Показание на температурата

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
vvfil
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 15 сеп 2007 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Показание на температурата

Мнениеот vvfil » Съб 15 сеп 2007 10:54


Здравейте колеги!Вземах поло 1.4 97г с двигател АЕХ и имам следният проблем:Температурата на таблото не отчита,а само стрелката леко помръдва.Смених температурния датчик,пак същото.След това смених и арматурното табло от друга работеща кола и ......... пак същото.От какво може да е мамицата му и поло. :banghead:




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 15 сеп 2007 10:55


ами от мамицата му и поло...


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Съб 15 сеп 2007 11:04


wili98 написа:ами от мамицата му и поло...

:да: Но все пак не се шашкай отначало, какво все пак като е TDI.... това е нещо, като за "Добре дошъл!"
:welcome_to_group

Последна промяна от VW_forever на Съб 15 сеп 2007 11:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Съб 15 сеп 2007 11:05


предполагам е от кабела :wink: по принцип уреда има 3 извода: маса, сигнал от датчика и +10 волта :wink: ако ти е прекъснат кабела от датчика до уреда може да ти прави тия мизерии :wink: пробвай да дадеш на късо кабелите на датчика и виж дали ще помръдне стрелката(ако не се лъжа датчика е с 2 извода)


vvfil
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 15 сеп 2007 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот vvfil » Съб 15 сеп 2007 11:59


датчика е с четири извода,на единия идва напрежение 4-5 волта.Като ги шунтирам другите изводи 1 и 3 както е показано в autodata-та стрелката не мръдва


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Съб 15 сеп 2007 12:14


vvfil написа:датчика е с четири извода,на единия идва напрежение 4-5 волта.Като ги шунтирам другите изводи 1 и 3 както е показано в autodata-та стрелката не мръдва
ми според мен остава кабела - друго като гледам не може да е :wink: щом и с друг датчик и с друг уред(табло) не тръгва :wink:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 15 сеп 2007 21:25


На мен пък така и неможаха да ми продадът свястен нов датчик и се наложи да връзвам последователно едно съпротивление за да му увелича омовете ,че според новият датчик термостата ми отваряше на над 120 градуса.... Та на нови термодатчици не вярвам (пробвах общо два : един за 10 лв и един за 24 лв - се тая беше).
Ако три температура от 20 градуса, съпротивлението меду контакти 1 и 3 (на него си пише кой контакт кой номер е) е от 1500 до 2000 ома и при температура 80 градуса е от 275 до 375 ома, значи датчика си е наред. Съмнявам се някъде да не би да имаш студена спойка която да повишава съпротивлението на кабела (предишният собственик може нещо да е човъркал). Изключваме възможноста кабела да е прекъснат ,защото стрелката все пак мръдва


vvfil
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 15 сеп 2007 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот vvfil » Съб 15 сеп 2007 21:35


Информацията от датчика минава ли през компа?Има ли вероятност да е натрупал някакви грешки и да се получава този фал?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 15 сеп 2007 21:38


от термодатчика в компа, от него пък в таблото. Ама това за грешката не го вярвам да е от нея дори и да имаш такава


vvfil
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 15 сеп 2007 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот vvfil » Съб 15 сеп 2007 21:57


Значи остава да са кабелите тогава :roll: А къде е компа за да мога да ги проследя и прозвъня самите кабели?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 15 сеп 2007 22:59


До мотора за предните чистачки ! Намира се точно посредата между двете. Успех ... и внимателската :!:


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Сря 29 окт 2008 11:19


Повдигам темата, за да покажа колко е полезно човек да използва търсачката :). Е и в случаи, че някой се сети нещо по моята болка...

Отговорихте ми тука на въпросите преди да съм ги задал, а именно кой датчик е отговорен за показанията на таблото и къде се намира...

Лошото е, че отговора не ми хареса... Ще трябва да мина значи задължително на диагностика, защото сигурно има натрупани грешки от този датчик в компа.

Болката ми е следната: Уреда за температура се държи не адекватно и ме хвърля във филми разни....
Наскоро смених перката на радиатора и след като дадох 160 кинта за нея само подскачам като помисля че може да се повреди нещо.

Значи прави следната мизерии. Сутрин и то само в по-студени сутрини с много конденз и влага, се получава следното уреда Понякога, невинаги започва да показва стойности над 90 градуса. Пускане на парното на max или климатика не отчита разлика в температурата.
Интересното е обаче, че ако загася двигателя и подам на контакт отново температурата си седи там където трябва да е малко под 90-те.
Една сутрин както си висях в задръстването на кулата, буквално го видях как почна да покачва и да отива към 120 градуса и това при парно пуснато на max. След като се панирах и вече мислех как от най-лява да мина в най-дясна лента и да спра у гората... колоната потегли аз също и О чудо ... пак сме на 90 градуса...

Проверявах перката, включва си нормално и от климата пак се пуска...
Явно ще да е този датчик или кабела до него....


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Сря 29 окт 2008 14:59


Аз не съм се пекъл точно на такъв огън, ама по принцип трябва да имаш и датчик на радиатора. Мисля че той ти прави мизерии , но включва перката все пак. Иначе на таблото и да ти отчита 110 гр, това е нормално - поне така пише в моето ръководство. Онзи другият е автономен.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 29 окт 2008 16:03


Lizard написа:Ще трябва да мина значи задължително на диагностика, защото сигурно има натрупани грешки от този датчик в компа.


Едва ли!

Най-вероято нещата са от температурният датчик за показанията на таблото. Ти с 2 датчика с по 2 кабела ли си или с един датчик с 4 кабела? Имаш ли омметър с който да мериш съпротивление?. Ей ся слизам и меря съпротивлението на моят датчик при студена кола и ти казвам колко е - после ти мериш твоят и веднага ще стане яно дали е от него. Температурните датчици обикновенно лъжат само в определен температурен диапазаон. Примерно при 20 градуса на антифриза 100 ома отклонение ще лъжат с 1 градус ,а при 100 градуса ще лъжат с 50 градуса. Компютърната диагностика ще засече ако има проблем с датчика който е за компа (т.е.ако твоят датчик е с 4 кабела то той представляма 2 датчика от които единият е за компа (да си смята колочеството гориво) ,а другият е само за таблото ,а сигнала от него минава през компа ,ама транзит и компютърната диагностика няма да даде грешка в показанията му ако има такава там.) За да се ориентирваш горе долу за температурата на антифриза имай в предвид (ся малко простотия ,ама ефикасна) ,че като се изплюеш върху предпазната тенекия на изпускателният колектор и плюнката започне да се стича ,а не завира и се изпарява моментално ,значи температурата на антифриза ти е под 80 градуса (не ме слагайте в бисерите - говоря сериозно :idea: )


Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Сря 29 окт 2008 20:20


Anbuch написа:
Lizard написа:Ще трябва да мина значи задължително на диагностика, защото сигурно има натрупани грешки от този датчик в компа.


Едва ли!

Най-вероято нещата са от температурният датчик за показанията на таблото. Ти с 2 датчика с по 2 кабела ли си или с един датчик с 4 кабела? Имаш ли омметър с който да мериш съпротивление?. Ей ся слизам и меря съпротивлението на моят датчик при студена кола и ти казвам колко е - после ти мериш твоят и веднага ще стане яно дали е от него. Температурните датчици обикновенно лъжат само в определен температурен диапазаон. Примерно при 20 градуса на антифриза 100 ома отклонение ще лъжат с 1 градус ,а при 100 градуса ще лъжат с 50 градуса. Компютърната диагностика ще засече ако има проблем с датчика който е за компа (т.е.ако твоят датчик е с 4 кабела то той представляма 2 датчика от които единият е за компа (да си смята колочеството гориво) ,а другият е само за таблото ,а сигнала от него минава през компа ,ама транзит и компютърната диагностика няма да даде грешка в показанията му ако има такава там.) За да се ориентирваш горе долу за температурата на антифриза имай в предвид (ся малко простотия ,ама ефикасна) ,че като се изплюеш върху предпазната тенекия на изпускателният колектор и плюнката започне да се стича ,а не завира и се изпарява моментално ,значи температурата на антифриза ти е под 80 градуса (не ме слагайте в бисерите - говоря сериозно :idea: )



Еми много голем какво да кажа друго,
евала Насе и все така!
;)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта