ТАП при карбуратор или твърдо предварение ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

ТАП при карбуратор или твърдо предварение ?

Мнениеот L&R » Вто 18 сеп 2007 18:38


Чудя се кое е по-удачно ТАП за EZ-ката или просто както сега съм направил +5 градуса допълнително от делкото.
Ефект от предварението има това не го коментирам, а въпроса е да се усложнявам ли допълнително или твърдото предварение е достатъчно :roll:




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 18 сеп 2007 19:31


Ами честно казано може да разсъждаваме заедно (мнго глави мислят по-добре от една).
Според мен предварението което си задал е константно при всички обороти или дори да се мени се мени с определени градуси предвидени за работа на бензин (дали с вакуумен регулатор,дали електронно или с центрубежен регулатор няма значение).Реално погледнато това значи,че в дадени обороти аванса ти не е в нормите,предвидени за работа на газ.Нали идеята на Тап-а е именно,че в различните обороти дава различен аванс и така подобрява изгарянето на горивото.
Според мен има смисъл да си сложиш.Дали си с моноинжекция или карбуратор реално няма особено значение - просто различен тип образуване на гориво-въздушната смес.Няма отношение с запалителната система (в крайна сметка даже RP-то е с делко и вакуумен регулатор на предварението както Лади-те :) )


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 18 сеп 2007 19:54


Ами то и този ТАП трябва да е вързан с точно определения мотор за да е прецизно предварението при всякакви обороти, отделно вакуумния регулатор, който е механичния ТАП за бензина едва ли е толкова прецизен, затова се чудя ако караш предимно на газ има ли смисъл за по-простите мотори.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 18 сеп 2007 21:13


Тук си съвсем прав с една дребна забележка.Тап-а се гласи с какво предварение да е именно според типа на мотора - вярно че съвсем на око както се казва ама все пак.Иначе за различно зададеното предварение може би има различна крива за изменение на предварението спрямо оборотите което го прави малко по-интелигентен от вакуума (който съвсем не е прецизен даже).
Иначе и RP е с вакуум т.е. не толкова съвършен двигател а хората казват че има ефект от ТАП.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 19 сеп 2007 12:01


Ефект от ТАП има, ама дали дали твърдото предварениое не дава същия или много близък ефект . Няма ли да се включат още по темата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 19 сеп 2007 12:16


Ами аз ставам вече банален ама при RP вакуумното предварение дава някакъв ефект а ТАП дава по-добър (поне според колегата,който говореше в една от темите за ТАП из форума).Също така сега се сещам една подробност - вакуумния аванс така да се изразя е до определени обороти след които вече не може да даде необходимото предварение поради механични причини.С тази идея Фиат на двигателя си 1108 Fire (моя беше такъв) са си решили проблема с добавянето на центробежен регулатор,който започва да дава още предварение при над 4500 оборота (където реално вакуумния загива).Вярно че този двигател е доста по-високооборотен от нашите ама все пак вакуумния аванс е несъвършен сам по себе си.При по-новата версия на 1.8 VW си решават проблема с аванс-а (за ABS говоря вече) с електронна компенсация - т.е. самите те са доказали на себе си че вакуумния не е достатъчно прецизен регулатор на аванса.При това са постигнали икономия на гориво и по-добра динамика на двигателя (карал съм много RP-та и ABS-и и ABS въри повече).Като цяло поне според мен вземи един ТАП,пробвай го и прецени сам дали е по-добре защото теоретично можем месеци да си вадим изводи защо е нужен и защо не е а реално погледнато може и двамата (понеже като гледам други не искат да участват в темата - не ги е срам :) ) да сме много далеч от истинските причини.
Имаше една графика някъде из нет-а и ще се помъча да я изкопая - даваше разликите в предваренията при ралзичните обороти за газ и за бензин.Там мисля беша нгледно показано в по-високите обороти че има съществена разлика. :roll:


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот turbogti » Вто 25 сеп 2007 13:21


Конкретно по темата:
При вакуумен аванс смисъл много много от ТАП няма, защото така или иначе е лимитиран диапазаонът, в който се прави регулирането. Това, което си направил би трябвало да е напълно достатъчно за твоя двигател, но е много вероятно в студено време да имаш проблем при паленето на безин и като цяло на бензин колата да работи малко кофти. Това е.


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

tap

Мнениеот lozan67 » Сря 26 сеп 2007 20:13


Карам с ТАП от близо година, много съм доволен. Ако предварението се направи твърдо при палене на бензин, ще забива. Пробвал съм на Москвич, като оптимизирам на газ центровката сутрешното палене на бензин ми беше кошмар. Също така свещите ги отварям на 1-1,3 мм. много активизира колата. Твърдо за ТАП-а. :D


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 26 сеп 2007 20:14


Нямам никакви проблеми с паленето при мен, винаги е кибрит, ако е само това пак не си струва :roll:


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: ТАП при карбуратор или твърдо предварение ?

Мнениеот genov1 » Пет 23 дек 2011 13:40


Да издухам малко прахта от тази тема. Гледам че се пише за ТАП и за RP мотор, та и аз да задам един въпрос, може да е тъп и много хора да се смеят, ама съм се замислял за това дали може да стане и за това. Та, може ли да се сложи ТАП на RP, т.е на MonoJetronic? Гледах едни които струваха около 50 лв, и пишеше че се монтират между датчика на Хол и бобината, т.е нямат нищо общо с компютъра, та за това се замислих дали няма да мога да сложа на моята кола.
А по темата, и аз съм с твърдо предварение, от делкото, 15 градуса, добре работи на метан така, определено има разлика от 6 градуса примерно. Обаче паленето сутрин е малко кофти, доста върти докато запали. Като го правихме това предварение мислех че колата ще почне да пали много трудно, но не беше така палеше си както преди, само че тва беше лятото но сега като стана студено взе да пали трудно.
И може ли малко разяснение за това вакуумното предварение, колкото повече натискаш газта толкова повече предварелие дава или как? И къде трябва да е закачена тръбичката която отива към делкото, щото на моното отзад има доста изводи.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4491
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: ТАП при карбуратор или твърдо предварение ?

Мнениеот Pet_rov » Сря 18 сеп 2013 11:25


Здравейте, колеги. Съвсем да издухам праха от темата по въпросите за ТАП. Почетох из форума за ТАП на Румен и други подобни теми. ПРинципно нещата за вакуумното делко и предварението са ми ясни. Карал съм 3 руски коли от любими марки - Москвич 2140, Жигули 1300, т.нар. катър и Лада 2107. На всички тези съм си правил сам центровката за работа на газ, защото е лесно да се направи и имаше ефект от процедурата. На Пасата обаче, не ми е ясна съвсем системата. Чул съм противоречиви мнения по въпроса за предварението при работа на газ. Знам също, че е хубаво ТАП да е изработен за съответния двигател или поне да се доближава поп характеристиките му. В конкретния случай, моят мотор е 1.8 ADZ. Когато е слагана уредбата преди 5 години, не мисля, че делкото е пипано. Поне не си личи да е. Въпросът ми е, някой слагал ли е ТАП на такъв двигател, има ли някакви особености при монтажа, каква е приблизителната цена и какъв е ефекта от упражнението. Дори при "отпушена" газова, колата е малко по-тромава и ми се струва, че разходът на газ е леко завишен, каквито и настройки да правя.


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: ТАП при карбуратор или твърдо предварение ?

Мнениеот the_red_camel » Чет 19 сеп 2013 17:19


Като става дума за ТАП и аз от доста време се замислям, но със замислянето си остава.. ТАП'ът на румен от рено форума доста го хвалят и е на добра цена, но чакам някой да ме убеди дали да се хващам на таз работа, а колата ми е голф 4 1.6 16V 105коня код на двигателя AUS с ГИ на Ловато :rolleyes


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4491
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: ТАП при карбуратор или твърдо предварение ?

Мнениеот Pet_rov » Чет 19 сеп 2013 19:55


Явно няма интерес към тази тема, колега. Може след време да получим отговори на въпросите си :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19299
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ТАП при карбуратор или твърдо предварение ?

Мнениеот stefan4o » Чет 19 сеп 2013 20:00


При моното със сигурност ще има файда от пипане на предварението.
При инжекционите с дет.датчик, чийто принцип е да вдига предварението до максимално допустима граница (в различните режими на работа е различно, както знаем) не зная дали ще е толкоз ефективно (ако имах инжекцион бих опитал да видя дали ще има разлика). Мнения има различни по въпроса. Склонен съм да вярвам, че алгоритъмът за пресмятане на предварението при инжекционите е пресметнат за бензин с някакви октани и стъпките на качване/сваляне на градусите са като за такова гориво. Гледал съм доста графики из нета и голяма част от тях твърдят, че предварението при ниски обороти е фрапиращо по-високо от това на бензин. Към средата графиката спада надолу и се изравнява с бензиновите, а към края на оборотния диапазон или същите или по-ниски от бензиновите градуси. Интересното обаче е, че в графиката влизат само обороти и предварение. Третият фактор е натоварване на мотора, който не се взема предвид, а е доста съществен и важен. С него графиката би следвало да придобие триизмерно изображение с трета равнина.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: ТАП при карбуратор или твърдо предварение ?

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 20 сеп 2013 5:39


Тя графиката си е триизмерна ве братчед. В програмата на фобос си има настройка по графика, и настройка по таблица, и там опция за показване на триизмерен модел.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта