Избор на акумулатор. Факти, митове, легенди.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
xP_NiRee
Мнения: 559
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 15:43
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот xP_NiRee » Нед 16 сеп 2007 9:51


62 amh e моя




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 16 сеп 2007 9:53


kamus11 написа:можеби някои вече го е казвал.........колкото ампера пише на алтернатора толкова трябва да ти е акумолатора

Колега ела сложи 120А/h на Г4 ТДИ, 120А е алтернтора.
А твърдението ти на какво се основава, че не намирам логика.
Темата е разделена.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 16 сеп 2007 10:21


Колега ела сложи 120А/h на Г4 ТДИ, 120А е алтернтора.
А твърдението ти на какво се основава, че не намирам логика.

Ами аз не съм създател на тази теория , ама предполагам има връзка по някакъв начин с правилото за 10% заряден ток ...или 10 часовия режим с редуциран във времето ток ..... въобще 10 % е много разпространена стойност :wink: Аз лично съм привърженик на зареждането със асиметричен ток , мисля беше 3:1 , разработка от преди 20 години поне на руснаците ( или поне от тях го прочетох ) за тяхната военна промишленост ( то май няма нещо тяхно , дето да не е създадено в името на тази цел , ама си има защо де ) , само че това беше важен въпрос, когато на пазара нямаше акумулатори и нощно време си го качвахме горе на топло , да не те предаде сутринта в студа ... ех какво време беше :wink: ...сега при това изобилие на кой ли му дреме...пък и гаранции имат ..... но и тук все пак си е като в чукането - размера Има значение ( това май го плагиатствах от някой :oops: )


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Нед 16 сеп 2007 13:40


L&R написа:
kamus11 написа:можеби някои вече го е казвал.........колкото ампера пише на алтернатора толкова трябва да ти е акумолатора

Колега ела сложи 120А/h на Г4 ТДИ, 120А е алтернтора.
А твърдението ти на какво се основава, че не намирам логика.
Темата е разделена.
120А-часа ,означава колко ампера консумация може да издържи акумолатора за един час.ако алтернатора е 120а, това означава че толкова зарежда ......следователно ако се различават тези показатели акумолатора или ще се презарежда ,или няма да може да се зереди достатъчно.разбирасе ,че не е фатално ,ако се сложи по слаб или по силен акум...но просто животът му няма да бъде дълъг.затова повечето хора си сменят батериите през 2,3 години ,а трябва да изкарват поне 5....говоря за българските :idea:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 16 сеп 2007 16:26


ако се сложи по слаб или по силен акум...но просто животът му няма да бъде дълъг.

И в кой от 2 та случая живота на акумулатора няма да е дълъг ...нещо не разбрах ...или може би и в двата ? :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 16 сеп 2007 17:54


kamus11 написа:ако алтернатора е 120а, това означава че толкова зарежда ......

Колега не усложнявай нещата, просто номинален отдаван ток е това надписаното (120А) вурху алтернатора.
Ако го ползваш само за зареждане 600~800А/h акумулаторче със запас е бомба. :beer


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 16 сеп 2007 18:25


Баси що се си мисля че в акомулатора ще заредиш толкова колкото си изхарчил :gruebel - тва беше още от първия или третия закон на Нютон през 18 век ,а лично за мен през 7ми клас.От там нататък кво значение има дали е 44 или 72 амперчаса акомулатора - единствено някакви паразитни загуби на по-големия акомулатор ама чак да са толкова огромни :cry:
P.S.Въпреки всичко аз бих си взел със предписания ток щото нямам проблеми с него от 2 години ,а колко още е палел по австрийските зими :)


ГLГLГL

Мнениеот ГLГLГL » Нед 16 сеп 2007 19:50


Ще се зарежда колкото и голям да е много ясно. Според двигателя се избира кой е подходящ просто защото много по-мощен е излишно оскъпяване (олово) и тегло.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 17 сеп 2007 0:16


Ronin написа:..............

Сега..
Това със зареждането беше образно..
На практика заряда на акумулатора в автото.. не е точен.
Там изцяло се работи на принципа на потенциална разлика..
демек..
акумулатора в нормален режим дава около 12В - +- 0.5 V
говорим за продължителен режим на работа.. не когато е възбуден.

Я си представи какво става, когато алтернатора прасне 14 волта...

имаш потенциална разлика 2 волта.. тока.. драги.. в случая зарядният в този момент зависи ИЗЦЯЛО от това което може да даде алтернатора..

т.е. ако той може да даде 20 ампера.. му се лапат всичките до стотинка..

в този ред на мисли, колкото по-голям акумулатор, толкова по-бавно ще възникнат всичките хим. процеси и по-бавно ще се загрее, и ще вдигне напрежението.. примерно за 10 мин. за малък и 20 за голям.. /лесно се разбира с мултицет ;)/

VW понеже са будали, са измислили една системка, при колите с впръскване, при която компира следи за напрежението в системата..
ако то е под някакви граници /мисля 12.2 V/ и колата е прилично студена, тогава оборотите на колата се вдигат умишлено, и сместа се обогатява, за да се върти по-бързо алтернатора...
даже това може да се случи и при топла кола..

В този ред на мисли.. това е излишен разход и на гориво.. който примерно зимата /когато акуто е студено/ може да доведе до сериозна разлика... /от друга страна натоварен мотор загрява по-бързо.. ма найсе.../

И светването на лампата на алтернатора.. не е минорен проблем..
имам си един голф 1.6 карб със 75 Ач аку.. и виждам какво му е поведението.. и колко време издържа... ;)

пак ти казвам нищо не постигаш с по-голям акумулатор, освен натоварване на системата, и съответно по-голям разход.

А по повод големите консуматори.. само да ти спомена, че тези консуматори, се ползват в режим, в който акумулатора вече е топъл, и химичните процеси в него са си в отлична кондиция..и едни кирливи 20-40 ампера, се компенсират много лесно от алтернатора...

я се замисли, кво е на студен акумулатор, да го изпържиш със 200 ампера например.. така както е студен, така кипва и му се взема здравето...
в този момент, ако не е добре зареден съответно електролита е разреден... надявам се си представяш колко е пагубно за него.. пък бил той и 100 АЧ...


БТВ: колко наблюдения имаш върху такъв голям акумулатор..
щото аз имам около 3 години в/у 60 /че май е и по-малък/ АЧ акумулатор на дизел, и до момента не съм усетил да има проблем..
и отделно 44 АЧ за бензин... също.. /а бензина има сериозна музика, която му е...а мамата.../


в заключение да кажа.. защо аджиба защо нашите акута не могат да се зареждат "ударно" ... просто защото не могат да отдават нормално топлината..
при ЛиЙон батарейки.. се набиват с толкова ток, колкото могат да поемат, и им се следи температурата.. в момента в който почнат да загряват и минат определени стойности.. заряда е приключил..

при оловките.. това е невъзможно, тъй като електролита кипва, и се получават сериозни точки на нагряване и не могат да отдадат топлината...

карай..
май не си виждал, как 8 м2 кабел, му се пали изолацията за има няма 5 сек. въртене на стартер... ;)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 17 сеп 2007 0:22


Rabbit_TDI написа:Баси що се си мисля че в акомулатора ще заредиш толкова колкото си изхарчил :

Тука тоз закон не важи, щот има сериозни загуби при тез реакции..свързани с топлина.

но за едно си прав.. ще заредиш толкова колкот си изхарчил..
ма проблема е, че няма да успееш нивга да го заредиш напълно при слаб алтернатор.


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Пон 17 сеп 2007 12:02


wili98 написа:но за едно си прав.. ще заредиш толкова колкот си изхарчил..
ма проблема е, че няма да успееш нивга да го заредиш напълно при слаб алтернатор.

:да: :да: :да:
към това и по-горното ти мнение нямам какво да добавя освен - поддържайте си колете изправни :wink: :wink: :wink:


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пон 17 сеп 2007 20:27


juve написа:
ако се сложи по слаб или по силен акум...но просто животът му няма да бъде дълъг.

И в кой от 2 та случая живота на акумулатора няма да е дълъг ...нещо не разбрах ...или може би и в двата ? :roll:
пи маи и в двата :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 17 сеп 2007 21:20


пи маи и в двата Wink

Добре , добре ..... :D Аз дигам ръце .... не ги усещам явно тези работи ...... извинявайте ....... имам 2- 4 батерии от 12 волта - ако някой все пак му потрябват за колата - да свирка :wink: ( защото вие наистина ме убедихте - колкото по малко - толкова повече...... )
Успех на печелившите :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 17 сеп 2007 21:22


Дамм тва за бързото влизането в кондиция си е довод вече и то двоен.Иначе по въпроса дали алтернатора ще успее да ти зареди изхарчения ток проблема няма нищо общо с акомулатора ,а с алтернатора и консуматорите в колата ,но се пак тва трябва да е сметнато освен ако не си набучил сумати музики в колата.Верно и че доста ще се хаби в "паразитна енергия" за загряването на по-голям акомулатор ,но едва ли разликата между 60 и 80 Ah е толкова фрапираща.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 17 сеп 2007 21:35


Снощи мислех да пиша ама ме домързя. Съгласен съм с Вили и се радвам че него не го е домързяло.
Та аз искам по образно да го кажа.
как се пълни по лесно един бидон с вода?
С кана 1 литър или с кофа 10 литра???

Животоа на един акумулатор зависи от състоянието (концентрацията на електролита), или с други думи зареждане и доливане на дейонизирана вода (естествено при обслужваемите).



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта