka написа:Rabbit_TDI, ще ми кажеш ли какви точно глупости говоря и кое точно не ми е в час?! Ти лично видял ли си, чул ли си дори някой от ферари да е казал-"ето това в колата на МакЛарън е изкопирано от ферари"
Щото аз не съм...
И един лек съвет-не е добра идея да казваш на непознат човек, че не е в час по дадена тема. Да не се окаже, че в крайна сметка ти си тоя дето не е в час и говори глупости...


http://sportni.bg/index.phtml?tid=40&oid=1084304
не те ферари не са казвали подобно нещо
седят и си мълчат а макларън сами си признаха mhihi




Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Пет 14 сеп 2007 9:37


Пълни простотий. Във формулата винаги се е крадяла и винаги ще се краде, докато не ги направят като в смотаната ИНДИ, еднакво изостанали всичките ...... Жабетата не спряха да мрънкат ... На кривия е ясно кво му пречи ....


Lyubaka
Мнения: 147
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lyubaka » Пет 14 сеп 2007 9:41


И къде точно в тая статия пише, че МакЛарън са монтирали тази пружина на своята кола???? Доколкото видях пише, че въпросната пружина, монтирана на ферари е "нелегална" и след като от МакЛарън са протестирали с/у нея, едва ли са я монтирали на своята кола, не мислиш ли?!


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пет 14 сеп 2007 9:44


едва ли 700 страници само за тая пружина са взели....
в този спорт всеки милиметър всяко едно проучване и случайно постигане на резултати след хиляди тестове е много важен
затова и не съм чак такъв почитател :wink:


Lyubaka
Мнения: 147
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lyubaka » Пет 14 сеп 2007 9:48


МакЛарън са наказани за притежаване, а не за използване на тази информация. Ако беше доказано, че са я използвали, едва ли щяха да оставят точките на Хамилтън и Алонсо. Поне така мисля аз. Какво точно мисли ФИА ще стане ясно днес: http://www.fia.com/mediacentre/Press_Re ... 07-02.html


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пет 14 сеп 2007 9:56


Макларън се размина с глоба от 100 милиона долара и отнети точки
13.09.2007
Спорт НетИнфо
Моторни|Статистика



Рон Денис се изпоти доста по време на заседанието на ФИА в Париж
Временно класиране при конструкторите след наказанието

1. Ферари - 143 точки
2. БМВ Заубер - 86
3. Рено - 38
4. Уилямс - Тойота - 25
5. Редбул - Рено - 16
6. Тойота - 12
7. Супер Агури - Хонда - 4
8. Хонда - 2 точки


коментирай във форума: Формула 1

Тимът на Макларън-Мерцедес запази мястото си в световния шампионат на Формула 1, а не бе изхвърлен, каквато информация изтече по-рано днес. Британо-германският тим ще плати рекордна глоба от 100 милиона долара, а освен това му бяха отнети всички спечелени точки при конструкторите през 2007 година. Това е решението на 26-членния Световен автомобилен съвет на ФИА по аферата с шпионажа от страна на Макларън-Мерцедес спрямо Ферари след многочасово заседание в щабквартирата на ФИА в Париж.

Пилотите Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо - съответно първи и втори в класирането при пилотите, няма да бъдат наказвани с лишаване от точки. ФИА забранява също представители на Макларън да се качват на подиума при евентуална победа на някои от двамата им пилоти в оставащите стартове. За евентуални бъдещи последствия през следващата година ще се вземе решение през декември.

От ФИА обявиха също, много внимателно ще изследват болида на Макларън за сезон 2008, който предстои да излезе скоро на пистата и при откриване на нередности ще наложат нови наказания за предстоящия сезон.


Макларън бе разследван заради притежанието на 780 страници секретна информация на конкурентния тим на Ферари. Данните са били предадени от бившия главен механик в "скудерията" Найджъл Степни на уволнения от Макларън сред разразяването на скандала дизайнер Майк Коулън. В британския тим отричаха да са използвали информацията, а шефът на тима Рон Денис дори обяви, че не е знаел за нея.

"Във Ферари сме доволни, че истината вече излезе на бял свят", заявиха от ръководството на "скудерията" по повод наказанието на Макларън-Мерцедес, което изстреля Ферари на върха в класирането при при конструкторите. Това на практика означава, че Ферари почти си осигури световната титла при конструкторите четири старта преди края на шампионата във Формула 1.

Шок, разочарование и желание за реабилитация лъхаше от първите изказвания на представителите на наказания тим на Макларън-Мерцедес.

"Наказанието е истински шок за нас, както и за цялата аудитория на Формула 1. Не го приемаме и ще се борим с всички законни средства срещу него. Но най-напред ще се опитаме да спечелим двойна победа на "Спа" в неделя, което според мен, ще бъде най-добрата реакция", заяви шефът на отдела за автомобилни спортове в партньора на Макларън Мерцедес Норберт Хауг.

Шефът на Макларън Рон Денис също пусна официална декларация.

"Най-важното за нас е, че оставаме в шампионата и в неделя сме отново на пистата. Това означава, че нашите пилоти продължават битката за титлата. Въпреки всичко, аз не приемам за заслужени наложените ни наказания. Днес представихме пред ФИА достатъчно доказателства, че не сме използвали никаква информация от друг тим, за да получим предимство. Членовете на Световния автомобилен съвет получиха официални свидетелства от пилотите ни Фернандо Алонсо, Люис Хамилтън и Педро де ла Роса, че никаква информация от Ферари не е била използвана в работата им в Макларън. Същите категорични свидетелски показания даде и целият ни инженерен щаб - общо 140 души. Никога не сме отричали факта, че информация от Ферари е била в лично разположение на един от нашите служители.

Това означава ли, че е използвана от Макларън? Категорично не. Доказателства за противното така и не бяха представени до този момент. Истинският въпрос е защо Степни и Коулън са трупали у себе си такава информация? Ние също сме озадачени, но както стана ясно днес, двамата са се опитали да започнат работа в Тойота и Хонда благодарение на притежаваната от тях информация. Макларън никога не е използвал тази информация, имаме най-добрите пилоти на решетката и сме амбицирани докрай да спечелим шампионата", се казва в изявлението на Рон Денис.

Хронология на скандала

1 февруари - техническият отговорник в тима на Ферари Найджъл Степни разкрива официално, че си търси нов отбор в знак на несъгласие с напускането на техническия директор Рос Браун.


21 юни - Ферари започва дело в съда в Модена срещу Степни, който от своя страна обвинява италианския тим в очерняща кампания


3 юли - Макларън-Мерцедес отстранява от длъжност главния си
конструктор Майк Коулан, след като полицията открива в дома му
поверителна информация от боксовете на Ферари, които от своя страна обвиняват открито Найджъл Степни в кражбата на поверителните данни; Степни отрича.

4 юли - Макларън-Мерцедес обявява, че въпросните откраднати данни не са изпозвани в разработката на техните болиди и кани в боксовете на тима експерти на ФИА да направят обстойна проверка, която да докаже това.


6 юли - Друг отбор от Формула 1 - Хонда, разкрива, че Степни и Коулан са се обадили да си търсят работа, но не са предлагали в замяна откраднатите от Ферари данни.


10 юли - делото на Ферари срещу Майк Коулан влиза във Върховния съд в Лондон, където италианците доказват с факти, че преди да бъде отстранен от работа, бившият служител на Макларън-Мерцедес е копирал и съхранявал секретни данни от бокса на тима в обем 780 страници, които се пазели в два компютърни диска.


11 юли - Найджъл Степни дава клетвени показания в Лондон, които се отнасят само до делото срещу Коулан в Англия, но не из а това в Италия, което се води от Ферари срещу самия Степни.

12 юли - ФИА повдига официално обвинение срещу Макларън- Мерцедес и привиква представители на тима на извънредна среща на Съвета на организацията в Париж. От своя страна англичаните изразяват официално "изключителното си разочарование".

16 юли - Макларън-Мерцедес обявява официално, че преди обиска от 3 юли не са знаели, че бившият им главен конструктор Коулан е притежавал секретни данни на Ферари, следователно е невъзможно да са се възползвали от тях.

26 юли - Съветът на ФИА признава отбора на Макларън-Мерцедес за виновен по обвинението за притежаване на секретна информация на конкурентите от Ферари, но поради липса на доказателства, че англичаните са се възползвали от данните, санкцията е предупреждение за изваждане от шампионата на Формула 1. Това вбесява щаба на Ферари.

31 юли - След протест на Ферари ФИА нарежда на своя Съвет отново да разгледа случая, като по-късно арбитражът е насрочен за 13 септември.

5 септември - ФИА обявява, че разполага с нови доказателства по случая и потвърждава датата на арбитража.


7 септември - ФИА обявява, че официално е предупредила пилотите на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо, че ги чакат "сериозни последствия", ако не дадат писмени показания и не сътрудничат на разследването.


8 септември - Представителите на италианската прокуратура посещават боксовете на Макларън-Мерцедес на пистата Монца преди старта за Гран при на Италия, като официално уведомяват шефовете на тима, че са обект на разследване. В очакване на наказанието, феновете на Алонсо издигат лозунги срещу шефовете на Макларън.

13 септември - Съветът на ФИА гледа за втори път случая с "шпионския скандал". Макларън Мерцедес са глобени със 100 милиона долара и сa наказани с отнемане на точките при конструктурите.


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Пет 14 сеп 2007 10:00


Добре са се разминали :roll:


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пет 14 сеп 2007 10:22


язък


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 14 сеп 2007 10:24


Lyubaka написа:Rabbit_TDI, ще ми кажеш ли какви точно глупости говоря и кое точно не ми е в час?! Ти лично видял ли си, чул ли си дори някой от ферари да е казал-"ето това в колата на МакЛарън е изкопирано от ферари"
Щото аз не съм...
И един лек съвет-не е добра идея да казваш на непознат човек, че не е в час по дадена тема. Да не се окаже, че в крайна сметка ти си тоя дето не е в час и говори глупости...

Пак не четеш кво съм написал :idea: - не са изкопирали нищо.Вземат досегашните им разработки на готово и доразработват.Не правят второ Ферари ,а Анти-Ферари.За това на пистите който предварително всички очакваха Ферари да са добри /това може да го каже всеки изпечен коментатор в зависимост от параметрите на болида/ МакЛарън и там биеха :!:


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Пет 14 сеп 2007 10:28


ако е само "притежание" защо е това наказание ? Ако утре някой от Макларън, БМВ и тн прати или подхвърли съвсем умишлено ценна информация на мейла на нищо неподозорищатото Ферари, пак ли ще има глоба ?! Информацията е ценна когато я използваш, ако не е използвана и за кенефа не става ...


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Пет 14 сеп 2007 10:34


ей,много ме е яд за Хамилтън :?


Lyubaka
Мнения: 147
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lyubaka » Пет 14 сеп 2007 10:49


Rabbit_TDI, няма смисъл да спорим-предполагам, че до няколко часа ще има подробно изявление на ФИА с причините за наказанието. И пак казвам-при положение, че ФИА по принцип винаги взима страната на ферари, дали ако имаше някакви доказателства за използване на разработките им от МакЛарън нямаше направо да ги изхвърли от формулата?
Рон Денис: "“We are also continually asked if McLaren didn’t use the information, what was the reason for Stepney and Coughlan collecting all this data about Ferrari? We can only speculate as neither Coughlan nor Stepney gave evidence at today’s hearing, but we do know that they were both seeking employment with other teams, as already confirmed by both Honda and Toyota.”"- http://www.mclaren.com/mediaroom/inform ... er2007.php


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Пет 14 сеп 2007 10:53


Що те е яд той е пръв в класирането.Продължава да се представя добре.


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Пет 14 сеп 2007 10:55


да де,ама сега с тея разправии няма да му се отрази добре на кариерата,нищо че не е замесен пряко :?
Много добър пилот е и мисля че засега единствено Маса може да му се опъва,леко


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Пет 14 сеп 2007 10:57


Виж за това последното не съм съгласен, но да не правя Офф. :lol:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта