
Показание на температурата
Показание на температурата
Здравейте колеги!Вземах поло 1.4 97г с двигател АЕХ и имам следният проблем:Температурата на таблото не отчита,а само стрелката леко помръдва.Смених температурния датчик,пак същото.След това смених и арматурното табло от друга работеща кола и ......... пак същото.От какво може да е мамицата му и поло. 

- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
wili98 написа:ами от мамицата му и поло...
Но все пак не се шашкай отначало, какво все пак като е TDI.... това е нещо, като за "Добре дошъл!"

Последна промяна от VW_forever на Съб 15 сеп 2007 11:05, променено общо 1 път.
- vladko_g40
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
- Автомобил: Audi A6 Audi 90
- Двигател: AEB AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
- vladko_g40
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
- Автомобил: Audi A6 Audi 90
- Двигател: AEB AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
На мен пък така и неможаха да ми продадът свястен нов датчик и се наложи да връзвам последователно едно съпротивление за да му увелича омовете ,че според новият датчик термостата ми отваряше на над 120 градуса.... Та на нови термодатчици не вярвам (пробвах общо два : един за 10 лв и един за 24 лв - се тая беше).
Ако три температура от 20 градуса, съпротивлението меду контакти 1 и 3 (на него си пише кой контакт кой номер е) е от 1500 до 2000 ома и при температура 80 градуса е от 275 до 375 ома, значи датчика си е наред. Съмнявам се някъде да не би да имаш студена спойка която да повишава съпротивлението на кабела (предишният собственик може нещо да е човъркал). Изключваме възможноста кабела да е прекъснат ,защото стрелката все пак мръдва
Ако три температура от 20 градуса, съпротивлението меду контакти 1 и 3 (на него си пише кой контакт кой номер е) е от 1500 до 2000 ома и при температура 80 градуса е от 275 до 375 ома, значи датчика си е наред. Съмнявам се някъде да не би да имаш студена спойка която да повишава съпротивлението на кабела (предишният собственик може нещо да е човъркал). Изключваме възможноста кабела да е прекъснат ,защото стрелката все пак мръдва
- Lizard
- Мнения: 940
- Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Варна
- Контакти:
Повдигам темата, за да покажа колко е полезно човек да използва търсачката
. Е и в случаи, че някой се сети нещо по моята болка...
Отговорихте ми тука на въпросите преди да съм ги задал, а именно кой датчик е отговорен за показанията на таблото и къде се намира...
Лошото е, че отговора не ми хареса... Ще трябва да мина значи задължително на диагностика, защото сигурно има натрупани грешки от този датчик в компа.
Болката ми е следната: Уреда за температура се държи не адекватно и ме хвърля във филми разни....
Наскоро смених перката на радиатора и след като дадох 160 кинта за нея само подскачам като помисля че може да се повреди нещо.
Значи прави следната мизерии. Сутрин и то само в по-студени сутрини с много конденз и влага, се получава следното уреда Понякога, невинаги започва да показва стойности над 90 градуса. Пускане на парното на max или климатика не отчита разлика в температурата.
Интересното е обаче, че ако загася двигателя и подам на контакт отново температурата си седи там където трябва да е малко под 90-те.
Една сутрин както си висях в задръстването на кулата, буквално го видях как почна да покачва и да отива към 120 градуса и това при парно пуснато на max. След като се панирах и вече мислех как от най-лява да мина в най-дясна лента и да спра у гората... колоната потегли аз също и О чудо ... пак сме на 90 градуса...
Проверявах перката, включва си нормално и от климата пак се пуска...
Явно ще да е този датчик или кабела до него....
Отговорихте ми тука на въпросите преди да съм ги задал, а именно кой датчик е отговорен за показанията на таблото и къде се намира...
Лошото е, че отговора не ми хареса... Ще трябва да мина значи задължително на диагностика, защото сигурно има натрупани грешки от този датчик в компа.
Болката ми е следната: Уреда за температура се държи не адекватно и ме хвърля във филми разни....
Наскоро смених перката на радиатора и след като дадох 160 кинта за нея само подскачам като помисля че може да се повреди нещо.
Значи прави следната мизерии. Сутрин и то само в по-студени сутрини с много конденз и влага, се получава следното уреда Понякога, невинаги започва да показва стойности над 90 градуса. Пускане на парното на max или климатика не отчита разлика в температурата.
Интересното е обаче, че ако загася двигателя и подам на контакт отново температурата си седи там където трябва да е малко под 90-те.
Една сутрин както си висях в задръстването на кулата, буквално го видях как почна да покачва и да отива към 120 градуса и това при парно пуснато на max. След като се панирах и вече мислех как от най-лява да мина в най-дясна лента и да спра у гората... колоната потегли аз също и О чудо ... пак сме на 90 градуса...
Проверявах перката, включва си нормално и от климата пак се пуска...
Явно ще да е този датчик или кабела до него....
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Lizard написа:Ще трябва да мина значи задължително на диагностика, защото сигурно има натрупани грешки от този датчик в компа.
Едва ли!
Най-вероято нещата са от температурният датчик за показанията на таблото. Ти с 2 датчика с по 2 кабела ли си или с един датчик с 4 кабела? Имаш ли омметър с който да мериш съпротивление?. Ей ся слизам и меря съпротивлението на моят датчик при студена кола и ти казвам колко е - после ти мериш твоят и веднага ще стане яно дали е от него. Температурните датчици обикновенно лъжат само в определен температурен диапазаон. Примерно при 20 градуса на антифриза 100 ома отклонение ще лъжат с 1 градус ,а при 100 градуса ще лъжат с 50 градуса. Компютърната диагностика ще засече ако има проблем с датчика който е за компа (т.е.ако твоят датчик е с 4 кабела то той представляма 2 датчика от които единият е за компа (да си смята колочеството гориво) ,а другият е само за таблото ,а сигнала от него минава през компа ,ама транзит и компютърната диагностика няма да даде грешка в показанията му ако има такава там.) За да се ориентирваш горе долу за температурата на антифриза имай в предвид (ся малко простотия ,ама ефикасна) ,че като се изплюеш върху предпазната тенекия на изпускателният колектор и плюнката започне да се стича ,а не завира и се изпарява моментално ,значи температурата на антифриза ти е под 80 градуса (не ме слагайте в бисерите - говоря сериозно
Anbuch написа:Lizard написа:Ще трябва да мина значи задължително на диагностика, защото сигурно има натрупани грешки от този датчик в компа.
Едва ли!
Най-вероято нещата са от температурният датчик за показанията на таблото. Ти с 2 датчика с по 2 кабела ли си или с един датчик с 4 кабела? Имаш ли омметър с който да мериш съпротивление?. Ей ся слизам и меря съпротивлението на моят датчик при студена кола и ти казвам колко е - после ти мериш твоят и веднага ще стане яно дали е от него. Температурните датчици обикновенно лъжат само в определен температурен диапазаон. Примерно при 20 градуса на антифриза 100 ома отклонение ще лъжат с 1 градус ,а при 100 градуса ще лъжат с 50 градуса. Компютърната диагностика ще засече ако има проблем с датчика който е за компа (т.е.ако твоят датчик е с 4 кабела то той представляма 2 датчика от които единият е за компа (да си смята колочеството гориво) ,а другият е само за таблото ,а сигнала от него минава през компа ,ама транзит и компютърната диагностика няма да даде грешка в показанията му ако има такава там.) За да се ориентирваш горе долу за температурата на антифриза имай в предвид (ся малко простотия ,ама ефикасна) ,че като се изплюеш върху предпазната тенекия на изпускателният колектор и плюнката започне да се стича ,а не завира и се изпарява моментално ,значи температурата на антифриза ти е под 80 градуса (не ме слагайте в бисерите - говоря сериозно)
Еми много голем какво да кажа друго,
евала Насе и все така!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта