Чистачката не опира в стъклото.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Чистачката не опира в стъклото.

Мнениеот silent » Съб 11 авг 2007 15:08


От доста време забелязвам че шоф.чистачка не чисти добре... а днес ми направи впечатление че във крайно ляво положение/вертикално/ чистачката стои във въздуха. Свалих рамото и откачих механизма на лявото рамо но не видях никакви нередности. Единственото което можах да измисля е да поогъна долната част на рамото в участъка където се захваща до мястото където започва тънката част...тази чест е алуминиева отливка и видимо беше огъната като дъга...Върнах изправих я и сега е по-добре... Мисълта ми е някой имал ли е подобни ядове...и нормално ли е така да е огънато рамото в добната част...Доста трудно го огънах...и все си мисля че едва ли това е проблема...




Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Съб 11 авг 2007 15:25


Провери ли си дали самата чистачка е добре затегната посредством гайките към основата-става въпрос преди да я сваляш? Единственото,което се сещам в момента е,че може да се изкриви леко самата тънка част, която е преди чистачката за по- добро плилепване към стъклото.


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

за чистачките

Мнениеот kibo_tom_8440 » Вто 21 авг 2007 6:48


:lol: Аз имим същия проблем вече 4 година. Сменях перата, рамената и т.н. обаче все на шофьорското място не чисти добре, от другата сграна каквото му сложа все чисти добре. Имам чувството че самото стъкло пред мен е нещо сплескано няма тази дъга която има стъклото. При ниска скрост имам чувството че чисти по-добре, възможно е вятъра да я повдига леко и по този начин да не опира плътно върху стъклото или пък там се създава въздушна струя и да я повдига. Решил съм да търся едни спойлерчета дето се слагат на рамената може и да се оправи - виждал съм някои коли да имат такива, дори има и заводски такива. :drunk :BBQ


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 21 авг 2007 12:25


Шлица е разбит и изглежда това им е зор. Онзи ден бях до една морга - 5 пасата имаше същата работа - късата част на рамото има известен ход около оста, за това рамото не може да натисне достатъчно. Някой с идеи за ремонт да казва.

Последна промяна от dj_tuhla на Пет 14 сеп 2007 11:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Вто 21 авг 2007 12:53


Аз имам подобен проблем...чистачката ми е със спойлерче и въпреки това не чисти особено добре. Само че при мен освен в горно положение не чисти добре и точно по средата на прозореца (доста е изнервящо да знаете) :evil: А при по-висока скорост точно въздухът повдига перото и влошава чистенето още повече. Какво ли не правих, но проблема си остана. Разбира се по-добре стана след като стягах, кривих, сменях чистачки но все още се забелязва. Сега съм взел целия механизъм на чистачките, но няма кой да го сложи :oops: :oops: , защото си мисля че може да е разбита самата ос на шофьорската чистачка. Преди зимата мисля че вече трябва да го сменя


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Вто 21 авг 2007 13:21


И аз имах същия проблем, но го оправих сравнително лесно - лееко поизкривих рамото на чистачката и работата заспа! :)


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Вто 21 авг 2007 14:21


:roll: Абе не е от рамото - мойта, кривя рамото и пак не чисти в средата. Сякаш тези малки дъгички, които мисля че са 4 дето се държи самото перо изглежда им се загубила формата и не могот да притискат хубаво точно пред очите ми. Изглежда трябва по голям натиск от тях за да прилепват към стъклото и да чистят. Купих Bosh от "Метро" ама същата работа, имам чувството че стъклото там е сплескано и чистачката не може да прилепне в тази част. :beer


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 21 авг 2007 14:27


kibo_tom_8440 написа::.........имам чувството че стъклото там е сплескано и чистачката не може да прилепне в тази част......... :beer


Ами защо не пробваш да го изчукаш от обратната страна :wink:
Сори за спама :lol:

Преди време си взех силиконови пера, и нищо че са ментета, но според мен си чистят доста добре


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Вто 21 авг 2007 18:51


както ви казах в долната част шоф. чистачка има алум.рамо което беше видимо изкривено като дъга....с риск да я счупя и поогънах и изправих...сега е доста по-добре...


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

за чистачките

Мнениеот kibo_tom_8440 » Чет 13 сеп 2007 18:43


Проблема го реших. Сваляш цялото рамо, откачаш пружината и под дългото рамо има 2 зъба които опират в другата долна част. Тези зъби фактически регулират натиска на рамото върху чистачката и съответно върху стъклото. На тези които не опират перата в стъклото тези зъби са по дълги от необходимото. Това може да се провери просто- сваляш перото от рамото и виждаш дали рамото опира в стъклото, ако не опира както беше при моя случай няма как перото да чисти. Трябва да се намали ъгъла който се образува от двете части който се образува между нези две части на рамото. След като изпилих малко от тези два зъба около 1 -1,5 мм, рамото заспа. Общата дължина на тези зъби е около 2-2,5 мм. И да се изпилят до дъно не го бърка но има вероятност натиска да е голям и да скърцат чистачките. :lol: :beer


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: за чистачките

Мнениеот dlug » Чет 13 сеп 2007 22:08


kibo_tom_8440 написа:Проблема го реших....

Да разбирам ли че вече чисти както си трябва и не оставя неизчистени полета никъде???


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пет 14 сеп 2007 9:01


Ха ... и аз имат този проблем и вече се виждам в чудо. Не бях пробвал само това с пружинката. Иначе при мен е прецакан самия шлиц на механизма който върти чистачката. Така обаче след като се е изтъркал шлица дупката на рамото вече е по-широка и като се надене самото рамо на този да го наречем шиш и то си хлопа.
Затова като завивам рамото слагам допълнителни шайби планчици и т.н. но не се радвам на добър успех понеже гайката започва с времето да се развива и айде пак отначало.
Иначе и аз забелязах че при по-висока скорост чисти по зле ... но мисля че се получава заради това че от въздушното съпротивление водата по стъклото става с по-тънък слой.


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

за чистачките

Мнениеот kibo_tom_8440 » Пет 14 сеп 2007 16:50


:lol: Да определено вече чисти добре и не се нуждаеш от изкривяване на рамото /то и да кривиш рамото пружината не упражнява достатъчно натиск върху рамото и перото-трябва да се измени ъгъла с който работи този натиск и то да се намали откъм стъклото/. Чисти много добре и при голяма скорост. Считайте че проблема ще бъде решен ако го направите както го описах. Малко е зор с пиленето защото пилата не може да има дълъг ход на това място. Но ако половината от тези "зъби"изпилите, ще бъде достатъчно за добрата работа на чистачката. Тези зъби сигурно заводски /отливка/ излизат по дълги и оттам се получава този проблем при някои коли. Фактически с изпиляването се намалява ъгъла и по този начин се увеличава натиска на рамото върху перото. Всякакви други начини според мен са излишно набутване /изкривяване, нови пера, рамена, спойлерчета и т.н/ За развалата на шлиците според мен е редно да набиеш една бронзова втулка в долната част на рамото и повече да не го сваляш това рамо щото всяко сваляне и слагане води до износване и захабяване на тези шлици - тъй като те са много плитки. Надявам се че Ви помогнах. Успех :beer :BBQ


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 19 сеп 2007 8:37


Шлица отдавна е заминал, явно при упражненията на фашиста дето и е бил собственик. Ще пробвам с пиленето ама си трябват и новички чистачки, понякога гумата става като камък и старите изобщо не се огъват колкото и да е натиска на рамото и в някои участъци ... напр. долния край изобщо и не чистят при каквато и да е скорост.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 20 сеп 2007 13:53


passenger написа:Шлица отдавна е заминал, явно при упражненията на ... .

В случай, че не се е изял много отвора на рамото, ти предлагам да го залепиш към оста с моментно лепило на "Бизон". Постави рамото, така че си е добре на мястото спрямо стъклото и затегни хубаво гайката. Не се притестявай, в случай че решиш по-нататък да махаш рамото по някаква причина, ще се извади след като развиеш гайката и леко почукнеш отстрани с чукче(можеш да подложиш малко дървено трупче или др., ако не желаеш да го нараниш евентуално).
Успех.

kibo_tom :да:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Monyo Monev и 23 госта