Избор на акумулатор. Факти, митове, легенди.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Колега ела сложи 120А/h на Г4 ТДИ, 120А е алтернтора.
А твърдението ти на какво се основава, че не намирам логика.
Ами аз не съм създател на тази теория , ама предполагам има връзка по някакъв начин с правилото за 10% заряден ток ...или 10 часовия режим с редуциран във времето ток ..... въобще 10 % е много разпространена стойност



- kamus11
- Мнения: 851
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
120А-часа ,означава колко ампера консумация може да издържи акумолатора за един час.ако алтернатора е 120а, това означава че толкова зарежда ......следователно ако се различават тези показатели акумолатора или ще се презарежда ,или няма да може да се зереди достатъчно.разбирасе ,че не е фатално ,ако се сложи по слаб или по силен акум...но просто животът му няма да бъде дълъг.затова повечето хора си сменят батериите през 2,3 години ,а трябва да изкарват поне 5....говоря за българскитеL&R написа:kamus11 написа:можеби някои вече го е казвал.........колкото ампера пише на алтернатора толкова трябва да ти е акумолатора
Колега ела сложи 120А/h на Г4 ТДИ, 120А е алтернтора.
А твърдението ти на какво се основава, че не намирам логика.
Темата е разделена.

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Баси що се си мисля че в акомулатора ще заредиш толкова колкото си изхарчил
- тва беше още от първия или третия закон на Нютон през 18 век ,а лично за мен през 7ми клас.От там нататък кво значение има дали е 44 или 72 амперчаса акомулатора - единствено някакви паразитни загуби на по-големия акомулатор ама чак да са толкова огромни
P.S.Въпреки всичко аз бих си взел със предписания ток щото нямам проблеми с него от 2 години ,а колко още е палел по австрийските зими


P.S.Въпреки всичко аз бих си взел със предписания ток щото нямам проблеми с него от 2 години ,а колко още е палел по австрийските зими

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ronin написа:..............
Сега..
Това със зареждането беше образно..
На практика заряда на акумулатора в автото.. не е точен.
Там изцяло се работи на принципа на потенциална разлика..
демек..
акумулатора в нормален режим дава около 12В - +- 0.5 V
говорим за продължителен режим на работа.. не когато е възбуден.
Я си представи какво става, когато алтернатора прасне 14 волта...
имаш потенциална разлика 2 волта.. тока.. драги.. в случая зарядният в този момент зависи ИЗЦЯЛО от това което може да даде алтернатора..
т.е. ако той може да даде 20 ампера.. му се лапат всичките до стотинка..
в този ред на мисли, колкото по-голям акумулатор, толкова по-бавно ще възникнат всичките хим. процеси и по-бавно ще се загрее, и ще вдигне напрежението.. примерно за 10 мин. за малък и 20 за голям.. /лесно се разбира с мултицет

VW понеже са будали, са измислили една системка, при колите с впръскване, при която компира следи за напрежението в системата..
ако то е под някакви граници /мисля 12.2 V/ и колата е прилично студена, тогава оборотите на колата се вдигат умишлено, и сместа се обогатява, за да се върти по-бързо алтернатора...
даже това може да се случи и при топла кола..
В този ред на мисли.. това е излишен разход и на гориво.. който примерно зимата /когато акуто е студено/ може да доведе до сериозна разлика... /от друга страна натоварен мотор загрява по-бързо.. ма найсе.../
И светването на лампата на алтернатора.. не е минорен проблем..
имам си един голф 1.6 карб със 75 Ач аку.. и виждам какво му е поведението.. и колко време издържа...

пак ти казвам нищо не постигаш с по-голям акумулатор, освен натоварване на системата, и съответно по-голям разход.
А по повод големите консуматори.. само да ти спомена, че тези консуматори, се ползват в режим, в който акумулатора вече е топъл, и химичните процеси в него са си в отлична кондиция..и едни кирливи 20-40 ампера, се компенсират много лесно от алтернатора...
я се замисли, кво е на студен акумулатор, да го изпържиш със 200 ампера например.. така както е студен, така кипва и му се взема здравето...
в този момент, ако не е добре зареден съответно електролита е разреден... надявам се си представяш колко е пагубно за него.. пък бил той и 100 АЧ...
БТВ: колко наблюдения имаш върху такъв голям акумулатор..
щото аз имам около 3 години в/у 60 /че май е и по-малък/ АЧ акумулатор на дизел, и до момента не съм усетил да има проблем..
и отделно 44 АЧ за бензин... също.. /а бензина има сериозна музика, която му е...а мамата.../
в заключение да кажа.. защо аджиба защо нашите акута не могат да се зареждат "ударно" ... просто защото не могат да отдават нормално топлината..
при ЛиЙон батарейки.. се набиват с толкова ток, колкото могат да поемат, и им се следи температурата.. в момента в който почнат да загряват и минат определени стойности.. заряда е приключил..
при оловките.. това е невъзможно, тъй като електролита кипва, и се получават сериозни точки на нагряване и не могат да отдадат топлината...
карай..
май не си виждал, как 8 м2 кабел, му се пали изолацията за има няма 5 сек. въртене на стартер...

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Баси що се си мисля че в акомулатора ще заредиш толкова колкото си изхарчил :
Тука тоз закон не важи, щот има сериозни загуби при тез реакции..свързани с топлина.
но за едно си прав.. ще заредиш толкова колкот си изхарчил..
ма проблема е, че няма да успееш нивга да го заредиш напълно при слаб алтернатор.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
пи маи и в двата Wink
Добре , добре .....


Успех на печелившите

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Дамм тва за бързото влизането в кондиция си е довод вече и то двоен.Иначе по въпроса дали алтернатора ще успее да ти зареди изхарчения ток проблема няма нищо общо с акомулатора ,а с алтернатора и консуматорите в колата ,но се пак тва трябва да е сметнато освен ако не си набучил сумати музики в колата.Верно и че доста ще се хаби в "паразитна енергия" за загряването на по-голям акомулатор ,но едва ли разликата между 60 и 80 Ah е толкова фрапираща.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Снощи мислех да пиша ама ме домързя. Съгласен съм с Вили и се радвам че него не го е домързяло.
Та аз искам по образно да го кажа.
как се пълни по лесно един бидон с вода?
С кана 1 литър или с кофа 10 литра???
Животоа на един акумулатор зависи от състоянието (концентрацията на електролита), или с други думи зареждане и доливане на дейонизирана вода (естествено при обслужваемите).
Та аз искам по образно да го кажа.
как се пълни по лесно един бидон с вода?
С кана 1 литър или с кофа 10 литра???
Животоа на един акумулатор зависи от състоянието (концентрацията на електролита), или с други думи зареждане и доливане на дейонизирана вода (естествено при обслужваемите).
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта